باتوجه به نتایج آزمون T دوگروه مستقل،ازt بدست آمده ودرجه آزادیdfوسطح معنی داری،به این نتیجه می رسیم که بین خود کارآمدی معلمان پژوهنده و غیر پژوهنده تفاوت معنادار وجود ندارد و فرضیه مورد نظر رد می شود و فرض صفر مورد تأیید قرار می گیرد.
۲- بین رضایت شغلی معلمان پژوهنده و معلمان غیر پژوهنده دبیرستانهای دخترانه سندرک تفاوت وجود دارد.
برای تأیید این فرضیه از آزمون T دو گروه مستقل استفاده می شود. نتایج بدین ترتیب بدست آمده
پایان نامه - مقاله - پروژه
جدول ۴-۲۱- آزمون T دو گروه مستقل با توجه به وضعیت توصیف شغلی معلمان پژوهنده و غیر پژوهنده

 

متغیر شاخص ها میانگین انحراف معیار تعداد T درجه آزادی سطح معنی داری
پژوهنده ۲.۶۰۰۰ ۵۱۶۴۰/۰ ۱۰ ۰۹۰/۱ ۳۸ ۲۸۳/۰
غیرپژوهنده ۲.۴۰۰۰ ۴۹۸۲۷/۰ ۳۰

باتوجه به نتایج آزمون T دوگروه مستقل،ازt بدست آمده ودرجه آزادی (df)وسطح معنی داری،به این نتیجه می رسیم که بین رضایت شغلی(توصیف شغلی) معلمان پژوهنده و غیر پژوهنده تفاوت معنادار وجود دارد و فرضیه مورد تأیید قرار می گیرد.
فصل پنجم
بحث و نتیجه گیری
۵-۱- مقدمه
در این فصل به ارائه نتایج پژوهش ، بررسی و مقایسه پژوهش حاضر با چند پژوهش دیگر ، نتیجه گیری ، بیان محدودیت ها و نهایتا” ذکر پیشنهادها همت گمارده می شود باشد کهف این مجموعه کوچک و مفید واقع گردد .
۵-۲- یافته های تحقیق :
یافته های تحقیق در پاسخ به فرضیه اول : بین احساس خودکار آمدی معلمان پژوهنده و غیر پژوهنده دبیرستانهای دخترانه سندرک تفاوت وجود دارد .
برای بررسی این فرضیه از آزمون T دو گروه مستقل استفاده می شود نتایج بدست آمده .
از T بدست آمده و درجه آزادی و سطح معنی داری در جدول ۴-۲۰ فصل چهارم به این نتیجه می رسیم که بین خودکار آمدی معلمان پژوهنده و غیر پژوهنده تفاوت معناداری وجود ندارد و فرضیه صفر مورد نظر رد می شود و فرض صفر مورد تایید قرار می گیرد یافته ها در پاسخ به این سوال با نتایج تحقیقات کارول و همکاران ( ۲۰۰۹ ) ، چامرز ، هو و گارسا ( ۲۰۰۱ ) ، گرین ، میبلر ، کراوسون ، دوکو آگی ( ۲۰۰۴ ) و شارما و سیلبریسن ( ۲۰۰۷ ) و همچنین با یافته های اصغری ، خدا پناهی ، صالح صدق پور ( ۱۳۷۸ ) ، سروقد ( ۱۳۷۸ ) ، افشاری نیا ( ۱۳۸۸ ) ، بهرامی و عباسیان فرد ( ۱۳۹۲ ) همخوانی دارد .
بندورا معتقد است که انتظارات کارآمدی از نظر اهمیت موقعی که تکالیف بر اساس سطح دشواری مرتب شده باشند انتظارات کار آمدی افراد مختلف ممکن است به تکالیف متوسط و یا پیچیده محدود شود . از نظر عمومیت بعضی تجارب انتظارات تسلط محدودی را خلق می کنند و بعضی یک احساس کار آمدی عمومی تری را می سازد که به موقعیت های دیگر نیز گسترش می یابند . از نظر قوت ، انتظارات ضعیف براحتی بوسیله تجارب مخالف خاموش می شوند اما افرادی که انتظارات قوی دارند در تلاشهای سازشی خود مقاومت بیشتری در برابر تجارب مخالف دارند .
یافته های تحقیق در پاسخ به فرضیه دوم ، بین رضایت شغلی معلمان پژوهنده و معلمان غیر پژوهنده دبیرستانهای دخترانه سند رک تفاوت وجود دارد.
برای بررسی این فرضیه از آزمون T دو گروه مستقل استفاده می شود نتایج بدین ترتیب بدست آمده :
از T بدست آمده و درجه آزادی و سطح معنا داری در جدول ۴-۲۱ فصل چهارم به این نتیجه می رسیم که بین رضایت شغلی ( توصیف شغل ) معلمان پژوهنده و معلمان غیر پژوهنده تفاوت معنا دار وجود دارد و فرضیه مورد تأ یید قرار می گیرد ، یافته ها در پاسخ به این فرضیه با نتایج تحقیقات دموری ( ۱۳۷۳ ) ، بدری گرگوری ( ۱۳۷۴ ) بیات ( ۱۳۷۶ ) کیمیایی ( ۱۳۷۸ ) و اتزیون ( ۱۹۸۷ ) ، جایا راتن و سرینیکا ( ۱۹۹۱ ) ، آرچز جوان ، ۱۹۹۱ ،مور و همکاران (۱۹۹۷ ) همخوانی دارد .
رضایت شغلی نگرشی است که چگونگی احساس مردم را نسبت به مشاغلشان بطور کلی و یا نسبت به حیطه ها ی مختلف آن نشان می دهد ( اسپکتور ، ۲۰۰۰ ) ، وقتی گفته می شود که کسی از رضایت شغلی سطح بالایی بر خور دار است یعنی به طور کلی شغلش را دوست دارد ، برای آن ارزش زیادی قائل است و به گونه ای مثبت به آن می نگرد در یک کلام از احساس خوب و مطلوبی نسبت به آن برخوردار است .
تحقیقات نشان می دهد که علت دیدگاه مثبت و منفی افراد نسبت به شغل و کارشان در علل زیر می باشد:
۱ – عواملی که مربوط به سیاستها و رویه های سازمان است .
۲ – عواملی که مربوط به شرا یط به خصوصی از کار و یا نحوه قرار گرفتن افراد در محل انجام کار
می باشد .
۳ – عواملی که در ارتباط با شخصیتها ی فردی کارکنا ن می باشد ( مدیریت منابع انسانی و امور کارکنان ، جوادین . ۱۳۹۱ ).
از عوامل سازمانی که سبب می شود افراد تصور رضایت مند ی از کار در آن سازما نها پیدا نمایند و اغلب مشغول به کار در آنجا شود نظام حقوق ، دستمزد ، پاداش ، ارتقاء و دیگر مزایای سازمان است که به صورت عادلانه توزیع می گردد در اینکه افراد تا چه حد در تعیین سرنوشت شغلی و نوع حضور خود در سازمان می توانند موثر باشند و آیا کیفیت و نوع نظارت سرپرستشان مبنی بر رعایت شئونات انسانی است یا نه ، عامل مهمی در تمایل افراد به انتخاب مشاغل دارد .
۵-۳- بحث و نتیجه گیری :

موضوعات: بدون موضوع
[پنجشنبه 1400-07-29] [ 01:32:00 ب.ظ ]