مقادیر محاسبه شده

 

۰۴۹/۱

 

۰۱۱/۰

 

۹۸۸/۰

 

۹۹۹/۰

 

۹۹۹/۰

 

۰۱۶/۰

 

۹۹۵/۰

 

۹۸۳/۰

 

 

 

داوری

 

تایید

 

تایید

 

تایید

 

تایید

 

تایید

 

تایید

 

تایید

 

تایید

 

 

 

. با توجه به شاخص های اصلاحی آموس (در پیوست ها آمده است) به اصلاح مدل پرداخته شد. در نتیجه اصلاح تمام شاخص ها بهبود یافتند و نتیجه می‌شود که رابطه متغیرهای مشاهده شده با متغیر مکنون تصویر برند مورد تایید است.
۴-۳-۲-۶ تحلیل عاملی درجه اول متغیرهای مستقل تحقیق
تحلیل عاملی تاییدی به عنوان ابزار اندازه‌گیری برای ابزارهایی که کاملا تدوین و ساختارهای عاملی آنها تعیین روایی شده است، مناسب‌ترین کاربرد می‌باشد.البته درستی کاربرد تحلیل عاملی تاییدی، بستگی به منطق مفهومی آن به عنوان یک رویکرد آزمون فرضیه برای تحلیل داده‌ها دارد. بنابراین پژوهشگر برای آزمون روایی ساختار عاملی یک مقیاس ارزیابی، درصدد تعیین دامنه‌ای است که در آن آیتم‌های طراحی شده برای اندازه‌گیری یک عامل خاص (متغیر مکنون) خرده مقیاس‌های ابزار اندازه‌گیری به گونه‌ای تصور می‌شوند که عامل‌ها را نشان دهند، بنابراین از همه آیتم‌های تشکیل دهنده یک خرده مقیاس خاص انتظار می‌رود که بر روی عامل مربوط به خودشان بارگیری شوند. در تحقیق حاضر، خرده مقیاس‌ها، عوامل چهارگانه موثر بر تصویر برند هستند که در واقع سطح اول از عامل‌ها (درجه اول) می‌باشند که باید همسانی درونی آنها برای انجام تحلیل عاملی کل مورد بررسی و آزمون قرار گیرد. این مرحله از تحقیق یکی دیگر از مراحل تایید روایی ابزار پرسشنامه (روایی سازه) است. چنانچه در این مرحله مدل از برازش مناسبی برخوردار باشد و بارهای عاملی نیز مطابق قانون t معنادار باشد، آنگاه می‌توان در گام بعدی به تحلیل عاملی درجه بالاتر پرداخت و رابطه علی بین متغیرهای مکنون تحقیق را به منظور آزمون فرضیات تحقیق، مورد بررسی قرار داد. بنابراین گام اساسی در این مرحله آزمون همبستگی درونی متغیرهای مکنون می‌باشد. با بهره گرفتن از طراحی مدل در محیط نرم‌افزار AMOS به طراحی و آزمون مدل تحلیلی درجه اول می‌پردازیم. نمودار مربوط به این مدل به همراه تحلیل‌های تعقیبی براساس خروجی نرم‌افزار در ادامه مطالب همین بخش ارائه می‌شود و براساس همین خروجی‌ها به بررسی روایی درونی مدل تحلیل درجه اول خواهیم پرداخت. در دو نمودار زیر مدل درجه اول در دوحالت استاندارد و غیر استاندارد ارائه می‌گردد، سپس با بهره گرفتن از قانون T و سطح معنی داری (P-Value) به بررسی معنی‌داری بارهای عاملی می‌پردازیم. داوری معنی‌داری بارهای عاملی مشابه استدلال‌هایی است که در مراحل قبل ارائه شد.
دانلود پایان نامه
نمودار ۴-۱۸: مدل تحلیل عاملی درجه اول تحقیق در حالت تخمین غیر استاندارد
نمودار ۴-۱۹: مدل تحلیل عاملی درجه اول تحقیق در حالت تخمین استاندارد
به منظور بررسی معنی‌داری ضرایب رگرسیونی در تحلیل عاملی درجه اول تحقیق به خروجی مدل فوق مراجعه می کنیم. جدول زیر به بررسی این امر می پردازد.
جدول ۴-۲۲ : بررسی معنی‌داری بارهای عاملی مدل تحلیل عاملی درجه اول متغیرهای مستقل

 

 

 

 

 

 

 

 

Estimate

 

S.E.

 

C.R.

 

P

 

Label

 

 

 

 

 

Q5

 

<—

 

کیفیت.خدمات

 

۱.۰۰۰

 

 

 

 

 

 

 

 

 

موضوعات: بدون موضوع
[پنجشنبه 1400-07-29] [ 06:05:00 ب.ظ ]