۷- شرکت ما تجربیات زیادی در زمینه تجارت بین الملل دارد.

 

 

 

۸- شرکت ما سابقه طولانی در زمینه فعالیتهای تجاری در سطح بین الملل دارد.

 

 

 

۹-شرکت ما کانال های ارتباطی و تسهیل کننده های زیادی برای تجارت در حوزه بین الملل دارد.

 

برای دانلود متن کامل پایان نامه به سایت tinoz.ir مراجعه کنید.

 

استراتژیهای بازاریابی بین الملل

 

 

 

۱۰- اکثر تولیدات شرکت ما استانداردهای بین المللی مطرح را دارا هستند.

 

 

 

۱۱- برنامه های بازاریابی ما بسته به کشور مقصد متفاوت و متناسب با اوضاع اقتصادی و فرهنگی و مناسبات همان کشور است.
عکس مرتبط با اقتصاد

 

 

 

۱۲- قیمت های محصولات تجاری ما استاندارد و قابل رقابت در حوزه جهانی هستند.

 

 

 

۱۳- شرکت کانال های توزیع گستردهای را برای توزیع محصولات مختلف در کشورهای گوناگون ایجاد کرده است.

 

 

 

۱۴- هماهنگی بالایی در شرکت جهت برنامه ریزی و تصمیم گیری بر روی قیمت محصولات تولیدی وجود دارد.

 

 

 

۱۵-هماهنگی بالایی در شرکت جهت تصمیم گیری بر روی موضوع کانال های توزیع و خدمات پس از فروش وجود دارد.

 

 

 

۱۶-برنامه منظم و هماهنگی برای رقابت و عرضه محصول در بازار کشورهای مختلف در شرکت وجود دارد.

 

 

 

۱۷-شرکت معمولا حضور خود در یک کشور را با انتقال برخی منابع به آن کشور جبران می کند.

 

 

 

عملکرد شرکت

 

 

 

۱۸-تعداد پتنت های ثبت شده شرکت در مقایسه با رقبای عمده

 

 

 

۱۹- تعداد محصولات جدید تولید شده در مقایسه با رقبای عمده

 

 

 

۲۰-نرخ معرفی محصولات جدید به بازار در مقایسه با رقبای عمده

 

 

 

۲۱-اولین بودن در تولید محصولات و ارائه محصولات به بازار در مقایسه با رقبا

 

 

۳-۸- روایی پرسشنامه
روایی به معنای صحیح و درست بودن است (خاکی، ۱۳۹۲). روایی بدین معنی است که ابزار اندازه گیری تا چه حد خصیصه مورد نظر را میسنجد. برای اندازه گیری روایی پرسشنامه روش های مختلفی وجود دارد. اهمیت روایی از آن جهت است که اندازه گیری نامناسب و ناکافی میتواند هر پژوهش علمی را بیارزش و ناروا سازد.
روایی مورد نظر در این تحقیق اعتبار محتوا و اعتبار سازه میباشد.
« اعتبار محتوا نوعی اعتبار است که برای بررسی اجزا تشکیل دهنده یک ابزار اندازه گیری به کار برده می‌شود. و به سؤالهای تشکیلدهنده آن بستگی دارد. اعتبار محتوای یک آزمون معمولاً توسط افراد متخصص در موضوع مورد مطالعه تعیین میشود. از این رو اعتبار محتوا به قضاوت داوران بستگی دارد (سرمد و دیگران، ۱۳۸۲).
« اعتبار سازه یک ابزار اندازه گیری نمایانگر آن است که ابزار اندازه گیری تا چه اندازه یک سازه یا خصیصه‌ای را که مبنای نظری دارد، میسنجد. » (سرمد و دیگران، ۱۳۸۲). در این تحقیق روایی قضاوتی پرسش نامه با نظرسنجی از اساتید دانشگاه و گنجاندن نظرات اصلاحی آنها در پرسش نامه به دست آمد.
۳-۹- پایایی پرسشنامه
اگر ابزار اندازه گیری دو یا چند بار استفاده شود و به یک نتیجه واحد برسد، گفته میشود که ابزار دارای اعتبار یا پایایی است. آنچه که در اینجا مورد علاقه ما است، درجه دقت اندازه گیری است و میخواهیم بدانیم اگر فردی را دوباره با روش مورد نظر بسنجیم، نتایجی که به دست میآید با چه دقتی تکرار می‌شود(آذر، ۱۳۷۳).
در ترجمه Reliability واژه‌های فارسی پایایی، قابلیت اعتماد، ثبات، استواری و… بکار رفته که در این تحقیق از واژه پایایی استفاده شده است. پایایی یکی از ویژگی‌های فنی ابزار اندازه‌گیری است. این مفهوم با این امر سروکار دارد که ابزار اندازه‌گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به‌دست می‌دهد (سرمد و دیگران، ۱۳۷۹). به لحاظ پایایی وسیله معتبر آن است که دارای ویژگی‌های تکرارپذیری و بازیافت‌پذیری باشد؛ یعنی بتوان آن‌را در موارد متعدد بکار برد و در همه موارد نتیجه یکسان تولید کرد. بعبارت دیگر منظور از قابلیت اعتماد علمی، حصول نتایج مشابه در تکرار اعمال قبلی است (ساروخانی، ۱۳۷۷: ۱۴۶). برای ‎آزمون پایایی پرسشنامه، شیوه‌های متفاوتی وجود دارد. یکی از این روش‌ها محاسبه آلفای کرونباخ است که این روش برای محاسبه هماهنگی درونی ابزار اندازه‌گیری از جمله پرسشنامه‌ها بکار می‌رود. در تحقیق حاضر، با بهره گرفتن از نرم افزار SPSS، میزان آلفای کرونباخ استفاده شده است. میزان آلفا برای گویه‌های عملکرد شرکت برابر ۷۴/۰، گرایشات بازاریابی ۷۵/۰، استراتژی بازاریابی بین المللی، ۷۴/۰ و تجربیات بازاریابی بین المللی شرکت برابر با ۷۲/۰ بوده است که با توجه به این‌که میزان آلفا در همه موارد از ۷/۰ بیشتر میباشد نشان از همبستگی درونی بالای گویه‌ها و مطلوب ‌بودن آن‌ ها دارد.
۳-۱۰- روشها و تکنیکهای تجزیه و تحلیل داده ها
روش به کارگرفته شده در این تحقیق تحلیلی- پیمایشی است. به منظور جمع آوری اطلاعات، آمیزهای از روش های تحقیق کتابخانهای و میدانی استفاده میشود. پس از گردآوری داده ها، ابتدا جهت بررسی مشخصات جمعیت شناختی پاسخدهندگان، رسم نمودارها و … از آمار توصیفی استفاده میشود. در این تحقیق از مطالعه کتابخانهای جهت آشنایی با مفاهیمی که در تحقیق کاربرد دارند مانند بازاریابی بین الملل، فناوری های پیشرفته و … استفاده میگردد. برای پاسخ به فرضیه های تحقیق و انجام آمار استنباطی به تحلیل استنباطی شامل ضریب همبستگی اسپیرمن، تست نرمالیتی K-S، تحلیل رگرسیون و سایر موارد لازم برحسب ضرورت پرداخته می شود.
جهت تجزیه و تحلیل داده‌ها از نرم افزار کامپیوتری SPSS/Windows/Ver : 20 ، برای آزمون مدل ساختاری از نرم افزار LISREL 8.54 و برای ترسیم نمودارها از نرم افزار Microsoft Excel استفاده شده است. در سطح توصیفی از جداول یک بعدی، فراوانی، درصدستونی، انحراف معیار و ترسیم نمودار و در سطح استنباطی نیز از آزمون t، ضریب همبستگی پیرسون، آزمون تحلیل واریانس، ضریب تعیین، رگرسیون و مدل معادلات ساختاری استفاده شده است.
۳-۱۱- جمعبندی
اصولاً هدف تمامی علوم، شناخت و درک دنیای پیرامون ماست. به منظور آگاهی از مسایل و مشکلات دنیای اجتماعی، روش‌های علمی، تغییرات قابل ملاحظه‌ای پیدا کرده‌اند. این روندها و حرکت‌ها سبب شده است که برای بررسی رشته‌های مختلف دانش بشری، از روش های علمی تحقیق استفاده شود. انتخاب روش تحقیق مناسب به هدف‌ها، ماهیت و موضوع مورد تحقیق و امکانات اجرایی بستگی دارد و هدف از تحقیق دسترسی دقیق و آسان به پاسخ پرسش‌های تحقیق است. در این راستا، در این فصل به بیان روش تحقیق، جامعه و نمونه آماری، ابزار گردآوری داده‌ها، روایی، پایایی و ساختار پرسشنامه، روشها و تکنیکهای تجزیه و تحلیل داده ها پرداخته شد. در فصل آتی به تجزیه و تحلیل نتایج تحقیق خواهیم پرداخت.
تصویر درباره جامعه شناسی و علوم اجتماعی

فصل چهارم
تجزیه و تحلیل نتایج پژوهش

 

موضوعات: بدون موضوع
[چهارشنبه 1400-01-25] [ 07:52:00 ق.ظ ]