پژوهش های انجام شده درباره الگوی هم پیوند ارتباطات بازاریابی به منظور ارتقاء ارزش ویژه برند از دیدگاه ... | ... | |
در این باره باید به تصویر ذهنی مشتری در رابطه با آن برند درک و آگاهی او در رابطه کیفیت و هویت آن برند معین توجه کرد . این امور به همراه مواردی دیگر در واقع جایگاه اجتماعی برند در سطح جامعه را مشخص می کند و خود بر ارزش برندی خاص اثرگذار است .
X8R20
کیفیت ادراک شده و آگاهی از هویت برند
۷
در بحث به یادآوری یک برند عوامل متعددی دخیل اند نظیر میزان اثرگذاری ابزارهای تبلیغاتی، جایگاه خود برند، کیفیت محصول برند شده و تصور ذهی نزد مصرف کنندگان در رابطه با آن . علاوه بر این نقش عمده فروش و خرده فروش، مراکز توزیع، شعبات شرکتها و پرسنل شرکتها را نیز نباید دست کم گرفت .در این رابطه این ابزارهای ارتباطی هستند که محصول را معرفی می کنند و بنابراین نقش موثری دارند. به نظر بنده اگاهی پیدا کردن از برند باعث آشنایی بیشتر از برند میشود
X8R22
ابزارهای تبلیغاتی
۸
در رابطه با این مطلب حال و هوای ارزشها، احساسات، باورها، عقاید مصرفیِ مشتریان داخلی و بیرونی سازمان می تواند به طرز بسیار تعیین کننده ای بر نگرش آنان در خصوص برندی مشخص اثرگذار باشد در این زمینه ابزارهای ارتباطی نقش بسزایی در ادراک و باور و اعتقاد مشتریان نسبت به محصول دارند. تداعی برند باعث قابل اعتماد بودن شرکت برند مورد نظر میشود
X8R26
ارزشها، احساسات، باورها، عقاید و… مشتریان
۹
خود کالا و کیفیت آن و نیر محل و نحوه توزیع آن در درک کیفیت کلی برند موثرند . به علاوه باید فاکتورهای مواد اولیه و نیز سفارشات دیگران را نیز مدنظر داشت . به هر روی آنچه که مسلم است و تحقیقات گوناگون بر آن صحه گذاشته اند آن است که ابزارهای ارتباطی قابلیت آن را دارد که باعث شکلگیری هرچه بهتر ادراکات مشتریان می شود. با توجه به پویایی شدید محیط و در حال تغییر بودن دائمی آن لذا هویت برند نیز باید پویا بوده و آن را باید در طی زمان گسنرش داد
X8R28
کیفیت محصول و مواد اولیه،
۱۰
اینکه مشتری پس از یک بار خرید مجددا سراغ محصول و برند مشخص بیاید به طیف گسترده ای از عوامل ربط دارد . از فروشنده ی کالا تا منشی ها و مدیران فروش و حتی فضای فروشگاه و نیز امکانات و خدمات هنگام و پس از فروش و البته یقینا مقدار نیاز مشتری و مطابقت محصول مورد نظر با نیاز او همگی در این رابطه تاثیر گذار است. در رابطه با نقش ابزارهای ارتباطی باید گفت تکرار خرید تابعی از ادراک مشتری از کل سازمان یا شرکت است، اگر این ادراک مناسب باشد تکرارخرید وگرنه خاتمه. وفاداری به برند باعث مراجعه فعال مشتری به برند و افزایش سودآوری برای برند میشود.
X8R31
میزان مطابقت محصول با نیاز
[پنجشنبه 1400-07-29] [ 01:33:00 ب.ظ ]
لینک ثابت
|