عنوان صفحه
چکیده ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… ۱
فصل اول: کلیات تحقیق
۱-۱- مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۳
۱-۲- بیان مسئله……………………………………………………………………………………………………………………………………………… ۴
۱-۳- ضرورت و اهمیت تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………… ۴
۱-۴- بیان عملکرد فصل های آینده ………………………………………………………………………………………………………………….. ۵
فصل دوم : پیشینه تحقیق
۲-۱- مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………………………………………… ۷
۲-۲-۱- قیمت گذاری و بدست آوردن سود حد اکثر با بهره گرفتن از باتری های موجود در PHEV ……………………………. 7
۲-۲-۲- مدیریت سمت تقاضا بر اساس نوع مصرف انرژی ………………………………………………………………………………….. ۹
۲ -۲- ۳- مدیریت سمت تقاضا با بهره گرفتن از باتری به منظور کاهش پیک بار ………………………………………………………… ۱۰
۲– ۲ – ۴ – مدیریت سمت تقاضا و الگوریتم فرا اکتشافی ………………………………………………………………………………….. ۱۲
۲-۲-۵ شارژ و دشارژ ماشین برقی یک شبکه هوشمند به منظور کاهش پیک بار …………………………………………………… ۱۶
۲– ۲ – ۶ – قیمت گذاری پویا در ساعات مختلف برای وسایل محتلف خانگی …………………………………………………….. ۱۸
۲ – ۲ – ۷ – مدیریت سمت تقاضا و برنامه ILP (Integer Linear Programming ) …………………………………… 19
۲ – ۱ – ۸ – بررسی زمان واقعی مصرف با بهره گرفتن از تجهیزات AMI و SCADA …………………………………………… 21
۲– ۲ – ۹ – تولید پراکنده در مدیریت سمت تقاضا ………………………………………………………………………………………….. ۲۳
۲ – ۲ – ۱۰ – رسیدن به تعادل نش در یک تعامل دوطرفه در مدیریت سمت تقاضا ……………………………………………… ۲۵
۲ – ۲ – ۱۱- ارائه قیمت های پویا در زمان های متفاوت مصرف …………………………………………………………………………… ۲۸
۲-۳- عملکرد فصل های آینده ………………………………………………………………………………………………………………………… ۳۰
فصل سوم : بررسی مفاهیم مهم طرح
۳-۱- مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۳۲
۳-۲- تئوری بازی ها …………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۳۲
۳-۲-۱- تاریخچه تئوری بازی ها…………………………………………………………………………………………………………………………. ۳۳
۳-۲-۲- آشنایی اولیه با تئوری بازی ها ………………………………………………………………………………………………………………… ۳۴
۳-۲- ۳- بررسی انواع روش بازی………………………………………………………………………………………………………………………… ۳۴
۳-۲-۳-۱- بازی تعاونی ( برد – برد ) ………………………………………………………………………………………………………………….. ۳۵
۳-۲-۳-۲- بازی رقابتی ( برد – باخت )……………………………………………………………………………………………………………….. ۳۶
۳-۲-۳-۳- بازی ترسوها …………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۳۶
۳-۲-۳-۴- بازی تهدید معتبر ( Credibl Threat ) و غیر معتبر ( In Credibl Threat ) …………………………………… 38
۳-۲-۳-۵- بازی معضل زندانی ……………………………………………………………………………………………………………………………. ۳۸
۳-۲-۴- کاربرد های تئوری بازی ها ……………………………………………………………………………………………………………………. ۳۹
۳-۲-۵- نحوه اجرا تئوری بازی ها در شبکه هوشمند …………………………………………………………………………………………….. ۳۹
۳-۳- شبکه هوشمند ………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۴۱
۳-۳-۱- تعریف شبکه هوشمند …………………………………………………………………………………………………………………………… ۴۱
۳-۳-۲- مزایا و منافع استفاده از شبکه هوشمند برای مشترکین ………………………………………………………………………………… ۴۵
۳-۳-۳- دلایل تمایل به استفاده از شبکه هوشمند ………………………………………………………………………………………………….. ۴۷
۳-۳-۴- تجهیزات اندازه گیری هوشمند ……………………………………………………………………………………………………………….. ۵۰
۳-۴- مدیریت سمت تقاضا ( DSM)) Demand Side management و Demand Response (DR) ) ……….. 53
۳-۴-۱- انواع DR و برنامه های اصلی ………………………………………………………………………………………………………………… ۵۳
۳-۴-۲-DR سختگیرانه …………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۵۴
۳-۴-۲-۱- رویکــــــرد کنترل مستقیم بارDLC یا Direct Load Control ………………………………………………. 54
۳-۴-۲-۲- وضع تعرفه های چندگانه ………………………………………………………………………………………………………………… ۵۴
۳-۴-۳- برنامه های DR- اضطراری ………………………………………………………………………………………………………………….. ۵۵
۳-۴-۳-۱- برنامه های مدیریت بازار ……………………………………………………………………………………………………………………. ۵۵
۳-۴-۳-۲- برنامه های خریداری تقاضا ………………………………………………………………………………………………………………… ۵۵
۳-۴-DR زمان- محور …………………………………………………………………………………………………………………………………… ۵۵
۳-۴-۱- مبنای زمان …………………………………………………………………………………………………………………………………………… ۵۵
۳-۴-۲- قیمت گذاری پیک بحرانی یا Critical Peak Pricing) CPP) ……………………………………………………………… ۵۶
۳-۴-۳- قیمت گذاری زمان واقعی Real time Pricing) RTP) ………………………………………………………………………… ۵۶
۳-۵- ماشین برقی PHEV ) Plug – in Electric Vehicle ( …………………………………………………………………………… 57
۳-۷- عملکرد فصل های آینده ……………………………………………………………………………………………………………………………… ۵۷
فصل چهارم : مدل و اجرا طرح پیشنهادی
۴-۱- مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… ۵۹
۴-۲- نحوه اجرا طرح پیشنهادی ………………………………………………………………………………………………………………………………. ۵۹
۴-۲-۱- فرضیه های سیستم پیشنهادی ……………………………………………………………………………………………………………………… ۶۰
۴-۲-۲- مدل سیستم پیشنهادی ………………………………………………………………………………………………………………………………… ۶۱
۴-۲-۳- مدل قیمت گذاری …………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۶۴
۴-۲-۴- تابع هدف ……………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۶۵
۴-۳- الگوریتم مدل پیشنهادی ………………………………………………………………………………………………………………………………… ۶۶
۴-۴- عملکرد فصل های آینده ……………………………………………………………………………………………………………………………. ۷۰
فصل پنجم : مطالعه نتایج عددی طرح
۵-۱- مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۷۲
۵-۲- تحلیل نتایج شبیه سازی ……………………………………………………………………………………………………………………………….. ۷۲
فصل ششم : نتیجه گیری و پیشنهاد
۶-۱- مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۷۸

 

 

موضوعات: بدون موضوع
[چهارشنبه 1400-01-25] [ 09:29:00 ق.ظ ]