۳) تراکنش:
این سیستم متناسب با نوع اطلاعات وارتباطات خود از بالاترین میزان ریسک برخوردار است۰دراین سطح مشتری در یک ارتباط متقابل قادر است تا عملیاتی چون صورتحساب،صدور چک،انتقال وجه وارایه ی صورت حساب را انجام دهد.
سوالات :
تا چه اندازه با خدمات بانکداری الکترونیکی آشنا می باشید؟
فکر می کنید برنامه های تبلیغاتی بانکداری الکترونیک محتوی بازرگانی دارد؟ (مثل استفاده از دستگاه ATM برای کسر کارمزد وکسب سود)
آیا در برنامه های تبلیغاتی رسانه ها و تبیلیغات محیطی از محتوی آگهی خدمات عمومی استفاده می شود؟ (مثل: ساخت فیلم، انیمیشن و موسیقی برای آموزش جهت استفاده ازخدمات بانکداری الکترونیک درراستای رفاه اجتماعی)
فکرمی کنید در آگهی های بازرگانی و خدمات عمومی به مزایای استفاده ازخدمات بانکداری الکترونیک اشاره می شود؟
به اعتقاد شما بانکداری الکترونیکی تا چه اندازه توانسته به پیام های تبلیغاتی ارائه شده پایبند باشد؟
فکر می کنید اگهی های بازرگانی و خدمات عمومی توانسته فرهنگ استفاده از ابزارهای بانکداری الکترونیک را بین مردم ترویج دهد؟
آیا برنامه های تبلیغی تلویزونی به شما آگاهی کافی جهت استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک بر حسب نوع فعالیت می دهد؟
به نظر شما محتوی تبلیغات برنامه تلویزیونی، تا چه اندازه توانسته خدمات بانکداری الکترونیک را مورد اعتماد معرفی کند؟
تا چه اندازه، آگهی های تلویزیونی استفاده از وب سایت های بانک های موجود را راه مناسب برای ارتباط با بانکداری الکترونیک معرفی کرده است؟
آیا نوع تبلیغات بانکداری الکترونیکی می تواند بر گروه های آموزشی کند پذیر اثر گذار باشد؟
آیا محتوی آگهی های بازرگانی و خدمات عمومی بانک ها در جهت رقابت با یکدیگر است؟
فکر می کنید تا چه اندازه، آگهی ها با وعده های ارائه شده توسط بانکها به کاربران، صداقت لازم را داشته است؟
تا چه اندازه، برنامه های تبلیغی برای استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک به حقوق مراجعه کنندگان به خدمات بانکداری را تاکید می کند؟
فکر می کنید سیستم های بانکداری الکترونیک سعی در برآوردن حقوق مشتری را دارد؟
۳-۲-۲-۴- فرضیه: بین تشریح خدمات بانکداری الکترونیک و میزان رضایت مشتریان از خدمات بانکداری الکترونیک رابطه وجود دارد
پیشرفت بازاریابی رابطهمند در بانک با پیمودن در جهت توسعه روابط با مشتریان صورت میگیرد. حفظ رابطه با مشتری یک مساله بلندمدت است و به جای نتایج و پیامدهای جاری باید به پیامدهای آتی آن توجه کرد.از سوی دیگر کیفیت رابطه با مشتری با میزان رضایت مشتری سنجیده میشود. با توجه به فرهنگهای مختلف شیوههای حفظ رابطه با مشتریان متفاوت است در کشورهای خاورمیانه که مردمانی خونگرم و مهربان در آن زندگی میکنند، پیشینه تاریخی با قدمت بسیار دارند. برای استحکام بخشیدن به روابط خود با مشتریان به تعاملات اجتماعی و شخصی اهمیت میدهند.
اینگونه تعاملات پیوسته و مداوم اجتماعی همچون ملاقاتها، دعوتهای رسمی و غیررسمی در مجامع و مراسمها، شرکت در مراسمهای مشتریان اهدای هدایا، جایزه خوشحسابی و مشاوره اقتصادی و تشریح خدمات بانکی را در دستور کار خود قرار دهند. در این خصوص تشریح خدمات بانکی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار میباشد. در بانکداری نوین جهانی تشریح خدمات بانک و خصوصا خدمات بانکداری الکترونیک الزامی است، مشتریان بانکها حق دارند از طریق رسانههای عمومی، خدمات بانکها را بشناسند و بانکها ملزم میباشند این خدمات را به صورت بسیار راحت و آسان و مانند کسی که برای یک شخص نابلد توضیح میدهند این خدمات را از اولین مرحله تا پایان آن تشریح نمایند و هرگز فکر نکنند که مشتری واقف به این امور و خدمات میباشد.
هرگونه تخصیص هزینه در زمینه آگاهی دادن به مشتریان از طریق جراید، یا رسانههای عمومی و خصوصا تشریح بانکداری الکترونیک که از نتایج شایان آن عدم حضور فیزیکی مشتری در شعب بانک، توجیه بودن مشتری از خدمات آن بانک، صرفهجویی در وقت، بالا رفتن سرعت کار و در مجموع باعث بهرهوری بالا برای بانکها و رضایت مشتریان خواهد شد که در سطح کلان این صرفهجوییها مبالغ بسیار بالایی سوددهی را برای طرفین به همراه خواهد داشت.
اجرای بازاریابی رابطهمند و مشتری مداری نوین در بانکها منافع زیر را تامین می کند.
حفظ مشتریهای کنونی بدون هراس از تهدید رقبا
سوالات:
به نظر شما مسئولین خدمات بانکداری الکترونیک برای حفظ شما در آن شعبه تلاشی در خور شما انجام داده اند ؟
به نظر شما میزان سرعت استفاده از اینترنت برای خدمات بانکداری الکترونیک رضایت بخش است؟
به نظر شما بانکداری الکترونیک خدمات ارائه شده را با سرعت بیشتری انجام می دهد؟
تا چه اندازه تمایل دارید به آگهی های بانکداری الکترونیک، اعتماد نمایید ؟
به نظر شما بانکداری الکترونیکی، تا چه اندازه از توانایی و کارایی لازم برای انجام امور برخوردار است؟
کسب منافع و درآمد بیشتر از مشتریان کلیدی کنونی و افزایش سهم بانک از هر مشتری
به نظر شما بانکداری الکترونیک برای حفظ مشتریان خاص و با گردش بالا تلاش می کند ؟
کاهش قابل توجه هزینههای سپردهها (منابع) و افزایش چشمگیر بازدهی مصارف
به نظر شما بانکداری الکترونیک هزینه سپرده ها را نسبت به بانکداری سنتی کاهش می دهد؟
۴ - جذب مشتریان کلیدی و تراز اول سایر بانکها
سوالات:
به نظر شما بانک کشاورزی منظور برای جذب مشتریان کلیدی و تراز اول سایر بانک ها تلاش می کند؟
جذب مشتریان سایر بانکها از طریق به راهاندازی تبلیغات دهان به دهان مثبت مشتریان کنونی
تجربه ثابت نموده است که یک مشتری قدیمی راضی از سرویس و خدمات بانک به اندازه ده نفر اثرات خویش را اعمال می کند
سوالات :
تا به حال از دوستان یا آشنایان دیگر شنیده اید که این شعبه از بانک رضایت مشتریان را در همه پروسه جلب کند؟
مشتری جدید در تبلیغ و سودآوری آن بانک موثر خواهد بود.
شاخص: صنعت بانکداری در صورت هرگونه اهمال و کمتوجهی از جانب نیروهای صف خویش به اصول کلی بازاریابی با مرکزیت و نقطه ثقل مشتری، حیات بانک در معرض خطر قرار خواهد گرفت.
سوالات:
تا بحال از سوی مشتریان دیگر بازدهی وکیفیت بالای شعبه مزبور را شنیده اید؟
سوالات:
موضوعات: بدون موضوع
[پنجشنبه 1400-07-29] [ 04:34:00 ب.ظ ]