تبلیغات پرداخت در ازای کلیک به شدت هدف‌گذاری می‌شود- آگهی مربوط همراه با یک لینک به یک صفحه‌ی وب مقصد تنها زمانی نمایش داده می‌شود که کاربر یک جمله‌ی ویژه در موتور جستجو تایپ کند، از این رو در مقایسه با رسانه‌های دیگر اتلاف وقت کمتر خواهد بود.

پاسخ‌گویی مناسب- با یک سیستم پیگیری صحیح

قابلیت پیش بینی- ترافیک، رتبه‌بندی و نتایج عموماً در مقایسه با SEO ثابت و قابل پیش بینی هستند.

به لحاظ فنی ساده‌تر از SEO ها هستند- از آنجا که SEO نیازمند کار فنی پیچیده و دراز مدت بر روی بهینه‌سازی صفحه، بازسازی سایت و لینک سازی است، موقعیت در اینجا بر اساس هماهنگی بین کلید واژه و پیامدهای آن در متن است.

سرعت- دسترسی نتایج در SEO هفته‌ها یا ماه‌ها به طول می‌ انجامد اما در پرداخت در ازای کلیک چند روز بیشتر طول نمی‌کشد.

مارک‌گذاری- تحقیقات نشان داده‌اند که مارک‌گذاری بر پرداخت در ازای کلیک تاثیر می‌گذارد، حتی اگر کاربران بر روی آگهی کلیک نکنند. این کار می‌تواند برای راه‌اندازی محصولات یا عملیات بزرگ مفید باشد.
برای دانلود متن کامل پایان نامه به سایت fotka.ir مراجعه نمایید.

 

معایب بازاریابی پرداخت در ازای جستجو یا کلیک:

 

 

رقابتی و گران- از آنجا که پرداخت در ازای کلیک رقمی محدود می‌باشد، بعضی زا شرکت‌ها ممکن است اقدام به بالا بردن هر کلیک تا سطح غیرقابل قبولی مانند ۱۰ یورو در ازای هر کلیک بکنند.

نامناسب- برای شرکت‌هایی با بودجه‌ی پایین یا مجموعه‌ی کمتری از محصولات ممکن است رقابت به صرفه نباشد.

نیاز به دانش تخصصی- پرداخت در ازای کلیک نیازمند دانش مربوط به گزینه‌های مزایده و پیشنهاد و گزارش تسهیلات شبکه‌های مختلف آگهی است. پرسنل داخلی را بیاد آموزش داد زیرا نیاز به بروز کردن اطلاعاتشان در رابطه با تغییرات مربوط به خدمات پرداخت در ازای کلیک دارند.

نامربوط- فهرست‌های ضمانت شده تنها بخشی از آمیخته‌ی بازاریابی موتور جستجو هستند. بسیاری از کاربران بر روی این فهرست کلیک نمی‌کنند، زیرا به تبلیغ کنندگان اعتماد ندارند، اگرچه این تبلیغ‌کنندگان افراد درگیر در بازاریابی باشند.

بازاریابی وابسته:
بازاریابی وابسته، بازاریابان و آژانس‌ها را بر اساس ارزش‌شان تقسیم می‌کند. بدون شک بازاریابی وابسته می‌تواند با یک هزینه‌ی کنترل شده، فروش بیشتری ایجاد کند در اینجا سوال این است که آیا این فروش‌ها در هر حالت که مارک مشهور باشد اتفاق می‌افتد یا خیر. برای مثال آمازون (Amazon) دارای یک برنامه‌ی وابسته است اما می‌توان گفت که مارکش بسیار مشهور است و دارای آنچنان پایه مشتری بالایی است که می‌تواند در ره حالت بیشترین فروش را دریافت کند. با وجود این آمازون برنامه‌اش را برای بیش از ده سال طراحی کرده است و اگرچه کمسیون‌ها را کاهش داده است، هنوز هم در حال ترفیع پیشنهادات محصول جدید مانند دانلود موسیقی است.
بازاریابی وابسته چیست؟
بازاریابی وابسته شکل نهایی ارتباطات بازاریابی است و به عنوان یک روش «بازاریابی پرداخت در مقابل عملکرد[۴۱]» شناخته شده است- یک ساز و کار کمسیون محور است که در آن معامله کننده تنها زمانی پول پرداخت می‌کند که اقدام به فروش کند. این را با ضایعات ناشی از تبلیغات سنتی یا پست مستقیم مقایسه کنید! همچنین می‌توان بعضی از کسب و کارها را در مجموعه‌ای از بخش‌ها راه‌اندازی کند- بسیاری از بانک‌ها، شرکت‌های مسافرتی و خرده فروشان آنلاین بیش از ۱۰ درصد از فروششان را از یک برنامه‌ی بازاریابی وابسته مناسب بدست می‌آورند.
زمانیکه یک بازدید کنندده از یک سایت وابسته (که ممکن است یک ناشر آنلاین باشد) بر روی سایت یک تاجر کلیک می‌کند، این مشتری احتمالی از طریق یک کوکی[۴۲] قرار داده شده بر روی حافظه‌ی شخصی (PC) بازدید کننده، پیگیری خواهد شد.
مزایا و معایب بازاریابی وابسته
مزایای بازاریابی وابسته:

 

 

دسترسی به مخاطبان مختلف- می‌توان از وابسته‌های مختلف برای هدف قراردادن مخاطبان، گروه‌های محصول و کلید واژه‌های مروبطه استفاده کرد.

پاسخ‌گویی تغییرات بازار- وابسته‌ها ممکن است در خانه یا گروه‌های عامل بر حسب تغییرات الگوریتم برای بهینه‌سازی موتورهای جستجو یا تغییرات در رویکردهای پرداختی به منظور پرداخت در ازای کلیک، پاسخگوتر باشد.

تولید آگاهی- می‌توانند برای ایجاد آگاهی نسبت به مارک یا محصولات جدید یک شرکت که مشهور نیست، مورد استفاده قرار گیرند.

کاهش خطرات گوناگون- استفاده از وابسته‌ها خطر ناشی از مسائل موقتی یا مشکلات اساسی‌تر مربوط به مدیریتSEM شما یا برنامه‌های دیگر بازاریابی دیجیتال را کاهش می‌دهد.

پرداختی در ازای عملکرد- هزینه‌های کسب به خوبی قابل کنترل خواهد بود.

معایب بازاریابی وابسته:

 

 

سود یا فروش ممکن است محدود شود- شما ممکن است در حال پیاده کردن کسب و کاری باشید که به هر صورت ممکن آن را بدست آورده باشید.

وابسته‌ها ممکن است از نام مارک شما بهره برداری کنند- وابسته‌ها ممکن است با حضور در فهرست‌بندی‌های طبیعی، از نام مارک شما بهره‌برداری کنند. برای مثال (Dell computers’ Dell loptap: Dell) در اینجا با ایجاد آگاهی از بروز این عمل جلوگیری می‌کند.

امکان لطمه خوردن اعتبار مارک- ممکن است آگهی‌های تبلیغاتی همراه با تصویر مارک شما بر روی سایت‌های مربوط به شرط‌بندی یا قمار نمایش داده شوند.

زمان مدیریت برنامه- بازاریابی وابسته بر پایه‌ی شکل‌گیری و حفظ روابط خوب است. این کار به تنهایی از طریق آژانس‌ها انجام نمی‌شود- بازاریابان داخل یک شرکت نیاز به گفتگو با وابسته‌های برترشان دارند.

نمایش تبلیغات:
نمایش تبلیغات چیست؟
نمایش تبلیغات شامل پرداخت هزینه‌ توسط یک تبلیغ کننده برای قرار دادن آگهی‌های تبلیغاتی بر روی سایت‌های شخص ثالث مانند ناشران یا شبکه‌های اجتماعی است. تبلیغات بر روی مجموعه‌ای از سایت‌ها به منظور ایجاد ترافیک برای سایت مقصد سازمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. نمایش تبلیغات با بهره گرفتن از تکنیک‌های گرافیکی در داخل یک صفحه‌ی وب برای دسترسی به اهداف مربوط به تحویل آگاهی، آشنایی، علاقه‌مندی و خرید، صورت می‌گیرد. بسیاری از آگهی‌ها با بهره گرفتن از بازدیدهای ویدیویی اقدام به تشویق بازدید کنندگام برای تعامل با سایت می‌کنند. در سال ۲۰۰۸، گوگل خدمات رایگان مدیر آگهی‌اش را در سایت(www.google.com/admanager) به‌منظور کمک به فروش، جدول زمانی، بهینه‌سازی درآمد، و ارزیابی مستقیم کالاهای فروخته شده راه‌اندازی کرد.
تصویر درباره جامعه شناسی و علوم اجتماعی
مزایا و معایب نمایش تبلیغات
مزایای تبلیغات آنلاین:

 

 

پاسخ مستقیم- نمایش تبلیغات می‌تواند باعث ایجاد یک پاسخ مستقیم فوری از طریق کلیک بر روی یک وب سایت به منظور خرید و فروش محصولات گوناگون مانند محصولات خرد شود.

افزایش آگاهی و دسترسی به مارک- تصویر یک آگاهی تبلیغاتی می‌تواند باعث ایجاد آگاهی از یک مارک، محصول یا مجموعه‌ای از نیازها شود.

اجرای تعاملات مربوط به مارک- بسیاری از آگهی‌های تبلیغات مدرن از طریق کاربردهای بصری بازدید کنندگان را تشویق به ارتباط و تعامل با مارک مورد نظر می‌کند. تبلیغ کنندگان از این طریق به محاسبه‌ی میزان تعامل برای ارزیابی درصد تعامل بینندگان با آگهی مربوط به مارک می‌پردازند.

هدف‌گیری- خریداران رسانه‌ای می‌توانند سایت مناسب یا یک کانال داخل یک سایت را برای دسترسی به مخاطب انتخاب کنند.(به‌عنوان مثال، یک مجله‌ی تخصصی آنلاین مربوط به خودرو یا یک کانال مربوط به موتور سیکلت در داخل یک روزنامه‌ی آنلاین).

هزینه- فرصت‌هایی برای خرید رسانه‌ی آنلاین با نرخ ارزان‌تری نسبت به رسانه‌ی سنتی وجود دارد اگرچه این مسئله در مورد بازارهای رقابتی مانند خدمات مالی کم‌تر صدق می‌کنذژد.

به روز کردن عملیات آگهی- در مقایسه با رسانه‌ی سنتی که مکان‌های رسانه باید هفته‌ها یا ماه‌ها قبل خریداری شود، آگهی‌های آنلاین باید انعطاف‌پذیرتر باشد- به‌طوری که امکان قرار دادن یک آگهی به‌طور سریع‌تر و اعمال تغییرات در طول عملیات بوجود آید.

پاسخ‌گویی- همان‌طور که در ادامه‌ی این بخش بحث خواهد شد امکان ارزیابی دسترسی، تعامل و پاسخ به آگهی‌ها به راحتی وجود دارند. باوجود این ارزیابی تاثیر مارک مشکل‌تر است.

معایب تبلیغات آنلاین:

 

 

میزان نسبتاً پایین کلیک- در هنگام بحث درباره‌ی آگهی‌های آنلاین بساری از کاربران وب اظهار می‌دارند که آن‌ ها آ‌گهی‌ها را نادیده گرفته و به‌طور تصادفی با آن‌ ها برخورد می‌کنند. از این رو بازاریابان باید با بهره گرفتن از فرصت‌های رسانه‌ای ویژه مانند آگهی‌های ویدیویی اقدام به جذاب‌تر کردن آگهی‌ها و بالا بردن میزان کلیک نمایند.

هزینه‌های نسبتاً بالا یا کارایی پایین- زمانی‌که میزان پاسخ پایین با هزینه‌های نسبتاً بالا در حدود ۱۰ یورو بر هزار تقسیم می‌شوند باعث تبدیل آگهی‌های آنلاین به یک رسانه‌ی ناکارا می‌شوند.

بازاریابی ایمیل و سامانه‌ی پیام کوتاه موبایل:
از آن‌جا که بازاریابی ایمیل و سامانه‌ی پیام کوتاه جزء ابزارهای رسانه‌ی رانش هستند و برحسب کاربردهایشان برای ارتباطات با مشتری احتمالی و مشتری سهم زیادی دارند، هر دو در یک گروه دسته‌بندی می‌شوند.
بازاریابی ایمیل چیست؟
در هنگام ایجاد طرح‌های ارتباطات بازاریابی ایمیل، بازاریابان نیاز به برنامه‌ریزی برای موارد زیر دارند:

 

 

«بازاریابی ایمیل برون مرزی[۴۳]»، که در آن عملیات ایمیل به‌عنوان شکلی از بازاریابی مستقیم به منظور تشویق به آزمایش و خرید محصول و به‌عنوان بخشی از یک دیالوگ مدیریت ارتباط با مشتری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

((بازاریابی ایمیل درون مرزی))[۴۴] که در آن ایمیل‌های ارسالی از طرف مشتریان توسط سازمان مدیریت می‌شود. کاربردهای ارتباطات بازرایابی ایمیل برون‌مرزی به طور گسترده‌ای به فعالیت‌های کسب و حفظ مشتری مربوط می‌شوند. فعالیت‌های ایمیل داخل سازمان در پی تمرکز بر کسب مشتری بر اساس شایستگی‌های نسبی کاربردهای مختلف ایمیل است که بر مبنای ۶ معیار می‌باشد و توسط «چیتندن و رتی[۴۵]» در سال ۲۰۰۳ مطرح شده است:

حفظ مشتری

ترفیع فروش

جمع‌ آوری داده‌های مشتری

تولید

آگاهی مارک

کسب مشتری

گزینه‌های ایمیل برای کسب مشتری:
برای کسب بازدید کنندگان و مشتریان جدید به سایت سه گزینه‌ی اصلی برای بازاریابی ایمیل وجود دارد. از دیدگاه دریافت کننده، این سه گزینه عبارتند از:

 

موضوعات: بدون موضوع
[چهارشنبه 1400-01-25] [ 07:16:00 ق.ظ ]