استاد /استادان راهنما: دکتر عباس خورشیدی

 

 

 

چکیده پایان نامه ( شامل خلاصه، اهداف، روش های اجرا و نتایج به دست آمده):
هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر هوشمند سازی مدارس بر سبک های یادگیری ( مدل کلب ) دانش آموزان پایه پنجم دوره ابتدایی آموزش وپرورش شهر تهران بود. پژوهش حاضر از نوع نیمه تجربی همراه با پیش آزمون و پس آزمون است . جامعه آماربی این پژوهش شامل کلیه دانش آموزان پایه پنجم دوره ابتدایی مناطق ۱۹ گانه شهر تهران در سال تحصیلی ۹۳-۹۲ به تعداد ۳۲۲۵۰ نفر می باشد که ۴۰۰ نفر بر اساس جدول اچ اس بولا و به روش تصادفی خوشه ای ناهمگون انتخاب شدند. آزمودنی ها ابتدا به پرسشنامه ی سبک یادگیری کلب (۲۰۰۵ ) پاسخ دادند ، بعد از گذشت ۲ ماه از به کارگیری فن آوری اطلاعات و ارتباطات در مدارس هوشمند ، مجددا” آزمودنی ها به پرسشنامه ی مذکور پاسخ دادند . برای تجزیه و تحلیل داده ها، از روش های آمارتوصیفی و آمار استنباطی t همبسته استفاده شد. یافته های پژوهش نشان دادند که مدارس هوشمند بر تجربه عینی و آزمایشگری فعال دانش آموزان موثر بوده و آنها را افزایش داده است . همچنین بر شیوه های یادگیری مفهوم سازی انتزاعی و مشاهده تاملی نیز تاثیر گذار بوده و آنها را کاهش داده است.
پایان نامه - مقاله
کلید واژه : مدارس هوشمند ، فن آوری اطلاعات و ارتباطات ICT ، فن آوری آموزشی ، سبک های یادگیری کلب ، سبک ( همگرا ، واگرا ، جذب کننده و انطباق دهنده )

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر استاد راهنما برای چاپ در پژوهش نامه دانشگاه مناسب است o تاریخ وامضا:
مناسب نیست o
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده ۱
فصل یکم:کلیات پژوهش
۱-۱مقدمه ۳
۱-۲-بیان مسئله ۵
۱-۳-اهمیت پژوهش ۷
۱-۴-اهداف پژوهش ۸
۱-۴-۱-هدف اصلی ۸
۱-۴-۲-اهداف فرعی ۸
۱-۵-فرضیه های پژوهش ۹
۱-۵-۱-فرضیه اصلی ۹
۱-۵-۱فرضیه های فرعی ۹
۱-۶-تعریف مفاهیم ۹
۱-۷تعریف عملیاتی مفاهیم ۱۲
۱-۸ متغیرهای پژوهش ۱۳
فصل دوم:پیشینه مطالعاتی
۲-۱- زمینه ۱۵
۲-۲- روند تحولات و تاریخچه تدریس و یادگیری مدارس هوشمند در ایران ۱۸
۲-۳- تاریخچه تدریس و یادگیری مدارس هوشمند در جهان ۱۹
۲-۴- مفاهیم و تفاوت مدرسه هوشمند با سایر ۲۱
۲-۴-۱- مفهوم مدرسه هوشمند ۲۱
۲-۴-۲- مفهوم مدرسه هوشمند ازدیدگاه دیوید پرکینز ۲۱
۲-۴-۳- تفاوت مدرسه هوشمند با مدرسه مجازی ۲۲
۲-۴-۴- تفاوت مدارس سنتی وهوشمند ۲۳
۲-۵- کاربرد فن‌آوری اطلاعات در آموزش و پرورش ۲۳
۲-۵-۱- کاربرد فن آوری اطلاعات و ارتباطات در تدریس انفرادی ۲۴
۲-۵-۲- کاربرد فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات در یادگیری اکتشافی ۲۵
۲-۵-۳- کاربرد فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات در تبادل ارتباط ۲۵
۲-۵-۴- کاربرد فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات در ارزشیابی هدف‌های آموزشی ۲۵
۲-۵-۵- کاربرد فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان ابزار مدیریت ۲۶
۲-۶- آموزش، یادگیری و فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات ۲۶
۲-۷- نقش‌های فن‌آوری اطلاعات در مدارس ۲۷

موضوعات: بدون موضوع
[پنجشنبه 1400-07-29] [ 04:44:00 ب.ظ ]