درک روشن از اهداف استراتژیک سازمان
مدیریت مناسب دامنه پروژه ERP
مهندسی مجدد فرایند
مدیریت تغییر سازمانی اثر بخش
ترکیب و ساختار مناسب تیم پروژه ERP
فرهنگ کار گروهی
اعتماد کامل بین بازیگران مختلف پروژه ERP
برنامه‌ریزی برای حضور فعال پبشتازان پروژه
پایان نامه - مقاله - پروژه

 

مشاوران و کارکنان اختصاصی برای پروژه ERP
ارتباطات قوی داخلی و خارجی
اعطای قدرت تصمیم گیری به نیروهای پروژه ERP
شاخصهای ارزیابی عملکرد متمرکز
رفع اشکالات قبل از اجرای نهایی
زمانبندی پروژه ERP به طور رسمی
استفاده از مشاوران
مشارکت کارکنان در پروژه ERP
مدیریت پروژه قدرتمند

 

 

 

فنی

 

انتخاب استراتژی مناسب پیاده سازی
انتخاب نسخه مناسب نرم افزار پیاده سازی
انتخاب مناسب نرم افزار ERP
حداقل سفارشی سازی
زیرساخت سخت افزاری و ارتباطی مناسب

 

دقیق بودن اطلاعات سازمان
برنامه‌ریزی برای پیکره بندی مناسب نرم افزار
دانش مناسب در مورد سیستم های سنتی

 

 

 

سالمِرون[۶۴] و همکاران، یک ساختار سلسله مراتبی سه سطحی از ریسک های فرایند نگهداری ERP ترسیم می­ کنند. در سطح اول، هدف مسأله قرار می­گیرد. سطح دوم شامل ۷ گروه (شناسایی مسأله، تحلیل، طراحی، پیاده­سازی، تست، پذیرش، تحویل) بوده و هر گروه نشان دهنده یک فاز در فرایند نگهداری نرم­افزار است. در سطح سوم ریسک­های خاص هر گروه قرار می­گیرد. شکل ۲-۵ این ساختار سلسله مراتبی را نشان می دهد. در این رویکرد با بهره گرفتن از فرایند تحلیل سلسله مراتبی[۶۵]، عوامل ریسک بر مبنای اهمیت به صورت نزولی رتبه بندی و اولویت­ بندی می شوند. نتایج نشان می دهد که ۴ فاز اول، بیشترین تاثیر را از ریسک متحمل می شوند بنابراین تیم نگهداری، بایستی تلاش خود را بر کنترل ریسک­های فازهای اولیه­ نگهداری، متمرکز کنند. علاوه بر این، پیاده­سازی مرحله ای است که شامل بیشترین عامل ریسک است اما نتایج نشان می دهد که این بحرانی­ترین فاز نیست و فاز تحلیل یک مرحله اساسی در مدیریت ریسک است. این رویکرد بر روی پیامدهای هر ریسک تمرکز می کند در حالی که ما نیاز داریم بدانیم که هر ریسک چگونه به وجود می ­آید و اینکه ابعاد ریسک­های بحرانی، متوسط و حاشیه­ای می بایست شناسایی گردد [۶۳].
شکل ۲- ۵ ساختار سلسله مراتبی ریسک های فرایند نگهداری ERP [63]
ژنگ[۶۶] و همکاران با بررسی سه مطالعه موردی در چین، ضمن تایید موضوعیت عوامل حیاتی موفقیت کشورهای غربی در بافت فرهنگ کسب و کار کشورهای شرقی نتیجه گرفتند که عوامل هر چهار محیط بر موفقیت پیاده­سازی تاثیر گذارند و یک مدل طبقه بندی شده از عوامل حیاتی موفقیت مطابق شکل ۲-۶ ارائه نموده اند. در این مدل تاثیر پیاده سازی ERP را بر رفتار و عملکرد فرد و سازمان به عنوان دو شاخص موفقیت پیاده سازی تلقی می­ کنند [۷۱].
محیط سازمانی
حمایت مدیریت ارشد
بازمهندسی فرآیندهای کسب وکار
مدیریت موثر پروژه
فرهنگ سازمانی
محیط کاربر
آموزش و فراگیری
درگیری و مشارکت کاربران
مشخصات کاربر
محیط سیستم
مناسب بودن نرم افزارERP
کیفیت اطلاعات

موضوعات: بدون موضوع
[پنجشنبه 1400-07-29] [ 03:28:00 ب.ظ ]