.کاتوزیان، ناصر، فلسفه حقوق، پیشین، ج3، ص443. ↑
. کاتوزیان، ناصر، مقدمه علم حقوق، تهران، شرکت سهامی انتشار،1377ش ،ص237. ↑
تصویر درباره بازار سهام (بورس اوراق بهادار)
.همان، ص444. ↑
.فروتن، پیام، «دو تیر و یک نشان: تلویزیون و برخورد آن با اقلیتهای دینی»، شرق، 1383ش. ↑
.کیوانینژاد، علیرضا، «شناخت مخاطب یعنی دوام یک رسانه»، اعتماد، 1382ش، ص12. ↑
.محسنیانراد، مهدی، «آسیب شناسی مخاطب پنداری، در حوزه رسانهها، جهانی شدن و عصر پس از دهکده جهانی»، فصلنامه تحقیقات فرهنگی، سال اول، شماره3، پاییز1387،ص80. ↑
.گیل، دیوید، برجیت ادمز، الفبای ارتباطات، ترجمه رامین کریمیان، مهران مهاجر و محمد نبوی، تهران، مرکز مطالعات و تحقیقات رسانهها،1384ش،ص232. ↑
.محسنیان راد، مهدی، پیشین. ↑
.ساروخانی، باقر، درآمدی بر دایرة المعارف علوم اجتماعی، تهران، اطلاعات،1370ش،ص49. ↑
تصویر درباره جامعه شناسی و علوم اجتماعی
.محسنیان راد، مهدی، پیشین، ص81. ↑
.فاولز، «تلویزیون و انتظارات تماشاگران»، ترجمه مینو بهتاش، پژوهش و سنجش، شماره11، 1376ش، ص48. ↑
.نقیبالسادات، سیدرضا، «سنجش افکار عمومی، مخاطب پژوهی و رویکردهای آن»، کتاب ماه (علوم اجتماعی)، شماره15،خرداد1388ش، ص6ـ5. ↑
.همان، ص6. ↑
.سرودلیر، محمدرضا، «پایان عصر”مخاطب نظارهگر”:نظریه پردازی مخاطب شناسی»، سروش، آبان1386ش. ↑
.حسینی اسفیدواجانی، سیدبشیر، حقوق مخاطب در برابر رسانههای جمعی ایران، انگلیس و امریکا، تهران، دانشگاه امام صادق(علیه السلام)، 1391ش، ص20. ↑
.لیتل جان، استیفن،نظریههای ارتباطات، ترجمه مرتضی نوربخش و دیگران، تهران، جنگل، 1384ش، ص742. ↑
.کوین، ویلیامز، درک تئوری رسانه، ترجمه رحیم قاسمیان، تهران، ساقی،1386ش، ص34ـ32. ↑
.حمیدی، سهیل، «رسانه و انواع مخاطب»، مرکز مطالعات و پژوهشهای فرهنگی، 1393ش. ↑
.لیتل جان، استیفن، پیشین. ↑
.کوین، ویلیامز، پیشین، ص57. ↑
.آشنا، حسام الدین، «مخاطب شناسی رسانه، گفتگو با حجة الاسلام والمسلمین دکتر آشنا عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (علیه السلام)»، پژوهش و سنجش، سال هشتم، شماره26، 1380ش. ↑
.زارعیان، داود، «ویژگیهای اطلاعرسانی در روابط عمومی، پیام، رسانه، مخاطب»، روزنامه ایران، سال 13، شماره3630، 1386ش. ↑
.آشنا، حسامالدین، پیشین. ↑
. Magic Bullet Theory. ↑
. حسینی اسفیدواجانی، سید بشیر، پیشین، ص26. ↑
. Uses and Gratification Theory. ↑
. Critical Theory . ↑
. Spiral of Silence Theory. ↑
. حسینی، اسفیدواجانی، سید بشیر، پیشین، ص27. ↑
. Cultivation Theory. ↑
. Cultural Imperialism. ↑
. Conspiracy Theory. ↑
Rules Theory. ↑
.حسینی اسفیدواجانی، سیدبشیر، پیشین، ص28. ↑
.اسماعیلی، محسن، «جایگاه حقوقی رسالت رسانهها»، پژوهش، سال دهم، شماره35، پاییز1382ش. ↑
.حسینی اسفیدواجانی، سیدبشیر، پیشین، ص29. ↑
.متولی الموتی، محمدشریف، «تحقیقی در زمینه جامعه شناسی ارتباطات و نقش رادیو در جامعه»، کار و کارگر، مرداد1377. ↑
.هربرت م
ارشال، مک لوهان، برای درک رسانه، ترجمه سعید آذری، تهران، مرکز تحقیقات، مطالعات و سنجش برنامهای صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، 1377ش، ص10ـ6. ↑
. Printed media. ↑
. journal-E. ↑
. Digital media. ↑
. Cyber media. ↑
.اسحاقی، محمد، «تکالیف و جرائم رسانههای الکترونیک»، پژوهش و سنجش، تهران، شماره39و40 (رسانه و حقوق)، سال یازدهم، پاییز و زمستان1383ش. ↑
.اکبرزاده، جمالالدین، چشم انداز تحولات رادیو و تلویزیون در ایران، تهران، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، 1386ش، ص174ـ173. ↑
.فرجاد، محمدرضا، «از”وقایع اتفاقیه”تا تأسیس دایره سانسور در ایران»، مجله پرسش، شماره اول، مرداد1385ش. ↑
.حقایق، بابک، دایرة المعارف بزرگ زرین، تهران ، زرین، 1381ش، ص804. ↑
.جوادی یگانه، محمدرضا، «ویژگیهای رادیو و برنامههای آن»، ارتباطات و فرهنگ، شماره یک، زمستان1382ش. ↑
.مک کوئین، دیوید، راهنمای شناخت تلویزیون، ترجمه عصمت گیویان و فاطمه کرمعلی، تهران، اداره کل پژوهشهای سیما، 1384ش، ص25. ↑
.معتمدنژاد، کاظم، وسایل ارتباط جمعی، تهران، انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی، 1385ش، ص191و290؛ مک کوئین، دیوید، پیشین، ص16. ↑
.ر.ک.اسحاقپور، یوسف، سینما:گزارشی برای درک، جستاری برای تفکر، ترجمه باقر پرهام، تهران، نشر و پژوهش فرزان روز،1375ش،ص9. ↑
.رستمی گومه، علیرضا، «حق مؤلف در اینترنت»، پیام کتابخانه، شماره 44 و 45، بهار و تابستان 1381ش، ص29. ↑
.شاکری، مهرداد، «جهانی برای فتح:وسایل نوین ارتباطات جمعی گسترش یافتهاند»، اعتماد، 1386ش. ↑
.آذریکمند، احسان، «رسانه»، مرکز پژوهشهای صدا و سیما،1390ش. ↑
.ر.ک. محمدی، مجید، دین و ارتباطات، تهران، کویر، 1382ش، ص228ـ205. ↑
.سورین، ورنر، جیمز دبلیو تانکارد، نظریههای ارتباطات، ترجمه علیرضا دهقان، تهران، انتشارات دانشگاه تهران، 1386ش،ص451ـ450. ↑
.دادگران، سیدمحمد، مبانی ارتباطات جمعی، تهران، فیروزه، 1385ش،ص109. ↑
.معتمدنژاد، کاظم، پیشین، ص5؛ دادگران، سید محمد، پیشین، ص110ـ109. ↑
.دادگران، سیدمحمد، پیشین،ص126. ↑
.ساروخانی، باقر، جامعه شناسی ارتباطات، تهران، اطلاعات، 1385ش، ص83. ↑
آشنا، حسامالدین، پیشین، ص20ـ19؛ ساروخانی، باقر، همان، ص88 ↑
.معتمدنژاد، کاظم، پیشین، ص6ـ5. ↑
.کریمی، سعید، رسانهها و راههای تقویت و مشارکت مردم در صحنههای سیاسی و اجتماعی، قم، بوستان کتاب، 1382ش، ص122. ↑
.همان، ص170. ↑
.حسینی اسفیدواجانی، سیدبشیر، پیشین، ص15. ↑
.همان، ص31ـ30. ↑
.همان، ص60. ↑
.ر.ک . مجلسی، محمدباقر، بحارالانوار، پیشین، ج2، ص255ـ241. ↑
.سوره زمر، آیه17 و 18. ↑
موضوعات: بدون موضوع
[چهارشنبه 1400-01-25] [ 01:23:00 ق.ظ ]