متغیر
رفتار شهروندی سازمانی فرضیهی فرعی ششم
فاصله گیری
همبستگی
195/0 سطح معناداری
345/0 حجم نمونه
97
جدول بالا نشان میدهد که همبستگی بین فاصله گیری و ایجاد رفتارشهروندی سازمانی برابر با 195/0 میباشد و با توجه به سطح معناداری برآورد شده که برابر 345/0 میباشد و در سطح اطمینان 95/0درصد میتوان ادعا کرد که فرض صفر پذیرفته شده و نقیض آن تأیید میگردد، یعنی فرض رد میشود. درنتیجه بین فاصله گیری و ایجاد رفتارشهروندی سازمانی رابطه معناداری وجود ندارد.
4-3-7 آزمون فرضیه فرعی هفتم
فرضیه فرعی هفتم به بررسی رابطه بین نفوذ و پویایی و ایجاد رفتارشهروندی سازمانی میپردازد که به منظور آزمون، این فرضیه به صورت فرضیههای آماری، (نشان دهنده ادعا) و (نشان دهنده نقیض ادعا) تبدیل میشود.
: بین نفوذ و پویایی و ایجاد رفتارشهروندی سازمانی رابطه معناداری وجود ندارد.
: بین نفوذ و پویایی و ایجاد رفتارشهروندی سازمانی رابطه معناداری وجود دارد.
نقیض ادعا 0=
ادعا
برای بررسی این فرضیه از سؤالات 25 و 28 پرسشنامه برای بعد نفوذ و پویایی و سوالات 1 تا 16 برای رفتار شهروندی سازمانی استفاده گردیده است و این فرضیه با بهره گرفتن از آزمون همبستگی پیرسون مورد آزمون قرار گرفته است. نتایج حاصل از این بررسی در جدول 4-9 نشان داده شده است.
جدول 4-9: نتایج حاصل از آزمون همبستگی پیرسون برای فرضیهی ششم
<br
/>
</br
متغیر رفتار شهروندی سازمانی
فرضیهی فرعی هفتم نفوذ و پویایی همبستگی **226/0-
سطح معناداری 000/0
حجم نمونه 97
جدول بالا نشان میدهد که همبستگی بین نفوذ و پویایی و ایجاد رفتارشهروندی سازمانی برابر با 226/0- میباشد و با توجه به سطح معناداری برآورد شده که برابر 000/0 میباشد و در سطح اطمینان 95/0درصد میتوان ادعا کرد که فرض صفر رد و نقیض آن تأیید میگردد، یعنی فرض پذیرفته میشود. درنتیجه بین نفوذ و پویایی و ایجاد رفتارشهروندی سازمانی رابطه معنادار وجود دارد اما این رابطه منفی است یعنی تظاهر به کار و به عبارتی نفوذ و پویایی در ایجاد و ارتقاء رفتار شهروندی سازمانی اهمیت بسزایی دارد و با کاهش نفوذ و پویایی، رفتار شهروندی سازمانی افزایش خواهد یافت. نفوذ و پویایی به رفتار پویا و پرتلاش مدیران برای رهبری گروه و ایجاد انگیزه در افراد از طریق نفوذ در آنها اشاره می کند.مدیر از طریق نمونه قرار دادن خود درصدد به حرکت درآوردن سازمان بر میآید.
4-3-8 آزمون فرضیه فرعی هشتم
فرضیه فرعی هشتم به بررسی رابطه بین وجود تاکید بر تولید و ایجاد رفتارشهروندی سازمانی میپردازد که به منظور آزمون، این فرضیه به صورت فرضیههای آماری، (نشان دهنده ادعا) و (نشان دهنده نقیض ادعا) تبدیل میشود.
: بین وجود تاکید بر تولید و ایجاد رفتارشهروندی سازمانی رابطه معناداری وجود ندارد.
: بین وجود تاکید بر تولید و ایجاد رفتارشهروندی سازمانی رابطه معناداری وجود دارد.
نقیض ادعا 0=
ادعا
برای بررسی این فرضیه از سؤالات 29 و 32 پرسشنامه برای وجود تاکید بر تولید و سوالات 1 تا 16 برای رفتار شهروندی سازمانی استفاده گردیده است و این فرضیه با بهره گرفتن از آزمون همبستگی پیرسون مورد آزمون قرار گرفته است. نتایج حاصل از این بررسی در جدول 4-10 نشان داده شده است.
جدول 4-10: نتایج حاصل از آزمون همبستگی پیرسون برای فرضیهی ششم
حق انحصاری © 2021 مطالب علمی گلچین شده. کلیه حقوق محفو
موضوعات: بدون موضوع
[سه شنبه 1400-01-24] [ 09:23:00 ب.ظ ]