۱۹
(۱۰۰%)

 

۱۲۴
(۱۰۰%)

 

۱۳۰
(۱۰۰%)

 

۸۸
(۱۰۰%)

 

۴۰
(۱۰۰%)

 

۲۰
(۱۰۰%)

 

 

 

خوشه اول: خوشه اول که مشتمل بر ۲۲۲ نفر از نمونه پژوهش می­ شود که معادل ۵۳ درصد نمونه است. خوشه­ای که اکثر آن را مردان متاهل تشکیل می­ دهند. از نظر سطح تحصیلات در یک سطح قرار دارند و اکثر افراد دارای مشاغل دولتی، خصوصی و یا دارای شغل آزاد هستند و سن آن­ها ۳۰ سال به بالا هستند. در این خوشه افرادی وجود دارند که مناسبت­های ملی- باستانی دارای بیشترین است بنابراین می­توان این افراد را ملی- باستانی­گراها نامید.
پایان نامه - مقاله - پروژه
خوشه دوم: : خوشه دوم که مشتمل بر ۱۱۱ نفر از نمونه پژوهش می­ شود که معادل ۲۶ درصد نمونه است. در این خوشه مردان دو برابر زنان هستند و اکثر آن­ها را افراد مجرد تشکیل می­دهد و دارای تحصیلات لیسانس و فوق لیسانس هستند. اکثر افراد این خوشه دانشجو هستند و سن آن­ها کمتر از ۳۰ سال است. در این خوشه بعد از مناسبت­های ملی- باستانی، مناسبت­های خاص دارای بیشترین اهمیت است بنابراین می­توان آنان را جوانان خاص­گرا نامید.
خوشه سوم: این خوشه که مشتمل بر ۸۸ نفر از نمونه پژوهش می­ شود که معادل ۲۱ درصد نمونه است. اکثر آنان را زنان متاهل تشکیل می­ دهند و اکثرا آن­ها از نظر سطح سواد دیپلم و زیر دیپلم هستند و اکثر آن­ها خانه­دار هستند. افرادی که در این خوشه هستند در فاصله سنی ۴۰ تا ۵۰ سال قرار دارند. در این خوشه مناسبت­های شخصی دارای بیشترین اهمیت است بنابراین می­توان آنان را شخصی­گراها نامید.
۴٫۲٫۳٫۳٫ بررسی معنادار بودن مناسبت­های شناسایی شده در خوشه ­ها
در بررسی این که آیا تفاوت معنادار میانگین عوامل بین خوشه ­ها وجود دارد یا خیر، از آزمون تحلیل واریانس یک طرفه استفاده شده است. با توجه به نتایج آزمون و اینکه سطح معناداری این آزمون­ها به جز مناسبت مذهبی پایین­تر از ۰۱/۰ است، پس می­توان با اطمینان بسیار بالایی ابراز نمود که میانگین مناسبت­ها در بین خوشه ­ها دارای تفاوت معنادار است و هم­چنین این که سطح معناداری مناسبت مذهبی نیز پایین­تر از ۱۰/۰ است پس میانگین این عامل نیز در بین خوشه­های مختلف شناسایی شده یکسان نیست و با اطمینان بیش از ۹۰% مناسبت مذهبی در بین خوشه ­ها نیز دارای تفاوت معنادار است.
جدول۱۸-۴- تحلیل واریانس یک طرفه مناسبت­ها بر مبنای خوشه ها

 

 

مناسبت­ها

 

d.f.

 

F

 

Sig

 

 

 

مذهبی

 

۲

 

۴۴/۲

 

۰۸/۰

 

 

 

ملی- باستانی

 

۲

 

۹۵/۸

 

۰۰۰/۰

 

 

 

خاص

 

۲

 

۲۵/۷

 

۰۰۰/۰

 

 

 

شخصی

 

۲

موضوعات: بدون موضوع
[پنجشنبه 1400-07-29] [ 01:44:00 ق.ظ ]