تیل، رابرت؛ ژورنالیسم تلویزیونی. ترجمه مهدی رحیمیان. تهران: انتشارات سروش(۱۳۷۱)
دپرینگ جیمز و اورت راجرز؛ مبانی برجسته سازی رسانه ها، ترجمه علی اصغر کیا و مهدی رشکیانی، تهران، شرکت تعاونی سازمان معین ادارات
دووژه، موریس؛ فصول علم سیاست. ترجمه ابوالفضل قائنی، تهران: انتشارات فرانکلین(۱۳۴۹)
ذاکرحسین، عبدالرحیم؛ مطبوعات سیاسی ایران در عصر مشروطیت. تهران: انتشارات دانشگاه تهران(۱۳۶۸)
راش، مایکل(۱۳۷۷). جامعه و سیاست. ترجمه منوچهر صبوری، تهران: انتشارات سمت، چاپ اول
سورین ورنر و تانکارد جیمز؛ نظریه های ارتباطات، ترجمه: علیرضا دهقان، انتشارات دانشگاه تهران، (۱۳۸۱)
شادلو، عباس؛ اطلاعاتی درباره احزاب و جناحهای سیاسی ایران امروز. تهران: نشر گستره(۱۳۷۹)
شاکر، مجتبی؛ رسانه های جمعی و انتخابات ریاست جمهوری. قم: مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیماای جمهوری اسلامی ایران، جلد یک(۱۳۸۲)
شکرخواه، یونس؛ خبر. تهران: مرکز آموزش و تحقیقات رسانه (۱۳۷۴)
صارمی شهاب، اصغر؛ احزاب دولتی و نقش آنها در تاریخ معاصر ایران. تهران: انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی(۱۳۷۸)
ظریفینیا، حمیدرضا؛ کالبدشکافی جناحهای سیاسی ایران از ۱۳۵۷ تا ۱۳۷۸٫ تهران: انتشارات آزادی اندیشه(۱۳۷۸)
عالم، عبدالرحمن؛ بنیادهای علم سیاست. تهران: نشر نی(۱۳۷۶)
عباسی، حجت الله؛ خبر تلویزیونی. تهران: دانشکده صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران
علوی، پرویز؛ ارتباطات سیاسی. تهران: انتشارات ثانیه(۱۳۷۶)
قربانی، حسن؛ چگونه گزارش خبری تلویزیونی بسازیم. تهران: انتشارات سروش با همکاری معاونت سیاسی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران(۱۳۸۵)
کازنو، ژان؛ قدرت تلویزیون. ترجمه علی اسدی. چاپ اول. تهران(۱۳۶۴)
کریمی، سعید؛ رسانه ها و راه های تقویت مشارکت مردم در صحنه های سیاسی و اجتماعی. قم: انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی، جلد یک(۱۳۸۲)
تصویر درباره جامعه شناسی و علوم اجتماعی
کیا، علی اصغر؛ رسانه های نوین. شرکت تعاونی سازمان معین ادارات، چاپ دوم(۱۳۸۷)
گیدنز، آنتونی؛ جامعه شناسی. ترجمه: منوچهر عبوری، تهران: انتشارات نشر نی، چاپ اول(۱۳۷۳)
لد، دیوید(۱۳۶۹). مدلهای دموکراسی، ترجمه عباس مخبر، تهران: انتشارات روشنگران
محسنیان راد، مهدی؛ ارتباط شناسی. تهران: انتشارات سروش
محسنیان راد، مهدی؛ روش های مصاحبه خبری. مرکز مطالعه و تحقیقات رسانه ها
مرتجی، حجت؛ جناح های سیاسی در ایران امروز. تهران: نشر نقش و نگار(۱۳۷۸)
معتمدنژاد، کاظم با همکاری ابوالقاسم منصفی؛ روزنامه نگاری با فصلی جدید در بازنگری روزنامه های معاصر. انتشارات دانشکده علوم ارتباطات اجتماعی(۱۳۶۸)
معتمدنژاد، کاظم؛ ارتباطات و وسایل ارتباطی. تهران: دانشگاه علامه طباطبایی (ره)،چاپ چهارم، جلد یکم (۱۳۸۳)
مک کوایل، دنیس؛ درآمدی بر نظریه های اجتماعی. ترجمه پرویز جلالی. چاپ پنجم. تهران: وزارت فرهنگ و ارشاد دفتر مطالعات و تحقیقات رسانه(۱۳۸۵)
مک لوهان، ماراشال؛ مراحل تحول اجتماعی
ملکی، مصطفی؛ مجموعه مقالات بایسته های خبر. چاپ اول، آموزش معاونت سیاسی صدا و سیمای جمهوری اسلامی (۱۳۸۳)
مهرداد، محمود؛ تاریخ جدید سیاسی، انتشارات هفته
میرفخرایی، تژا؛ مفاهیم نظری و عملی خبر تلویزیون. ترجمه علی اسدی. چاپ اول. تهران(۱۳۸۵)
نصراللهی، اکبر؛ اصول خبرنویسی. انتشارات سروش، چاپ ششم(۱۳۸۵)
نقیب السادات، سیدرضا؛ راهنمای علمی طرحنامه نویسی در روش تحلیل محتوا. نشر علم، چاپ اول(۱۳۹۱)
وین ری؛ راهنمای اخبار تلویزیون. ترجمه: سیدرضا حسینی، انتشارات صدا و سیما(۱۳۸۸)
یوسفیه، ولی الله؛ احزاب سیاسی. تهران: نشر ساحل(۱۳۵۱)
سایتهای اینترنتی و نشریات:
حسین هخامنش(۱۳۷۸). چپ و راست از جناح تا حزب. ایران جوان، شماره ۹۸، تیرماه ۱۳۷۸
http://www.tabnak.ir/fa/pages/?cid=95798
صادقی، علیرضا؛ نقش رسانه ها در انتخابات، برگرفته از سایت نورپرتال، کد مقاله: ۲۲۸۲۴
مصاحبه با دکتر علی اصغر کیا، معاونت پژوهش و ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی، همشهری
رسانه های بیگانه و اپوزیسیون نگران مشارکت مردم در انتخابات، سایت “بولتن نیوز”
دموکراسی از آغاز تا امروز، “ماهنامه فرهنگی، اجتماعی دریچه“، شماره ۵، سال دوم، اردیبهشت ۷۶، صفحات ۶ تا ۸
عصرما، سال ۱، شماره ۸، ۵ بهمن ۱۳۷۳، ص۲٫
روزنامه سلام، “درآمدی بر احزاب سیاسی”، ۱۶/۴/۷۷٫
پایان نامه های فارسی:
جوادی نوبندگانی، محمدجعفر (۱۳۷۸)، بررسی تحول در تبلیغ و ترغیب سیاسی در انتخابات مجلس شورای اسلامی دوره اول و ششم (۵۸ و ۷۸). پایان نامه کارشناسی ارشد علوم ارتباطات اجتماعی، دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه علامه طباطبایی
ترقی، شیما؛ بررسی میزان تأثیرپذیری جناحی مطبوعات در انعکاس اخبار مجلس شوری اسلامی در دوره های پنجم و ششم. پایان نامه کارشناسی ارشد علوم ارتباطات جمعی، دانشگاه علامه طباطبایی(ره)، ۸۳-۸۲
چگینی، سهیلا، بررسی پوشش مبارزات انتخابات هفتمین دوره انتخابات ریاست جمهوری. پایان نامه کارشناسی ارشد علوم ارتباطات، دانشگاه علامه طباطبایی (ره)
مدقق، حمیدرضا(۱۳۸۰)، تحلیل محتوای مطالب هنری روزنامه های دو جناح سیاسی کشور. پایان نامه کاشناسی ارشد رشته علوم ارتباطات اجتماعی، دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی
میرشاهی، عادل؛ مطالعه تطبیقی ساختار و نحوه پوشش اخبار ایران
عبدالله، علیرضا؛ بررسی تطبیقی ساختار و نحوه پوشش اخبار مربوط به ایران در تارنماهای خبری ملی و بین المللی، پایان نامه کارشناسی ارشد علوم ارتباطات جمعی، دانشگاه علامه طباطبایی(ره)،تابستان ۷۸
غفوری، آرش؛ بررسی گفتمان نامزدهای ناتخابات نهم ریاست جمهوری اسلامی ایران. پایان نامه کارشناسی ارشد علوم ارتباطات. دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی (ره)،۸۷-۸۶
منابع انگلیسی:
Lipmann, Walter(1991). “ Puplic Opinionl; The World Outside and the Pictures in Our Hesd”, Lowrence Erlbuaum Associates
Kant, Garth(2006). “ How To Write Television News”. New York: Mc Grow- Hill
Macquial Denis(1972). “ Sociology of Mass Communications”. Penguin Books
Maxwell, E.Mccombs, “The Agenda Setting Approach in Don Nimmo and Keit, k.Sanders”:Handbook of Political Communication
O, Keefe, GarretJ., and Erwin Atwood, (1981), “Communication and Election Campaigns”, in Dan Nimmo and Keith sanders)
ضمیمه:
حق انحصاری © 2021 مطالب علمی گلچین شده. کلیه حقوق محفو
موضوعات: بدون موضوع
[چهارشنبه 1400-01-25] [ 09:19:00 ق.ظ ]