**۵۵/۰

 

*۵۴/۰

 

۱

 

 

 

 

 

۵

 

مهارت های کارآفرینی

 

**۴۹/۰

 

**۴۶/۰

 

**۴۴/۰

 

*۳۳/۰

 

۱

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

*p<0.05, **p<0.01
با توجه به جدول ۴-۱۱ قابلیت های نوآوری با مهارت های کارآفرینی (۴۹/۰ r =) در سطح ۰۱/۰ رابطه مثبت معنی دار دارد. علاوه بر این رابطه ابعاد نوآوری تولیدی (۴۶/۰ r =)، نوآوری فرآیندی (۴۴/۰ r =) با مهارت های کارآفرینی در سطح ۰۱/۰ مثبت و معنی دار است. رابطه نوآوری اداری (۳۳/۰ r =) با مهارت های کارآفرینی در سطح ۰۵/۰ مثبت و معنی دار است.

مدل ساختاری برای فرضیه اصلی

پایان نامه - مقاله - پروژه
برای پیش بینی مهارت های کارآفرینی، الگوی مفهومی پیشنهاد شده از طریق روش الگو یابی معادلات ساختاری بررسی و با توجه به فرضیه های پژوهش که در فصل ۱ به آنها اشاره شد، از روش حداقل مجذورات جزئی برای برآورد الگو استفاده شد. آزمون الگوی ساختاری پژوهش و فرضیه های پژوهش در روش PLS از طریق بررسی ضرایب مسیر (بارهای عاملی) و مقادیر Rامکان پذیر است (سیدعباس زاده و همکاران، ۱۳۹۱). همچنین از روش بوت استراپ ( با ۳۰۰ زیر نمونه) برای محاسبه مقادیر آماره T جهت تعیین معنی داری ضرایب مسیر استفاده شد. ضرایب مسیر برای تعیین سهم هر یک از متغیرهای پیش بین در تبیین واریانس متغیر ملاک مورد استفاده قرار می گیرند و مقادیر R2 نشانگر واریانس تبیین شده متغیر ملاک توسط متغیرهای پیش بین است. علاوه برآن از ضریب Q2 استون-گیسر[۱۸۴] برای بررسی توانایی پیش بینی متغیرهای وابسته از روی متغیرهای مستقل استفاده شد. مقادیر مثبت این ضریب نشانگر توانایی پیش بینی است (وینزی، چین، هنسلر و وانگ[۱۸۵]، ۲۰۱۰). در جدول ۴-۱۳ و بخش برازش الگوی ساختاری به آن اشاره شده است.
در شکل ۴-۱ مدل آزمون شده قابلیت های نوآوری و مهارت های کارآفرینی نشان داده شده است. با توجه به این شکل ضریب تأثیر قابلیت های نوآوری بر مهارت های کارآفرینی معنی دار می باشد. همچنین در جدول۴-۱۲ برآورد ضرایب مسیر و همچنین آماره t گزارش شده است. عدد داخل دایره واریانس تبیین شده مهارت های کارآفرینی است.
شکل ‏۴-۱: الگوی آزمون شده تأثیر قابلیت های نوآوری بر مهارت های کارآفرینی
جدول ‏۴-۱۲: برآورد ضرایب مسیر

 

 

متغیرها

 

ضریب مسیر

 

T Value

 

 

 

اثر قابلیت های نوآوری بر روی

 

 

 

 

 

موضوعات: بدون موضوع
[پنجشنبه 1400-07-29] [ 06:56:00 ق.ظ ]