۲۲

 

مه گرفتگی

 

۱۲٫۴۷

 

 

 

۲۳

 

عدم رعایت حق تقدم

 

۱۱٫۸۴

 

 

 

۲۴

 

گردوخاک

 

۷٫۰۲

 

 

 

۲۵

 

عدم تنظیم باد لاستیک خودرو

 

۶٫۵۵

 

 

 

۲۶

 

آفتابی بودن و حرارت بالا

 

۶٫۰۳

 

 

 

۲۷

 

باد

 

۵٫۹۵

 

 

 

۲۸

 

حرکت با دنده عقب

 

۵٫۴۴

 

 

 

۴-۷- پاسخ مصاحبه شوندگان بر اساس سن و سواد تحصیلی:
به منظور بررسی ارتباط سن پاسخ دهندگان با نظرات آنها نتایج تحقیق همبستگی ضعیفی را بین آنها نشان داد بطوری که افکار سنین مختلف در مقایسه با همدیگر نسبت به متغیرها و عوامل تحقیق تفاوت محسوسی را ابراز نمی دارد.
همچنین یافته های پژوهش در خصوص تفاوت پاسخ ها بر اساس سواد تحصیلی مصاحبه شوندگان گویای این است که بر اساس دسته بندی صورت گرفته دارندگان مدارک دانشگاهی از نظرات نزدیک به گروه کارشناسان برخوردار هستند ولی با این همه، تفاوت چندان محسوسی بین دارندگان مدارک دانشگاهی با افراد دیپلم و زیر دیپلم مشاهده نمی شود.
پایایی پرسشنامه:
ابتداً و قبل از تست فرضیه ها می بایست اعتماد پذیری و یا پایائی پرسشنامه تدوین شده مورد بررسی و آزمون قرار می گرفت که در همین راستا ضریب آلفای کرونباخ که یکی ازمتداولترین روش های اندازه گیری اعتماد پذیری و یا پایائی پرسشنامه هاست بکار گرفته شده است. منظور از اعتبار یا پایایی پرسش نامه این است که اگر صفت های مورد سنجش با همان وسیله و تحت شرایط مشابه و در زمان های مختلف مجدداً اندازه گیری شوند، نتایج تقریبا یکسان حاصله شود.
تحلیل نتایج حاصل از این ضریب به محقق نشان می دهد، تا چه حد برداشت پاسخگویان از سوالات یکسان بوده است. اساس این ضریب بر پایه مقیاسهاست. مقیاس عبارتند از دسته ای از اعداد که بر روی یک پیوستار به افراد، اشیا یا رفتارها در جهت به کمیت کشاندن کیفیت ها اختصاص داده می شود. رایج ترین مقیاس که در تحقیقات علوم اجتماعی و علم مدیریت  بکار می رود مقیاس لیکرت است. درمقیاس لیکرت اساس کار برفرض موزون بودن گویه ها استوار است. بدین ترتیب به هر گویه نمراتی (مثلا از۱ تا ۵ برای مقیاس لیکرت ۵ گویه ای) داده می شود که مجموع نمراتی که هر فرد از گویه ها می گیرد نمایانگر گرایش او خواهد بود.
پایان نامه - مقاله - پروژه
ضریب آلفا محاسبه شده برای ۲۸ متغیر این تحقیق برابر ۸۵۶/. است که بر اساس معیار تعریف شده کرونباخ ضریب زیادی محسوب می شود بنابراین عدد فوق اثبات می کند که همبستگی درونی بین سوالات بیشتر و در نتیجه پرسشها همگن تر است.

 

 

Reliability Statistics

 

 

 

Cronbach’sAlpha

موضوعات: بدون موضوع
[پنجشنبه 1400-07-29] [ 01:13:00 ب.ظ ]