دانلود مطالب در مورد رابطه مدیریت تحول آفرین و اثر بخشی ارتباطات سازمانی ادارات ... | ... | |
۱۹۹۰
پودساکوفتال
۵
کاریزما باعث ترویج دیدگاه مشترک، توانمندسازی دیگران، تشویق وطراحی مسیرمی شود.
توانمندسازی کارکنان با روش کاریزما
۱۹۹۵
کوزز و پوسنر
۶
ارتباطات الهام بخش، ترغیب به تفکر، رهبری حمایتی، شناخت کارکنان باعث افزایش عملکرد می شود.
رهبری کاریزما درعملکرد
۲۰۰۴
رافریتی وگریفین
۹
تأثیر سبک رهبری تحول گرای مدیران بر عملکرد کارکنان از طریق هوش هیجانی مدیران معنادار شناخته شد.
هوش هیجانی و مدیران تحول در شرکت های بیمه ایران.
۲۰۰۹
انصاری
۱۰
۲-۶- خلاصه فصل دوماز نکات قوت پژوهشهای خارجی و داخلی مذکور،جمع آوری اطلاعات موضوعی و مقیاسهای اندازهگیری آنها میباشد که بسترهای مناسب و مفیدی را برای اجرای بهتر تحقیق را آشکار میسازند، هر چند هیچ کدام از پیشینههای مطرح شده مستقیماً با موضوع مورد مطالعهی این پژوهش ارتباط ندارند و هر کدام از موضوعات مطرح شده فقط یک متغیر از دو متغیر رهبری تحولگرا و اثر بخشی ارتباطات سازمانی را مورد بررسی قرار دادهاند، اما پیشینههای مطرح شده، هم از نظر موضوعی و هم از نظر محتوایی زمینهها و زاویههای دید مناسب را برای اجرای بهتر تحقیق فراهم کرده است به طوری که ابعاد منابع رهبری تحولگرا و اثر بخشی ارتباطات سازمانی بر اساس پیشینههای مطرح شده استخراج شده اند. ۲-۷- چهارچوب نظری و مدل تحلیل پژوهشرهبران تحولآفرین با درک و شناخت عمیق خویش، ایده تغییر و تحول را با تکیه بر توانمندیهای افراد در سازمانها درونی میسازند با ایجاد رابطه قوی با کارکنان سعی مینمایند تا آنان را با چشماندازهای راهبردی نوین و اهداف خویش آشنا سازند و در ارضای نیازهای متعالی آنها میکوشند و سعی می کند از این طریق اثر بخشی ارتباطات سازمانی را افزایش دهند. لذا این تحقیق به دنبال یافتن رابطه بین رهبری تحولگرا با اثر بخشی ارتباطات سازمانی در ادارات ورزش و جوانان استان آذربایجانغربی می باشد. ۳-۱- مقدمهاز آغاز تاریخ بشر، انسان در صدد پی بردن به قاعده و نظم موجود در پدیده ها و رویدادهای جهان اطراف خود بوده است. بدین جهت به کشف قوانین، اصول و نظریه های حاکم بر پدیده ها و رویدادها نایل آمده است، به عبارت دیگر ، روش تحقیق چارچوب عملیات یا اقدامات جستجوگرانه برای تحقق هدف پژوهش، جهت آزمودن فرضیه یا پاسخ دادن به سوال های تحقیق را فراهم می آورد (سرمدو دیگران،۱۳۸۵). ۳-۱- روش تحقیقپژوهش حاضر از نظرتحقیقات توصیفی - همبستگی واز نظر هدف کاربردی ،از نظر جمع آوری داده ها کمی واز نظر محل جمع آوری داده ها میدانی وکتابخانه ای واز نظر زمانی سال۱۳۹۳تا ۱۳۹۴ می باشد. ۳-۲-جامعه آماریجامعه آماری به کل گروه افراد، وقایع یا چیزهایی اشاره دارد که محقق میخواهد به تحقیق درباره آن بپردازد(صائبی و شیرازی، ۱۳۸۱).جامعه آماری پژوهش را کلیه مدیران و کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان آذربایجان غربی تشکیل می دهند. منظور از مدیران ، کلیه افرادی هستند که با عنوان پست سازمانی مدیر وریاست، ومنظور از کارکنان ، کلیه افرادی هستند که با پست کارمند در کلیه بخش های ادارات و حداقل با یک سال سابقه خدمت در سال۹۲ مشغول به کار هستند که عبارت از ۱۴۰ن ۳-۳- گروه نمونهگروه نمونه مجموعه کوچکی از جامعه آماری است مشتمل بر برخی اعضاء که از جامعه آماری انتخاب شدهاند. به عبارت دیگر تعدادی از اعضای جامعه آماری (امانه همه) که گروه نمونه را تشکیل میدهند. گروه نمونه یک مجموعه فرعی از جامعه آماری است که با مطالعه آن محقق قادر است نتیجه را به کل جامعه آماری تعمیم دهد. (صائبی و شیرازی، ۱۳۸۱). ۳-۴- نحو جمع آوری دادهها
[پنجشنبه 1400-07-29] [ 04:58:00 ب.ظ ]
لینک ثابت
|