۱۹۹۰

 

پودساکوفتال

 

۵

 

 

 

کاریزما باعث ترویج دیدگاه مشترک، توانمندسازی دیگران، تشویق وطراحی مسیرمی شود.

 

توانمندسازی کارکنان با روش کاریزما

 

۱۹۹۵

 

کوزز و پوسنر

 

۶

 

 

 

ارتباطات الهام بخش، ترغیب به تفکر، رهبری حمایتی، شناخت کارکنان باعث افزایش عملکرد می شود.

 

رهبری کاریزما درعملکرد

 

۲۰۰۴

 

رافریتی وگریفین

 

۹

 

 

 

تأثیر سبک رهبری تحول گرای مدیران بر عملکرد کارکنان از طریق هوش هیجانی مدیران معنادار شناخته شد.

 

هوش هیجانی و مدیران تحول در شرکت های بیمه ایران.

 

۲۰۰۹

 

انصاری

 

۱۰

 

 

 

 

۲-۶- خلاصه فصل دوم

از نکات قوت پژوهشهای خارجی و داخلی مذکور،جمع‌ آوری اطلاعات موضوعی و مقیاسهای اندازه‌گیری آنها می‌باشد که بسترهای مناسب و مفیدی را برای اجرای بهتر تحقیق را آشکار می‌سازند، هر چند هیچ کدام از پیشینه‌های مطرح شده مستقیماً با موضوع مورد مطالعه‌ی این پژوهش ارتباط ندارند و هر کدام از موضوعات مطرح شده فقط یک متغیر از دو متغیر رهبری تحولگرا و اثر بخشی ارتباطات سازمانی را مورد بررسی قرار داده‌اند، اما پیشینه‌های مطرح شده، هم از نظر موضوعی و هم از نظر محتوایی زمینه‌ها و زاویه‌های دید مناسب را برای اجرای بهتر تحقیق فراهم کرده است به طوری که ابعاد منابع رهبری تحولگرا و اثر بخشی ارتباطات سازمانی بر اساس پیشینه‌های مطرح شده استخراج شده اند.
پایان نامه - مقاله - پروژه

۲-۷- چهارچوب نظری و مدل تحلیل پژوهش

رهبران تحول‌آفرین با درک و شناخت عمیق خویش، ایده تغییر و تحول را با تکیه بر توانمندی‌های افراد در سازمان‌ها درونی می‌سازند با ایجاد رابطه قوی با کارکنان سعی می‌نمایند تا آنان را با چشم‌اندازهای راهبردی نوین و اهداف خویش آشنا سازند و در ارضای نیازهای متعالی آن‌ها می‌کوشند و سعی می کند از این طریق اثر بخشی ارتباطات سازمانی را افزایش دهند. لذا این تحقیق به دنبال یافتن رابطه بین رهبری تحولگرا با اثر بخشی ارتباطات سازمانی در ادارات ورزش و جوانان استان آذربایجانغربی می باشد.
اکنون با جمع‌بندی نظریه‌ها و یافته‌های پژوهش‌های تجربی اشاره شده می‌توان مدل نظری پژوهش را ارائه داد.چارچوب نظری تحقیق الگوی مفهومی مبتنی بر روابط تئوریک میان عوامل و متغیرهای اثرگذار بر موضوع پژوهش که برگرفته از ادبیات پژوهش می‌باشد؛ عبارتند از: رهبری تحولگرا ، اثر بخشی ارتباطات سازمانی .
سبک رهبری تحولگرای مدیران شامل پنج بعد نفوذ آرمان، ترغیب ذهنی، انگیزش الهام بخش و ملاحظات فردی و ارتباطات و اطلاعات بوده ، اثر بخشی ارتباطات سازمانی شامل ارتباطات اثربخش ، متغیر بازخور و متغیر تعدد کانالهای ارتباطی می‌باشد.
فصل سوم
روش تحقیق

۳-۱- مقدمه

از آغاز تاریخ بشر، انسان در صدد پی بردن به قاعده و نظم موجود در پدیده ها و رویدادهای جهان اطراف خود بوده است. بدین جهت به کشف قوانین، اصول و نظریه های حاکم بر پدیده ها و رویدادها نایل آمده است، به عبارت دیگر ، روش تحقیق چارچوب عملیات یا اقدامات جستجوگرانه برای تحقق هدف پژوهش، جهت آزمودن فرضیه یا پاسخ دادن به سوال های تحقیق را فراهم می آورد (سرمدو دیگران،۱۳۸۵).
آنچه در این فصل گردآوری شده است، در واقع پاسخی است به پرسشهای روش تحقیق می‌باشد. اهداف، فرضیه ها و متغیرهای تحقیق کدامند؟ برای گردآوری اطلاعات از چه ابزاری استفاده شده است؟ در طراحی سؤالهای پرسشنامه چه روشهایی در نظر گرفته شده است؟ جامعه آماری با چه ویژگیهای مشترکی شناسایی میشود؟ برای آزمون روایی و اعتبار پرسشنامه چگونه عمل شده است؟ روش آزمون فرضیه ها از چه طریقی انجام شده است؟ بنابراین مطالب این فصل شامل روش تحقیق، اهداف تحقیق، فرضیه های تحقیق، متغیرهای تحقیق، جامعه آماری، روش گردآوری اطلاعات، تعیین روایی تحقیق پایانی، روش آزمون فرضیه های تحقیق بشرح زیر می باشد.

۳-۱- روش تحقیق

پژوهش حاضر از نظرتحقیقات توصیفی - همبستگی واز نظر هدف کاربردی ،از نظر جمع آوری داده ها کمی واز نظر محل جمع آوری داده ها میدانی وکتابخانه ای واز نظر زمانی سال۱۳۹۳تا ۱۳۹۴ می باشد.
محقق در این پژوهش سعی نموده است وضعیت موجود را بدون هیچگونه دخالت یا استنتاج ذهنی خود ، به طوردقیق و کامل توصیف نماید. بدین منظور به وسیله پرسشنامه سبک رهبری تحول‌آفرین و پرسشنامه اثربخشی ارتباطات سازمانی در ادارات ورزش و جوانان استان آذربایجان غربی ،این متغیرها را از دیدگاه مدیران وکارکنان جامعه تحت بررسی خود ، بدون قضاوت و ارزش گذاری توصیف نموده است. در ضمن مدیران و کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان آذربایجان غربی در به دست آوردن مشارکت فعالانه ای داشته و پاسخ ذهنی خود را بیان نموده اند.

۳-۲-جامعه آماری

جامعه آماری به کل گروه افراد، وقایع یا چیزهایی اشاره دارد که محقق می‌خواهد به تحقیق درباره آن بپردازد(صائبی و شیرازی، ۱۳۸۱).جامعه آماری پژوهش را کلیه مدیران و کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان آذربایجان غربی تشکیل می دهند. منظور از مدیران ، کلیه افرادی هستند که با عنوان پست سازمانی مدیر وریاست، ومنظور از کارکنان ، کلیه افرادی هستند که با پست کارمند در کلیه بخش های ادارات و حداقل با یک سال سابقه خدمت در سال۹۲ مشغول به کار هستند که عبارت از ۱۴۰ن
فر(۱۷ نفر مدیرو ۱۲۳ نفر کارمند) بوده اند.

۳-۳- گروه نمونه

گروه نمونه مجموعه کوچکی از جامعه آماری است مشتمل بر برخی اعضاء که از جامعه آماری انتخاب شده‌اند. به عبارت دیگر تعدادی از اعضای جامعه آماری (امانه همه) که گروه نمونه را تشکیل می‌دهند. گروه نمونه یک مجموعه فرعی از جامعه آماری است که با مطالعه آن محقق قادر است نتیجه را به کل جامعه آماری تعمیم دهد. (صائبی و شیرازی، ۱۳۸۱).
در پژوهش حاضر برای تعیین حجم نمونه با بهره گرفتن از تمام شماری کل جامعه مورد بررسی قرار گرفت.لازم به ذکراست عدم برگشت چند پرسشنامه وحذف تعدادی از موارد مخدوش ، تعداد نهایی نمونه مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفته برابر۱۳۲نفر بوده است.

۳-۴- نحو جمع آوری داده‌ها

موضوعات: بدون موضوع
[پنجشنبه 1400-07-29] [ 04:58:00 ب.ظ ]