عنوان صفحه
چکیده………………………………………………………………………………………………………………………………………………………۱
فصل اول: کلیات تحقیق
۱-۱- مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………………..۳
۱-۲- بیان مسئله…………………………………………………………………………………………………………………………………….۴
۱-۳- اهمیت و ضرورت انجام پژوهش…………………………………………………………………………………………………….۸
۱-۴- اهداف پژوهش………………………………………………………………………………………………………………………………..۹
۱-۵- فرضیه های پژوهش……………………………………………………………………………………………………………………….۹
۱-۶- تعاریف نظری………………………………………………………………………………………………………………………………..۱۰
۱-۷- تعاریف عملیاتی…………………………………………………………………………………………………………………………….۱۱
فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق
۲-۱- مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………………۱۳
۲-۲- تاریخچه هوش………………………………………………………………………………………………………………………………۱۴
۲-۳- نظریه های مختلف در ارتباط باهوش…………………………………………………………………………………………..۱۶
۲-۴- مبانی نظریه‌ی هوش‌های چندگانه……………………………………………………………………………………………….۱۹
۲-۵- ابعاد و جنبه‌های هوش…………………………………………………………………………………………………………………۲۱
۲-۵-۱- ابعاد هوش از نظر لوئیزترستون (۱۹۳۸) ……………………………………. …………………………………………۲۱
۲-۵-۲- ابعاد هوش از نظر فریمن (۱۹۸۸)……………………………………………………………………………………………۲۱
۲-۵-۳- ابعاد هوش از نظر آر.بی-کتل (۱۹۶۱)………………………… …………………………………………………………۲۲
۲-۵-۴- ابعاد هوش چندگانه هوارد گاردنر (۲۰۰۴)…………………………… ……………………………………………….۲۲
۲-۵-۴-۱- هوش زبانی…………………………………………………………………………………………………………………………..۲۲
۲-۵-۴-۲- هوش موسیقی……………………………….. ………………………………………………………………………………..۲۳
۲-۵-۴-۳- هوش منطقی- ریاضی……………………………. ………………………………………………………………………..۲۳
۲-۵-۴-۴- هوش فضایی………………………………………………………………………………………………………………………۲۳
۲-۵-۴-۵-هوش حرکتی- جسمانی………………………………………….. ……………………………………………………….۲۴
۲-۵-۴-۶- هوش درون فردی………………………………………………………………………………………………………………۲۴
۲-۵-۴-۷- هوش میان فردی………………………………………………………………………………………………………………۲۴
۲-۵-۴-۸- هوش طبیعت گرا………………………………………………………………………………………………………………۲۵
۲-۵-۴-۹- سایر هوش ها…………………………………………………………………………………………………………………….۲۵
۲-۶- تفاوت این تئوری با سایر تعاریف سنتی از هوش………………………………………………………………………۲۵
۲-۶-۱- دیدگاه سنتی در مورد هوش و یادگیری………………………………………………………………………………۲۵
نتیجه تصویری برای موضوع هوش
۲-۶-۲- دیدگاه تئوری هوش‌های چندگانه……………………………………………………………………………………….۲۶
۲-۷- کاربردهای تئوری هوش‌های چندگانه در آموزش…………………………………………………………………..۲۷
۲-۸- اهمیت و کاربرد نظریه‌ی هوش‌های چندگانه…………………………………………………………………………..۲۹
۲-۹- آموزشگاه‌ها و هوش‌های چندگانه…………………………………………………………………………………………….۳۰
۲-۱۰- نکات اصلی در نظریه‌ی هوش‌های چندگانه…………………………………………………………………………..۳۲
۲-۱۱- تحقیقات و پژوهش‌های پیشین……………………………………………………………………………………………..۳۴
۲-۱۱-۱- پژوهش های خارجی…………………………………………….. ……………………………………. ………………….۳۴
۲-۱۱-۲- پژوهش های داخلی…………………………………………………….. ……………………………………. ……………۳۵
۲-۱۱-۳- جمع بندی از تحقیقات صورت‌گرفته……………………………….. ……………….. ………………………….۳۷
فصل سوم: روش پژوهش
۳-۱- روش انجام پژوهش………………………………………………………… …………. ………………………………………….۴۰
۳-۲- جامعه و نمونه آماری پژوهش………………………………………………………… ………………………………………۴۰
۳-۳- روش گردآوری داده ها و شیوه‌ی اجرا…………………………………………………………………………………….۴۰
۳-۴- ابزارهای پژوهش، روایی و پایایی آنها…………………………………………………………………………………. ….۴۴
۳-۴-۱- پرسشنامه نگرش به یادگیری علوم اکپینر و همکاران (۲۰۰۹)…………………………………………۴۴
۳-۴-۲- پرسشنامه یادگیری درس علوم……………………………………………………. ………………………………….۴۴
۳-۵- روش تحلیل داده ها…………………………………………………………… ………………………… ………………………۴۵
۳-۶- ملاحظات اخلاقی پژوهش…………………………………………………………………… …………………………………۴۵
فصل چهارم: یافته های تحقیق
۴-۱- توصیف متغیرهای تحقیق……………………………………………………………………………………………………….۴۷
۴-۲- بررسی فرضیه های تحقیق……………………………………………………………………………………………………..۴۹
۴-۲-۱- فرضیه ی اول تحقیق………………………………………………………………………………………………………….۴۹
۴-۲-۲-فرضیه ی دوم تحقیق…………………………………………………………………………………………………………..۵۸
فصل پنجم: بحث ونتیجه گیری
۵-۱- خلاصه یافته های پژوهش………………………………………………………………………………………………………۶۷
۵-۲- نتیجه گیری…………………………………………………………………………………………………………………………….۶۸
۵-۳- پیشنهادات کاربردی………………………………………………………………………………………………………………..۷۰
۵-۴- پیشنهادهای پژوهش……………………………………………………………………………………………………………….۷۲
۵-۵- محدودیت های پژوهش…………………………………………………………………………………………………………..۷۲
منابع وماخذ
فهرست منابع فارسی…………………………………………………………………………………………………………………………۷۳
فهرست منابع انگلیسی……………………………………………………………………………………………………………………..۷۵
پیوست ها………………………………………………………………………………………………………………………………………….۸۰
چکیده انگلیسی…………………………………………………………………………………………………………………………………۹۱
فهرست جداول
جدول ۲-۱- هشت روش یادگیری………………………………………………………………………………………………….۲۸
جدول-۲-۲- تفاوت تئوری های سنتی هوش با تئوری هوش چندگانه…………………………………………۳۳
جدول ۳-۱- توزیع سوالات مربوط به نگرش به یادگیری علوم………………………………………………………۴۴
جدول۴-۱- میانگین و انحراف استاندارد نمرات یادگیری درس علوم…………………………………………….۴۷
جدول۴-۲- میانگین و انحراف استاندارد نمرات نگرش نسبت به درس علوم…………………………………۴۸

 

موضوعات: بدون موضوع
[چهارشنبه 1400-01-25] [ 06:47:00 ق.ظ ]