•   روشنهان نگاری:

 

نهان نگاری پیام رمز دراینروشبهاینصورتاستکهبعد از کاراکترهای چسبان یک فاصله بدون طولدر کلمه درج میشود و هنگام تشخیص نهان نگاری وجود و یا عدم وجود فاصله بدون طولبا بیت ۱ یا ۰ مقدار دهی میشود، و سپس فاصله بدون طول حذف میشود.

 

    •   کشف و تشخیص نهان نگاری:

 

اگر در کلمه ای از کاراکتر ZWNJ بین دو کاراکتر جدا و[۳۹]ZWJ در بین دوکاراکتر جدا استفاده شده بود یعنی بیت ۰ در آن پنهان شده و اگر فقط ZWJ در حالت عادی قرار داشت بیت ۱ در آن پنهان شده است.
۲-۷-۲- نتیجه گیری

 

    • مزایا:

 

 

 

    1. ظرفیت نهان نگاری این روش در حدود ۴ بیت در هر کیلوبایت است.

 

    1. این روش وابسته به هیچ فونت و فرمتی نیست. در فرمت های بسیاری مانند HtmlیاWordقابل استفاده است. اما سایز متن را خیلی زیاد میکند.

 

    1. در این روش نهان نگاری کاملا نامحسوس است.

 

 

 

    • معایب:

 

 

 

    1. به ازای هر بیت پیام رمز شده یک کاراکتر اضافی درج می شود که حجم فایل نهان نگاری شده را افزایش میشود.

 

    1. این روش قابل اجرا برروی زبانهای مختلف نیست ولی با کمی تعمیم می توان آن را درمتون دیجیتال با زبانهای مختلف و رسم الخطهای متفاوت پیاده سازی کرد.

 

این روش برای تعدادی از صفحات روزنامه به عنوان متن پوششی انجام شده و با روش نقطه ها(حسن شیرعلی و محمد شیرعلی،۲۰۰۶) مقایسهونتایجآندرجدول(۲-۵) آمدهاست.
پایان نامه - مقاله - پروژه
جدول۲-۵: مقایسه ظرفیت روش استفاده از فاصله بدون طول با روش نقطه ها

 

نام روزنامه سایز متن (کیلوبایت) این روش
ظرفیت متن(بیت)
این روش
نسبت ظرفیت(بیت/کیلوبایت)
روش نقطه ها
نسبت ظرفیت(بیت/کیلوبایت)
فرهنگ اشتی ۱۳.۳ ۶۲ ۴.۶۶ ۹۶
خراسان ۵.۴۰ ۲۰ ۳.۷۰ ۱۱۶

۲-۸- روشنهان نگاریبلوکی در کلمات
۲-۸-۱- شرح روش
همانطور که در روش (العزاوی و فدهیل، ۲۰۱۱) بیان شده است در سیستم یونیکد کاراکترzwjبا کد ۲۰۰Dو کاراکتر zwnjباکد ۲۰۰Cجز کاراکترهای شفاف هستند.کاراکتر zwjوقتی بین دو حرف قرار میگیرد باعث اتصال دو حرف به یکدیگر میشود و کاراکترzwnjبرخلاف آن هنگام قرار گرفتن بین دو حرف ان دو را از یکدیگر جدا میکند.برای مثال “مzwjح” به صورت “مح” و “مzwnjح” به صورت “مح” دیده میشود.

موضوعات: بدون موضوع
[پنجشنبه 1400-07-29] [ 01:56:00 ب.ظ ]