با توجه به آنکه مقدار اعتبار آزمون در جدول ۴-۲۹ از ۰,۰۵ کمتر است بنابراین می توان گفت که فرض صفر آماری با سطح خطای۵ درصد رد می شود و بعبارت دیگر با اطمینان ۹۵ درصد بین حمایت و استقبال بانک ها به استفاده از روش اعتبار اسنادی با آشنایی وارد کنندگان با مکانیزم پرداخت به روش اعتبار اسنادی، رابطه قوی وجود دارد. با توجه به اینکه ضریب همبستگی فوق برابر ۰,۴۱۴ و مثبت است می توان گفت که رابطه بین این دو متغیر مستقیم است.
پایان نامه - مقاله - پروژه
ارتباط بین فرضیه های ۵ و ۶ :
فرضیه ۵ به پایین بودن هزینه های استفاده از مکانیزم اعتبار اسنادی اشاره دارد و فرضیه ۶ به آشنایی وارد کنندگان با روش اعتبار اسنادی می پردازد.
جدول۴-۳۰ ضریب همبستگی اسپیرمن بین فرضیه ۵ و ۶

 

 

ضریب همبستگی

 

اعتبار آزمون

 

نتیجه گیری

 

جهت رابطه

 

 

 

۰,۴۴۶

 

۰,۰۰۰

 

وجود رابطه

 

مستقیم

 

 

 

با توجه به آنکه مقدار اعتبار آزمون در جدول ۴-۳۰ از ۰,۰۵ کمتر است بنابراین می توان گفت که فرض صفر آماری با سطح خطای۵ درصد رد می شود و بعبارت دیگر با اطمینان ۹۵ درصد بین پایین بودن هزینه های استفاده از مکانیزم اعتبار اسنادی با آشنایی وارد کنندگان با مکانیزم پرداخت به روش اعتبار اسنادی، رابطه قوی وجود دارد. با توجه به اینکه ضریب همبستگی فوق برابر ۰,۴۴۶ و مثبت است می توان گفت که رابطه بین این دو متغیر مستقیم است.
۴-۳-۱)امکان کاهش تعداد سوالات پرسشنامه
پرسش های سنجش کاهش ریسک واردکننده در دریافت کالای مغایر با شرایط قرارداد با بهره گرفتن از روش پرداخت اعتبار اسنادی.
پرسشنامه تحقیق از سوالات متعددی استفاده کرد تا عوامل مؤثر بر کاهش ریسک را اندازه‌گیری کند. اکنون می‌توان با توجه به پاسخ هایی که به پرسش‌های مربوط به کاهش ریسک داده شده، از روشی آماری استفاده کرد که نشان می‌دهد آیا می‌توان تعداد سوالات را کاهش داد. این روش با بهره گرفتن از مقدار اعتبار آزمون، امکان‌پذیری کاهش متغیرها را نشان می‌دهد و علاوه بر آن مشخص می‌سازد که متغیرهای انتخاب شده، چند درصد از کل واریانس را تبیین میکنند و شامل کدام یک از متغیرها می‌شوند.
با توجه به جدول۴-۳۱ مشاهده می شود که اعتبار آزمون KMO از ۰۵/۰ کمتر است و لذا امکان کاهش تعداد متغیرها وجود دارد.
جدول ۴-۳۱ مقدار آماره آزمون KMO جهت امکانپذیری کاهش متغیرها

 

 

درجه اعتبار آزمون

 

آماره آزمون KMO

 

 

 

۰۰۰/۰

 

۷۰۱/۰

 

 

 

از میان تعداد ۴ متغیر، می‌توان یکی از آن‌ها را انتخاب کرد که ۱۲۹/۵۴ درصد از واریانس کل را تبیین می‌کند.
متغیر مذکور عبارت است از:
سوال ۱ : کاهش ریسک دریافت کالای مغایر با شرایط قرار داد تا چه اندازه موجب استفاده از روش اعتباراسنادی در پرداخت های بین المللی می گردد؟
به عبارت دیگر در عوض استفاده از ۴ سوال، میتوان یک سوال را از پاسخگویان پرسید و این متغیر را اندازه گیری کرد.
آشنایی وارد کنندگان با مکانیزم پرداخت به روش اعتبار اسنادی موجب افزایش تمایل واردکنندگان به استفاده از این روش در بیع بین المللی کالا می شود :
با توجه به جدول۴-۳۲ مشاهده می شود که اعتبار آزمون KMO از ۰۵/۰ کمتر است و لذا امکان کاهش تعداد متغیرها وجود دارد.
جدول ۴-۳۲ مقدار آماره آزمون KMO جهت امکانپذیری کاهش متغیرها

موضوعات: بدون موضوع
[پنجشنبه 1400-07-29] [ 06:44:00 ب.ظ ]