۳-۶-۳٫ پرسشنامه کارآمدی گروهی رشته فوتبال:
این پرسشنامه شامل دو قسمت می باشد:
کارآمدی گروهی تیم: قسمت اول که باور دانش آموز در مورد توانایی هم تیمی هایش در اجرای تاکتیک های دفاعی و حمله ای، توانایی مربی، همدلی افراد و ایستادگی تیم در مواجهه با موانع (از جمله جبران امتیازات عقب افتاده بازی) را مورد ارزیابی قرار می داد.
پیوست:

 

 

میزان توانایی هم تیمی هایت در اجرای تاکتیک های دفاعی چگونه است؟

میزان توانایی هم تیمی هایت در اجرای تاکتیک های حمله ای چگونه است؟

میزان توانایی مربی تان در شناخت تیم حریف و انتخاب راه درست درمقابل تیم حریف چگونه است؟

میزان پافشاری تیمتان برای جبران نتیجه عقب افتاده یا بازی های شکست خورده چگونه است؟
دانلود متن کامل پایان نامه در سایت fumi.ir

میزان همدلی تیم شما به ویژه زمانی که تیم در نتیجه عقب باشد، چگونه است؟

خودکارآمدی: قسمت دوم پرسشنامه به ارزیابی خودکارآمدی تمرین افراد در مهارت های کنترل ـ پاس، شوت، گول زدن، پنالتی و جایگیری در زمین بازی می پرداخت.
پیوست:

 

 

مهارت کنترل و پاس دادن را چگونه اجرا می کنی؟

مهارت شوت زدن را چگونه اجرا می کنی؟

مهارت گول زدن را چگونه اجرا می کنی؟

مهارت پنالتی زدن را چگونه اجرا می کنی؟

جایگیری خود را در پستی که بازی می کنی، چگونه ارزیابی می کنی؟

۳-۶-۴٫ پرسشنامه کارآمدی گروهی رشته بسکتبال:
این پرسشنامه نیز دو قسمت را در برمی گیرد:
کارآمدی گروهی تیم: قسمت اول که باور افراد را در مورد توانایی هم تیمی هایش در اجرای تاکتیک های دفاعی و حمله ای، توانایی مربی، همدلی افراد و ایستادگی تیم در مواجهه با موانع مورد ارزیابی قرار می داد.
پیوست:

 

 

میزان توانایی هم تیمی هایت در اجرای تاکتیک های دفاعی چگونه است؟

میزان توانایی هم تیمی هایت در اجرای تاکتیک های حمله ای چگونه است؟

میزان توانایی مربی شما در شناخت تیم حریف و انتخاب راه درست مقابل حریف چگونه است؟

میزان پافشاری تیم شما برای جبران نتیجه عقب افتاده یا بازی های شکست خورده چگونه است؟

میزان همدلی تیم خود را حتی زمانی که تیم در نتیجه عقب باشد چگونه است؟

خودکارآمدی: در این قسمت نیز خودکارآمدی افراد در اجرای مهارت های انفرادی شامل پاس، شوت پنالتی، شوت سه امتیازی، گول زدن و جایگیری در زمین مورد ارزیابی قرار گرفت.
پیوست:

 

 

مهارت پاس دادن را (هم از لحاظ سرعت و هم از لحاظ دقت) چگونه اجرا می کنی؟

مهارت پرتاب شوت پنالتی راچگونه اجرا می کنی؟

مهارت پرتاب شوت سه امتیازی را چگونه اجرا می کنی؟

مهارت گول زدن را چگونه اجرا می کنی؟

جایگیری خود را در پستی که بازی می کنی، چگونه ارزیابی می کنی؟

۳-۷٫ طرز اجرای تحقیق
ما با توجه به نوع سنجش خودکارآمدی تکلیف- ویژه به شناسایی و بررسی برخی از مهارت های اصلی در هر رشته ورزشی پرداختیم. به منظور طراحی سوالات پرسشنامه از نظر مربیان و متخصصان و پژوهش های انجام شده در حوزه خودکارآمدی تمرین الگوبرداری شد. با در نظر گرفتن اینکه سوالات برای دانش آموزان ۹ تا ۱۲ سال طراحی می شد، تا حد امکان سعی شد تا اصل ساده سازی در طراحی همه سوالات و گزینه های آن ها در نظر گرفته شود. همچنین برای ارزیابی باورهای ورزشکاران در شرایط واقعی (مسابقه) و حساس، سوالات بیشتر به ارزیابی توانایی اجرای مهارت ها در شرایط خاص مسابقه پرداخته و سعی می کرد برخی مهارت های روانی و اجتماعی (در ورزش های تیمی) را نیز مد نظر داشته باشد. تعداد سوالات نیز در هر رشته انفرادی ۵ مورد و در هر رشته تیمی ۱۰ مورد می باشد.
تصویر درباره جامعه شناسی و علوم اجتماعی
روند جمع آوری اطلاعات بدینگونه است که ابتدا به کارشناس تربیت بدنی مراجعه شد و تعداد همه دانش آموزان ورزشکار، زمان و مکان تمرینات و مسابقات پرسیده شد. پس از آن ورزشکاران چهار رشته شنا، تنیس روی میز، فوتبال و بسکتبال را پیدا کرده و کانون های ورزشی را شناسایی کردیم. برای طراحی سوالات پرسشنامه که می بایست مهارت های اصلی هر رشته را می سنجید، با مربیان هر رشته و کارشناسان مشورت نموده و سوالات مربوط به هر رشته را در یک مقیاس ۵ ارزشی لیکرت مطرح نمودیم. تا حد امکان سعی شد تا هم در صورت و هم در تعداد سوالات و گزینه های آن، روند ساده سازی انجام شود. پیش از پخش پرسشنامه از ورزشکاران و مربیانشان در مورد سطح اجرای مهارت فرد و میزان تجربه ای که آن ها در تمرینات و مسابقات دارند، سوال شد. پس از آن دو تا سه هفته طول کشید تا همه پرسشنامه ها تکمیل و جمع آوری شود. پس از جمع آوری همه پرسشنامه ها عملیات آماری شروع شد و ما به دو شیوه آمار توصیفی و آمار استنباطی به بررسی نتایج پرداختیم که در زیر به آن اشاره می کنیم.
۴-۷٫ روش آماری
در این پژوهش جهت خلاصه و دسته بندی کردن اطلاعات از آمار توصیفی (میانگین ها، انحراف استانداردها و رسم نمودارها) استفاده شد. همچنین از آمار استنباطی به منظور تجزیه و تحلیل داده های نمونه ها و تعمیم آن به جامعه تحقیق استفاده شد. همچنین از طریق آنوای عاملی یا دوسویه تأثیر متغیرهای مستقل بر خودکارآمدی تمرین و کارآمدی گروهی ارزیابی شد. کلیه عملیات آماری با بهره گرفتن از نرم افزار SPSS نسخه ۱۶ در سطح معناداری (p<0/05) انجام گرفت.
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل داده ها و نتایج پژوهش
۴-۱٫ مقدمه
فصل چهارم پایان نامه ها با دسته بندی و خلاصه کردن داده ها در قالب روش های آمار توصیفی آغاز می شود. معمولا در آمار توصیفی پژوهشگر ابتدا داده های جمع آوری شده را با تهیه و تنظیم جدول توزیع فراوانی خلاصه می کند و سپس به کمک نمودار آن ها را نمایش می دهد و سرانجام با بهره گرفتن از سایر شاخص های آمار توصیفی آن ها را خلاصه می کند. در ادامه نیز با بهره گرفتن از روش آمار استنباطی در پی رد یا قبول فرضیه های پژوهش بر می آید.
۴-۲٫ تحلیل توصیفی داده ها
نمونه های پژوهش حاضر تعداد ۷۷ دانش آموز پسر ۹ تا ۱۲ سال با میانگین سنی (۱۱٫۶۶) سال بودند که در چهار رشته تنیس روی میز، شنا، فوتبال و بسکتبال مشغول به تمرین بودند. یافته های مربوط به فراوانی، میانگین، انحراف معیار، بیشترین و کمترین سن شرکت کنندگان گروه های تحقیق در جدول ۴-۱ ارائه شده است.
جدول ۱- ۴٫ آماره های توصیفی سن دانش آموزان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

حق انحصاری © 2021 مطالب علمی گلچین شده. کلیه حقوق محف

 

موضوعات: بدون موضوع
[چهارشنبه 1400-01-25] [ 01:55:00 ق.ظ ]