•  

 

 

 

            1. ارزیابی عملکرد زنجیره تامین با رویکرد FMADM (موردکاوی: شرکتهای عمل‌آوری آبزیان دریایی در استان بوشهر)

           

           

       

       

 

این پایان نامه توسط علی بیات به راهنمایی دکتر عیسی نخعی کمال­آبادی در سال ۱۳۸۷ در دانشگاه تربیت مدرس انجام شده و نوع طرح کاربردی است.
هدف اصلی از انجام این تحقیق، ارزیابی عملکرد زنجیره‌های تامین با رویکرد تصمیم گیری چند شاخصه فازی است. به این منظور براساس مدل مرجع عملیات‌های زنجیره تامین، شاخص‌های عملکردی زنجیره تامین استخراج گردید و سپس الگوریتمی ۱۰ مرحله‌ای به نام هرم پلکانی ارزیابی عملکرد زنجیره تامین و با رویکرد تصمیم گیری چند شاخصه فازی ارائه گردید.
جهت تست این الگوریتم، الگوریتم پیشنهادی بر روی زنجیره‌های تامین پرورش میگو در سطح استان بوشهر پیاده­سازی و اجرا گردید. محقق شش مرحله اول الگوریتم پیشنهادی را مرحله رتبه‌بندی زنجیره‌های تامین مورد بررسی نام گذاری کرده که نتیجه حاصل از پیاده سازی این مرحله از الگوریتم پیشنهادی رتبه‌بندی زنجیره‌های تامین شرکت‌های شش گانه (شرکت جوان، چهار هزار تنی، شالو، آفرید، لیان موج و آبزیان مهتاب) از جهت عملکرد زنجیره تامین می‌باشد. محقق شش مرحله دوم از الگوریتم پیشنهادی را مرحله تعیین استراتژی زنجیره‌های تامین مورد بررسی معرفی کرده و نتیجه پیاده سازی این مرحله تعیین عملکرد فعلی (نقاط قوت و ضعف) و همچنین موقعیت رقابتی زنجیره‌های تامین مورد بررسی نسبت به یکدیگر می‌باشد.

 

    •  

 

 

 

              1. ارائه مدلی برای بررسی تأثیر بلوغ فناوری اطلاعات بر عملکرد سازمان با در نظر گرفتن بلوغ رابطه ای

            پایان نامه

           

           

       

       

 

نویسنده: ایمان به منش
چکیده: امروزه اکثر سازمانهای موفق که سالیان متمادی از ورود فناوری اطلاعات به آن سازمانها می گذرد در پی ارزیابی وضعیت فعلی فناوری اطلاعات در سازمانهای متبوع خود هستند. این کار از دو جنبه اصلی به آنها کمک می کند. اول اینکه می فهمند با توجه به سرمایه گذاریهای انجام شده در بخش فناوری اطلاعات در چه مرحله ای قرار دارند و دوم اینکه با توجه به نقاط ضعف و قوت بدست آمده چه مسیری را باید در آینده طی کنند. در این راستا و با توجه به مفهوم بلوغ فناوری اطلاعات، این تحقیق در پی آن است که با توجه به آخرین مدلهای ارزیابی بلوغ فناوری اطلاعات مورد استفاده در دنیا و با توجه به عوامل مکمل سازمانی و تأثیر آنها بر توانمندی فرآیندهای مدیریتی و عملیاتی سازمان، مدلی ترکیبی را استخراج و تأثیر آن را بر عملکرد سازمان ارزیابی کند. یکی دیگر از متغیرهای به کار رفته در مدل متغیر بلوغ رابطه ای می باشد. این متغیر که به عنوان واسطه ای بین متغیر توانمندی فرآیندها و متغیر عملکرد سازمان ایفای نقش می کند به مفهوم پیچیده ارتباطات سازمان در دنیای رقابتی امروز توجه داشته و وجود آن برای کسب مزیت رقابتی و بهره وری پایدار سازمان لازم می نماید. برای حصول اطمینان از اعتبار مدل مفهومی بدست آمده، این تحقیق سعی در کسب نظرات از دست اندرکاران یکی از صنایع مادر کشور یعنی صنعت برق نمود. با توجه به رویکرد پیمایش کمی که در این تحقیق مورد استفاده قرار گرفت پرسشنامه هایی تدوین شد و با در نظر گرفتن نظرات خبرگان برای تکمیل به کلیه سازمانهای دخیل در صنعت برق ایران ارسال و پرسشنامه های تکمیل شده جمع آوری شد. با توجه به پرسشنامه های تکمیل شده و بررسی های آماری انجام شده، پایایی و روایی داده های بدست آمده مورد تأیید قرار گرفت و همچنین با اجرا کردن مدل مفهومی با توجه به داده های بدست آمده کلیه روابط و عوامل ذیربط در مدل با معنی تشخیص داده شد. کلمات کلیدی: بلوغ فناوری اطلاعات، بلوغ رابطه ای، سازمان رابطه محور، رویکرد فرایند محور

 

    •  

 

 

 

          1. رابطه بین سرمایه های فکری و عملکرد سازمانی با در نظر گرفتن قابلیت های مدیریت دانش در شرکت های حاضر در صنعت بیمه کشور

         

         

     

موضوعات: بدون موضوع
[پنجشنبه 1400-07-29] [ 05:11:00 ب.ظ ]