سوال۴: بررسی میزان بکارگیری روش فعال در ارائه متن کتاب علوم تجربی پایه ۸۴
سوال۵: بررسی میزان بکارگیری روش فعال در ارائه متن کتاب علوم تجربی پایه پنجم ابتدایی ۸۶
سوال۲: بررسی میزان بکارگیری روش فعال در ارائه پرسش های کتاب علوم تجربی پایه دوم ابتدایی : ۹۱
سوال۳: بررسی میزان بکارگیری روش فعال در ارائه پرسش های کتاب علوم تجربی پایه سوم ابتدایی : ۹۳
سوال۴: بررسی میزان بکارگیری روش فعال در ارائه پرسش های کتاب علوم تجربی پایه چهارم ابتدایی : ۹۵
سوال۶: بررسی میزان به کارگیری روش فعال در ارائه پرسش های کتاب علوم تجربی پایه پنجم ابتدایی : ۹۷
سوال۱: بررسی میزان بکارگیری روش فعال در ارائه تصاویر کتاب علوم تجربی پایه اول ابتدایی ۱۰۱
سوال۲: بررسی میزان بکارگیری روش فعال در ارائه تصاویر کتاب علوم تجربی پایه دوم ابتدایی ۱۰۳
سوال۳: بررسی میزان بکارگیری روش فعال در ارائه تصاویر کتاب علوم تجربی پایه سوم ابتدایی ۱۰۵
سوال۴: بررسی میزان به کارگیری روش فعال در ارائه تصاویر کتاب علوم تجربی پایه چهارم ابتدایی : ۱۰۷
مشخصات جدول شماره ( ۱۴ ـ ۴ ) : توزیع فراوانی مربوط به تصاویر کتاب علوم تجربی پایه چهارم ابتدایی : ۱۰۷
سوال۵: بررسی میزان بکارگیری روش فعال در ارائه تصاویر کتاب علوم تجربی پایه پنجم ابتدایی ۱۰۹
فصل پنجم ۱۱۱
بحث ونتیجه گیری ۱۱۱
مقدمه ۱۱۲
نتیجه گیری ۱۱۳
پیشنهادات ۱۱۷
محدودیت های محقق: ۱۱۹
منابع و مآخذ ۱۲۰
منابع فارسی ۱۲۰
منابع خارجی ۱۲۴
فهرست جداول ونمودارها
جدول صفحه
(۱ ـ ۳): مشخصات کتاب علوم تجربی پایه اول ابتدایی ۶۹
(۲ ـ ۳): مشخصات کتاب علوم تجربی پایه دوم ابتدایی ۷۰
(۳ ـ ۳): مشخصات کتاب علوم تجربی پایه سوم ابتدایی ۷۱
(۴ ـ ۳): مشخصات کتاب علوم تجربی پایه چهارم ابتدایی ۷۲
(۵ ـ ۳): مشخصات کتاب علوم تجربی پایه پنجم ابتدایی ۷۲
( ۶ ـ ۳ ) : توزیع فراوانی مربوط به متن های کتاب ۷۸
( ۷ ـ ۳ ) توزیع فراوانی اطلاعات مربوط به پرسش های کتاب علوم تجربی ۸۰
( ۸ ـ ۳ ) : توزیع فراوانی مربوط به تصاویر کتاب علوم تجربی ۸۲
( ۱ ـ ۴ ) : توزیع فراوانی مربوط به متن کتاب علوم تجربی پایه اول ابتدایی ۸۴
( ۲ ـ ۴ ) : توزیع فراوانی مربوط به متن کتاب علوم تجربی پایه دوم ابتدایی ۸۶
( ۳ ـ ۴ ) : توزیع فراوانی مربوط به متن کتاب علوم تجربی پایه سوم ابتدایی ۸۲
( ۴ ـ ۴ ) : توزیع فراوانی مربوط به متن کتاب علوم تجربی پایه چهارم ابتدایی ۸۴
( ۵ ـ ۴ ) : توزیع فراوانی مربوط به متن کتاب علوم تجربی پایه پنجم ابتدایی ۸۶
( ۶ ـ ۴ ) : توزیع فراوانی مربوط به پرسش کتاب علوم تجربی پایه اول ابتدایی ۸۹
( ۷ ـ ۴ ) : توزیع فراوانی مربوط به پرسش های کتاب علوم تجربی پایه دوم ابتدایی : ۹۱
( ۸ ـ ۴ ) : توزیع فراوانی مربوط به پرسش های کتاب علوم تجربی پایه سوم ابتدایی ۹۳
( ۹ ـ ۴ ) : توزیع فراوانی مربوط به پرسش های کتاب علوم تجربی پایه چهارم ابتدایی ۹۵
( ۱۰ ـ ۴ ) : توزیع فراوانی مربوط به پرسش های کتاب علوم تجربی پایه پنجم ابتدایی ۹۷
(۱۰-۴)توزیع فراوانی مربوط به تصاویر کتاب علوم تجربی پایه اول ابتدایی ۹۷
( ۱۱ ـ ۴ ) : توزیع فراوانی مربوط به تصاویر کتاب علوم تجربی پایه اول ابتدایی : ۱۰۱
( ۱۲ ـ ۴ ) : توزیع فراوانی مربوط به تصاویرکتاب علوم تجربی پایه دوم ابتدایی : ۱۰۳
(۴-۱۳)جدول توزیع اطلاعات مربوط به تصاویر کتاب علوم تجربی پایه دوم ابتدایی ۱۰۵
( ۱۳ ـ ۴ ) : توزیع فراوانی مربوط به تصاویر کتاب علوم تجربی پایه سوم ابتدایی : ۱۰۵
( ۱۴ ـ ۴ ) : توزیع فراوانی مربوط به تصاویرکتاب علوم تجربی پایه پنجم ابتدایی : ۱۰۹
(۱۴-۴):جدول توزیع فراوانی مربوط به تصاویر کتاب علوم تجربی پایه پنجم ابتدایی ۱۱۰
فهرست نمودارها
نمودار صفحه
( ۱ ـ ۴ ) : مقایسه ضرایب درگیری مربوط به متن کتاب علوم تجربی پایه اول ابتدایی در فصل های مورد نظر ۷۹
( ۲ ـ ۴ ) : مقایسه ضرایب درگیری مربوط به متن کتاب علوم تجربی پایه دوم ابتدایی در فصل های مورد نظر ۸۱
( ۳ ـ ۴ ) : مقایسه ضرایب درگیری مربوط به متن کتاب علوم تجربی پایه سوم ابتدایی در فصل های مورد نظر ۸۳
( ۵ ـ ۴ ) : مقایسه ضرایب درگیری مربوط به متن کتاب علوم تجربی پایه پنجم ابتدایی در فصل های مورد نظر ۸۷
( ۶ ـ ۴ ) : مقایسه ضرایب درگیری مربوط به پرسش های کتاب علوم تجربی پایه اول ابتدایی در فصل های مورد نظر ۹۰
( ۷ ـ ۴ ) : مقایسه ضرایب درگیری مربوط به پرسش های کتاب علوم تجربی پایه دوم ابتدایی در فصل های مورد نظر ۹۲
( ۸ ـ ۴ ) : مقایسه ضرایب درگیری مربوط به پرسش های کل کتاب علوم تجربی پایه سوم ابتدایی در فصل های مورد نظر ۹۴
( ۹ ـ ۴ ) : مقایسه ضرایب درگیری مربوط به پرسش های کتاب علوم تجربی پایه چهارم ابتدایی در فصل های مورد نظر ۹۶
( ۱۰ ـ ۴ ) : مقایسه ضرایب درگیری مربوط به پرسش های کتاب علوم تجربی پایه پنجم ابتدایی در فصل های مورد نظر ۹۸
( ۱۱ ـ ۴ ) : مقایسه ضرایب درگیری مربوط به تصاویر کتاب علوم تجربی پایه اول ابتدایی در فصل های مورد نظر ۱۰۲
( ۱۲ ـ ۴ ) : مقایسه ضرایب درگیری مربوط به تصاویر کتاب علوم تجربی پایه اول ابتدایی در فصل های مورد نظر . ۱۰۴
( ۱۳ ـ ۴ ) : مقایسه ضرایب درگیری مربوط به تصاویرکتاب علوم تجربی پایه سوم ابتدایی در فصل های مورد نظر ۱۰۶
( ۱۴ ـ ۴ ) : مقایسه ضرایب درگیری مربوط به تصاویر کتاب علوم تجربی پایه چهارم ابتدایی در فصل های مورد نظر
( ۱۵ ـ ۴ ) : مقایسه ضرایب درگیری مربوط به تصاویرکتاب علوم تجربی پایه پنجم ابتدایی در فصل های مورد نظر
چکیده
موضوع تحقیق :تحلیل محتوای کتب علوم تجربی دوره ی ابتدایی به روش ویلیام رومی در سال تحصیلی (۸۸-۱۳۸۷).
دراین پژوهش ازتکنیک “تحلیل محتوا” که جنبه ی عینی ،واقعی ووصف نگاری که توسط ویلیام رومی در کتاب های “شیوهای پژوهشی در آموزش علوم” مطرح گردیده وازطریق آن می توان محتوایی راکه به صورت فعال واز محتوای غیر فعال جدا کرده و به عبارت دیگر با بهره گرفتن از این روش می توان ومشخص نمود که محتوای یک کتاب تا چه حد قادر است که فراگیر رابه فعالیت وادارواورادرتجارب یادگیری سهیم نماید. جامعه آماری این پژوهش شامل کتابهای علوم تجربی پایه های اول تا پنجم ابتدایی در سال تحصیلی (۸۸-۱۳۸۷)می باشد.به منظور رسیدن به نتایج تحقیق و قابل اعتماددرمورد کتاب های مذکور کلیه محتوادر قسمت های متن ،پرسش،وتصاویر به طور کامل مورد بررسی قرار گرفته ودر واقع نمونه پژوهش منطبق با جامعه آماری می باشد وبرای جمع آوری اطلاعات مورد نیاز هر یک ازاجزای محتوای از کتابهای ذکرشده مورداستفاده قرارگرفته است،درتجزیه وتحلیل داده ها از ضریب درگیری یادگیرنده که به وسیله ویلیام رومی ،ضریب درگیری مطلوب در حد فاصل۴/.تا۵/۱ مطرح شده استفاده گردیده که لازم به ذکراست که نتایج پژوهش نشان دهنده:که در مورد متن کتاب علوم تجربی پایه اول تا پنجم ابتدایی به ترتیب ،باضریبدرگیری (۹۱/.)، (۷۱/.)، (۸۳/.)، (۴۷/.)، (۷۵/.) است،بنابراین پنج پایه به صورت فعالی ارائه شده ودر حد مطلوب می باشد. ودر مورد پرسشها ضرایب درگیری پنج پایه علوم تجربی ،پایه های اول،سوم،چهارم،وپنجم به ترتیب،(۱۳/۱)، (۷۶/.)،(۵۴/.) ،(۵۰/.)، به صورت فعالی ارائه شده و پایه دوم ،ضریب درگیری(۹۱/۱) که به طور کلی پیچیده بوده،درمورد تصاویرکتب علوم تجربی پایه های،اولتاچهارم ابتدایی بترتیب ،(۹/.)،(۹۶/.)،(۴۰/.)،(۴۳/.) وبه صورت فعالی ارائه شده اما پایه پنجم ابتدایی با ضریب درگیری( ۲۵/.)که ازحداقل نیز(۴/.) پایین ترودرحد مطلوب نبوده وغیرفعالی است.
جهت دانلود متن کامل این پایان نامه به سایت jemo.ir مراجعه نمایید.
فصل اول
کلیات تحقیق
مقدمه :
موضوعات: بدون موضوع
[چهارشنبه 1400-01-25] [ 01:55:00 ب.ظ ]