۳-۲٫ انتخاب کالاهای عرضه شده در دسته کالایی با تقاضای فازی …………………………………………………………………………….۲۲
۳-۲-۱٫ مفاهیم استفاده شده در مدل انتخاب کالاهای عرضه شده در دسته کالایی با تقاضای فازی ……………………….۲۲
۳-۲-۲٫ مدل ریاضی انتخاب کالاهای عرضه شده در دسته کالایی با تقاضای فازی …………………………………………………..۲۲
۳-۲-۳٫ شرح مدل انتخاب کالاهای عرضه شده در دسته کالایی با تقاضای فازی ………………………………………………………۲۵
۳-۳٫ تخصیص فضای قفسه به کالاها با تقاضای فازی ……………………………………………………………………………………………….. ۲۹
۳-۳-۱٫ مفاهیم استفاده شده در مدل تخصیص فضای قفسه کالاها با تقاضای فازی ……………………………………………….. ۲۹
۳-۳-۲٫ مدل ریاضی تخصیص فضای قفسه کالاها با تقاضای فازی …………………………………………………………………………… ۳۰
۳-۳-۳٫ شرح مدل تخصیص فضای قفسه کالاها با تقاضای فازی ……………………………………………………………………………… ۳۲
۳-۴٫ سفارش کالا به تامین کننده و انقضاء پذیری کالا با تقاضای فازی …………………………………………………………………… ۳۸
۳-۴-۱٫ مفاهیم استفاده شده در مدل سفارش با توجه به انقضاء پذیری کالا با تقاضای فازی …………………………………. ۳۸
۳-۴-۲٫ مدل ریاضی سفارش با توجه به انقضاء پذیری کالا با تقاضای فازی …………………………………………………………….. ۳۹
۳-۴-۳٫ شرح مدل سفارش با توجه به انقضاء پذیری کالا با تقاضای فازی ……………………………………………………………….. ۴۱
۳-۵٫ اندازه گیری پارامتر تقاضای فازی ………………………………………………………………………………………………………………………. ۴۳
۳-۶٫ اندازه گیری پارامتر میانگین سود توزیع شده کالا …………………………………………………………………………………………….. ۴۴
۳-۷٫ مجموعه کالاهای قابل قبول مشتری از نظر انقضاء پذیری ……………………………………………………………………………….. ۴۴
۳-۸٫ مجموعه نظر تصمیم گیرنده در مورد کالاهای عضو دسته کالایی ……………………………………………………………………. ۴۶
۳-۹٫ مجموعه طبقات قفسه که از نظر مشتری بهتر دیده می شود و به آن دسترسی راحت تر دارد ……………………… ۴۷
فصل چهارم: اعتبار سنجی و مطالعه موردی ………………………………………………………………………………………………………………. ۴۸
مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… ۴۹
۴-۱٫ اعتبار سنجی مدل های ارائه شده ……………………………………………………………………………………………………………………… ۴۹
۴-۱-۱٫ اعتبار سنجی مدل تقاضای شرطی فازی ………………………………………………………………………………………………………. ۴۹
۴-۱-۲٫ اعتبار سنجی مدل انتخاب کالاهای عرضه شده در دسته کالایی با تقاضای فازی ………………………………………. ۵۱
۴-۱-۳٫ اعتبار سنجی مدل تخصیص فضای قفسه کالاها با تقاضای فازی ………………………………………………………………… ۶۱
۴-۱-۴٫ اعتبارسنجی مدل سفارش با توجه به انقضاء پذیری کالا با تقاضای فازی …………………………………………………… ۷۲
۴-۲٫ روند برنامه ریزی در فروشگاه …………………………………………………………………………………………………………………………….. ۷۸
۴-۳٫ مسئله نمونه عددی …………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۸۱
۴-۴٫ بررسی زمان محاسباتی مدل تخصیص فضای قفسه کالاها با تقاضای فازی …………………………………………………….. ۸۶
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری …………………………………………………………………………………………………………………………………. ۸۷
مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… ۸۸
۵-۱٫ نتیجه گیری ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… ۸۸
۵-۲- پیشنهادات …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۹۰
مراجع …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… ۹۱
پیوست …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۹۷
فهرست جدول ها
جدول ۲-۱٫ عوامل در نظر گرفته شده در مدل های ارائه شده قبلی ………………………………………………………………………… ۱۷
جدول ۳-۱٫ نمادهای استفاده شده در مدل تقاضای شرطی ……………………………………………………………………………………… ۲۰
جدول ۳-۲٫ نمادهای استفاده شده در مدل انتخاب کالاهای عرضه شده در دسته کالایی با تقاضای فازی …………….. ۲۳
جدول ۳-۳٫ نمادهای استفاده شده در مدل تخصیص فضای قفسه کالاها با تقاضای فازی ………………………………………. ۳۰
جدول ۳-۴٫ نمادهای استفاده شده در مدل سفارش با توجه به انقضاء پذیری کالا ………………………………………………….. ۳۹
جدول ۴-۱٫ مقادیر مورد نیاز و طول عمر کالاهای مکمل کالای …………………………………………………………………………… ۴۹
جدول ۴-۲٫ مقادیر تقاضای شرطی کالاهای مکمل کالای …………………………………………………………………………………….. ۵۰
جدول ۴-۳٫ پارامترهای ورودی مسئله محک انتخاب کالاهای عرضه شده در دسته کالایی با تقاضای فازی ………….. ۵۱
جدول ۴-۴٫ نتایج حل مسئله محک انتخاب کالاهای عرضه شده در دسته کالایی با تقاضای فازی ………………………… ۵۱
جدول ۴-۵٫ تغییرات در پارامتر تقاضای فازی مسئله محک ……………………………………………………………………………………… ۵۲
جدول ۴-۶٫ نتایج حل مسئله محک با تغییر …………………………………………………………………………………………………………. ۵۲
جدول ۴-۷٫ تغییرات در پارامتر مسئله محک ……………………………………………………………………………………………… ۵۳
جدول ۴-۸٫ نتایج حل مسئله محک با تغییر مقدار …………………………………………………………………………………….. ۵۳
جدول ۴-۹٫ تغییرات در پارامتر مسئله محک ………………………………………………………………………………………………….. ۵۴
جدول ۴-۱۰٫ نتایج حل مسئله محک با تغییر مقدار ………………………………………………………………………………………. ۵۴
جدول ۴-۱۱٫ تغییرات در پارامتر مسئله محک ……….……………………………………………………………………………………………. ۵۵
جدول ۴-۱۲٫ نتایج حل مسئله محک با تغییر مقدار …………………………………………………………………………………..……….. ۵۵
جدول ۴-۱۳٫ تغییرات در پارامتر مسئله محک ……………………………………………………………………………………………………. ۵۶
جدول ۴-۱۴٫ نتایج حل مسئله محک با تغییر مقدار ……………………………………………………………………….…………………… ۵۶
جدول ۴-۱۵٫ تغییرات در پارامتر مسئله محک ………………………………………………………………………………………………… ۵۷
جدول ۴-۱۶٫ نتایج حل مسئله محک با تغییر مقدار ……………………………………………………………………………………….. ۵۷
جدول ۴-۱۷٫ تغییرات در پارامتر مسئله محک ………………………………………………………………………………………….. ۵۸
جدول ۴-۱۸٫ نتایج حل مسئله محک با تغییر مقدار .………………………………………………………………………………… ۵۸
جدول ۴-۱۹٫ تغییرات در پارامتر مسئله محک ……………………………………………………………………………………………. ۵۹
جدول ۴-۲۰٫ نتایج حل مسئله محک با تغییر مقدار ……………………………………………………………………………………. ۵۹
جدول ۴-۲۱٫ نتایج حل مسئله محک با تغییر مقدار …………………………………………………………………………………………… ۶۰
جدول ۴-۲۲٫ پارامترهای مربوط به فروشگاه مسئله محک تخصیص فضای قفسه کالاها با تقاضای فازی ………………. ۶۱
جدول ۴-۲۳٫ پارامترهای مربوط به کالاهای مسئله محک تخصیص فضای قفسه کالاها با تقاضای فازی ……………….. ۶۱
جدول ۴-۲۴٫ نتایج حل مسئله محک تخصیص فضای قفسه کالاها با تقاضای فازی ……………………………………………….. ۶۲
جدول ۴-۲۵٫ نتایج حل مسئله محک با تغییر در مقدار …………………………………………………………………………………… ۶۲
جدول ۴-۲۶٫ نتایج حل مسئله محک با تغییر در مقدار ……………………………………………………………………………………. ۶۳
جدول ۴-۲۷٫ نتایج حل مسئله محک با تغییر در مقدار ……………………………………………………………………………………. ۶۴
موضوعات: بدون موضوع
[سه شنبه 1400-01-24] [ 10:03:00 ب.ظ ]