در زیر سرعت سمبول ها و لینک های استفاده شده در حراج مورد نظر نشان داده شده است. الگوریتم های زمان بندی مورد استفاده در راترها اول وروردی اول خروجی می باشد.

۴-۷- کلاس مربوط به منابع حراج (AuctionResource.java)

در این کلاس است که الگوریتم مورچگان مورد استفاده قرار گرفته است.
در شکل زیر فاکتور های مهم برای الگوریتم مورچگان نشان داده شده است. فاکتور تبخیر ۰٫۲ می باشد. در لیست مقادیر هیوریستیک مربوط به منابع قرار داده شده است. در لیست trail ما هزینه مسیر هایی که توسط روش مورچگان تولید می شود ذخیره می شود.
دانلود پایان نامه - مقاله - پروژه

در constructor منبع موجود در حراج, ارگومان های ان شامل نام و سرعت سیمبول ها و نوع منبع و نوع حراج می باشد.

تابع مربوط به ارزیابی مسیر در شکل زیر نشان داده شده است :

جواب ها در لیست trail قرار داده می شود

ارتباط بین کاربرها و حراج کننده ها و صاحبان منابع از طریق شبکه و لینک های شبکه ای بین ان ها برقرار می شود. طرفیت این لینک ها ۱۰۰۰ بیت بر ثانیه در نظر گرفته شده است.
زمان تاخیر ارسال ۱۰ میلی ثانیه می باشد. حداکثر مقدار فرستادن بسته ها ۱۵۰۰ بایت است.
دو راتر در شبکه موجود است. الگوریتم زمان بندی استفاده شده در راترها FIFO می باشد.
هرکدام از کاربر ها و حراج کنندگان دارای یک شناسه می باشند که با بهره گرفتن از ان ها شناخته می‌شوند.
به هر کدام از کاربرها یک حراج کننده اختصاص داده می شود که وظیفه ارسال بسته های حاوی قیمت را دارد. همچنین هر کاربر یک لیست از کارهایی که دارد را در متغیر با نوع Gridlet ذخیره می کند.

فصل ۵:
نتیجه گیری و پیشنهادات
مدل های اقتصادی در زمینه مدیریت منابع ناهمگون در پردازش شبکه ای بسیار عملکرد بسیار موثری و قابل قبولی داشته اند. ایده اصلی مدل های اقتصادی از نحوه مبادله کالا در بازار بوده است. این مدل ها به دلیل سادگی و پویایی خود امروزه در بسیاری از الگوریتم های مورد استفاده برای کنترل منابع و زمان بندی کارها مورد استفاده قرار می گیرند. بسیاری از این مدل ها در زمان پاسخ گویی خود هنگام مدیریت منابع دچار ضعف می باشند. در مدل حراج, حراج کنندگان قیمت های مورد نظر خریداران را اعلام می کنند و خریداری که قیمت مناسب را اعلام کرده باشد منبع را بدست می گیرد. این مساله خود باعث می شود که زمان پاسخ گویی به دلیل درخواست خریداران افزایش یابد. در این پایان نامه ما روش جدیدی را به وسیله الگوریتم مورچه در سناریو حراج دو طرفه ارائه کردیم. در این روش با هوشمند سازی منابع, بسته های درخواست پیشنهادی را به سمتی سوق دادیم که هم زمان پاسخ گویی کاهش یابد و هم با هزینه های پایین تری بتوان منابع را در اختیار گرفت. در پیاده سازی انجام گرفته برای سادگی کنترل بسته ها از ساختار شبکه ای استفاده کردیم. این ساختار شامل مسیرها و لینک های بین کاربران و حراج کنندگان, حراج کنندگان و صاحبان منابع می باشد.روش ارائه شده بر روی شبیه ساز GridSim پیاده سازی شد. این شبیه ساز یک نرم افزار متن باز است که با زبان برنامه نویسی جاوا پیاده سازی شده است.
نتایج حاصله از پیاده سازی صورت گرفته نشان می دهد که روش حراج دوطرفه به وسیله الگوریتم مورچه مراحل حراج را کاهش داده که این خود موجب پاسخ گویی سریعتر به درخواست ها شده و منابع با هزینه کمتری در اختیار قرار گرفته می شوند.
پیوست الف
کدنویسی‌های پیاده‌سازی برای پایان‌نامه‌درمحیط شبیه‌سازی ‌Greid
۱- کلاس AuctionResource
package auction.example01;
import eduni.simjava.Sim_event;
import eduni.simjava.distributions.ContinuousGenerator;
import eduni.simjava.distributions.Sim_uniform_obj;
import gridsim.AllocPolicy;
import gridsim.GridResource;
import gridsim.GridSimTags;
import gridsim.ResourceCalendar;
import gridsim.ResourceCharacteristics;
import gridsim.auction.AuctionObserver;
import gridsim.auction.AuctionTags;
import gridsim.auction.MessageAsk;
import gridsim.auction.Responder;
import gridsim.net.Link;
import java.util.ArrayList;
import java.util.Calendar;
import java.util.Random;
/**
* This class implements a resource that has an observer for an auction
*
* number of resources = 3
* different type
*/
public class AuctionResource extends GridResource {
private AuctionObserver observer;
private ContinuousGenerator priceGenerator;

موضوعات: بدون موضوع
[پنجشنبه 1400-07-29] [ 12:49:00 ب.ظ ]