مشتری‌گرایی

 

۲۰۹/۰

 

۹۹۲/۱

 

۰۴۹/۰

 

 

 

همانطور که از نتیجه آزمون رگرسیون خطی مشاهده می‌شود مقدار F برابر با ۹۶۸/۳ گردیده که این مقدار با درجات آزادی (۸۷ و ۱) در سطح ۰۴۹/۰ معنادار گردیده و چون سطح قابل قبول معناداری کمتر از ۰/۰۵ می‌باشد، بنابراین مولفه مشتری‌گرایی بازارگرایی به میزان ۲۰ درصد بر روی نوآوری خدمات تاثیرگذار می‌باشد که این تاثیر گذاری با توجه به سطح معناداری ۰۴۹/۰، معنادار می‌باشد از اینرو فرضیه فرعی اول تایید می‌گردد یعنی مولفه مشتری‌گرایی تاثیرمثبت و معنی داری بر روی نوآوری خدمات دارد.
پایان نامه - مقاله - پروژه
۴-۲-۳- آزمون فرضیه فرعی دوم
ü رقیب‌گرایی تاثیر معناداری بر نوآوری در خدمات دارد.
برای بررسی فرضیه فوق از سؤالات۹ الی ۱۴ پرسشنامه بازارگرایی برای مولفه رقیب‌گرایی و سوالات ۱ الی ۱۷ پرسشنامه نوآوری خدمات استفاده گردیده است و این فرضیه با بهره گرفتن از آزمون رگرسیون گام به گام مورد آزمون قرار گرفته است. نتایج حاصل از این بررسی در جدول ۴-۸ نشان داده شده است.
جدول۴-۸: آزمون رگرسیون فرضیه فرعی دوم تحقیق

 

 

نتایج تحلیل آماری برای فرضیه فرعی دوم

 

آماره دوربین واتسون

 

R2

 

آماره F

 

سطح معناداری (F)

 

 

 

۹۲/۱

 

۱۶۵/۰

 

۳۴۱/۱۸

 

۰۰۰/۰

 

 

 

نام مولفه

 

اندازه ضریب

 

آماره t

 

سطح معناداری

 

 

 

رقیب‌گرایی

 

۴۱۷/۰

 

۲۸۳/۴-

 

۰۰۰/۰

 

 

 

همانطور که از نتیجه آزمون رگرسیون خطی مشاهده می‌شود مقدار F برابر با ۳۴۱/۱۸ گردیده که این مقدار با درجات آزادی (۸۷ و ۱) در سطح ۰۵/۰ معنادار گردیده و چون سطح قابل قبول معناداری کمتر از ۰/۰۵ می‌باشد، بنابراین مولفه رقیب‌گرایی بازارگرایی به میزان ۴۱ درصد بر روی نوآوری خدمات تاثیرگذاری دارد و از طرفی میزان معناداری آن نیز ۰۰۰/۰ و معنادار است از اینرو مولفه رقیب‌گرایی بازارگرایی بر روی نوآوری خدمات تاثیرگذاری مثبت و معنادارداشته و بدین جهت فرضیه فوق تایید می‌گردد.
۴-۲-۴ -آزمون فرضیه فرعی سوم
ü پاسخگویی تاثیر معناداری بر نوآوری در خدمات دارد.
برای بررسی فرضیه فوق از سؤالات۱۵ الی ۲۰ پرسشنامه بازارگرایی برای مولفه پاسخگویی و سوالات ۱ الی ۱۷ پرسشنامه نوآوری خدمات استفاده گردیده است و این فرضیه با بهره گرفتن از آزمون رگرسیون گام به گام مورد آزمون قرار گرفته است. نتایج حاصل از این بررسی در جدول ۴-۹ نشان داده شده است.
جدول۴-۹: آزمون رگرسیون فرضیه فرعی سوم تحقیق

موضوعات: بدون موضوع
[پنجشنبه 1400-07-29] [ 12:49:00 ب.ظ ]