آموزش کارآفرینی عملی تاثیر بسزایی بر شکل گیری سرمایه انسانی کارآفرینانه دارد.

 

9.36

 

3.7528

 

1.3146

 

0.000

داده های جدول بالا نشان می دهد که با توجه بهT=9.36 بزرگتر از 1.646T 0.05، 277 = و سطح معناداری P: 0.000می باشد که کمتر از 0.05 می باشدفرض صفر رد و فرضیه پژوهش (فرض H1 (تایید شده است به عبارت دیگر میتوان بیان داشت که آموزش کارآفرینی عملی تاثیر بسزایی بر شکل گیری سرمایه انسانی کارآفرینانه دارد.
4-3-2-4 آزمون فرضیه چهارم
فرضیه فرضیه چهارم: آموزش کارآفرینی عملی تاثیر بسزایی بر شکل گیری عملکرد های کارآفرینانه دارند.
فرضH0: آموزش کارآفرینی عملی تاثیر بسزایی بر شکل گیری عملکرد های کارآفرینانه ندارند.
فرض H1: آموزش کارآفرینی عملی تاثیر بسزایی بر شکل گیری عملکرد های کارآفرینانه دارند.
در این بخش تلاش می کنیم تغییر داده های ناشی از آموزش کارآفرینی عملی بر شکل گیری عملکرد های کارآفرینانه بپردازیم و تعادل و رابطه موجود بین این متغیر ها را بررسی کنیم.
برای آزمون این فرضیه، فرض H1 به این صورت بیان می شود که میانگین نمره پاسخ ها در سطح اطمینان 95 درصدبزرگتر از 3 و فرض H. به این صورت که میانگین نمره پاسخ ها کوچکتر از 3 می باشد.
در این آزمون فرضیه آماری به صورت زیر بیان می شود:
H.: µ < 3
H1: µ >3
آموزش کارآفرینی عملی شکل گیری عملکرد های کارآفرینانه
جدول شماره 4-9: نتایج آزمون T تاثیر آموزش کارآفرینی عملی بر شکل گیری عملکرد های کارآفرینانه

 

 

 

 

 

 

 

 

فرضیه اصلی T میانگین انحراف معیار سطح معناداری(P )
آموزش کارآفرینی عملی تاثیر بسزایی بر شکل گیری عملکرد های کارآفرینانه دارند. 1.79 3.1573 1.4371 0.037
داده های جدول بالا نشان می دهد که با توجه به T= 1.79 بزرگتر ازT 0.05، 1.648 = و سظح معناداری p = 0.037 می باشد که کمتر از 0.05 می باشدفرض صفر رد و فرضیه پژوهش (فرض H1 (تایید شده است.به عبارت دیگر میتوان بیان داشت که آموزش کارآفرینی عملی تاثیر بسزایی بر شکل گیری عملکرد های کارآفرینانه دارند.
4-4 بیان خلاصه نتایج فرضیه ها
همانگونه که در فصول قبلی اشاره شد، نتیجه اصلی آموزش های کارآفرینی باید در میزان آمادگی ورود به کسب و کار افرادی که این آموزش ها را گذرانده اند، نمایان شود. اگر کسانی که دوره های آموزش کارآفرینی را طی می کنند آمادگی مطلوبی برای ورود به بازار کار نداشته باشند، لازم است کیفیت و چگونگی طراحی این دوره ها مورد بازبینی قرار گیرد.
نتایج فرضیات اصلی پژوهش نشان آموزش کارآفرینی تاثیر بسزایی بر شکل گیری سرمایه انسانی کارآفرینانه دارد. و آموزش کارآفرینی عملی تاثیر بسزایی بر شکل گیری سرمایه انسانی کارآفرینانه دارد.و همچنین این پژوهش نشان می دهد که آموزش کارآفرینی تاثیر بسزایی بر شکل گیری عملکرد های کارآفرینانه دارد و آموزش کارآفرینی عملی تاثیر بسزایی بر شکل گیری عملکرد های کارآفرینانه دارند.
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات
5-1 مقدمه
در فصل اول، ابتدا مقدمه ای درباره موضوع پژوهش ارائه کرده و سپس اهمیت پرداختن به این موضوع را تشریح نمودیم. در ادامه، پس از بیان مسئله پژوهش ، اهداف، سؤالات و فرضیات پژوهش برشمرده شده است و کاربردهای پژوهش بیان شده است. تعیین قلمرو پژوهش ، تعریف واژگان کلیدی و همچنین معرفی ساختار پژوهش ، بخش های پایانی فصل اول را تشکیل دادند.
در فصل دوم نیز ضمن بررسی مبانی نظری کارآفرینی و کسب وکار، به تبیین مدل پژوهش پرداخته شد. در ابتدای این فصل با مروری کلی بر مفهوم کارآفرینی و فرایند آن، مفهوم کسب وکار، انواع و همچنین نگرش های مختلف نسبت به آن بررسی شد. در ادامه فصل دوم دیدگاه های مختلفی که درباره کارآفرینی و کارآفرین در جوامع وجود دارد و همچنین منافع کارآفرینی در جامعه مورد بحث قرار گرفت. بحث درباره آموزش پذیری کارآفرینی، انواع دوره های آموزشی کارآفرینی و همچنین مروری بر پژوهش های مشابهی که در زمینه تأثیر آموزش های کارآفرینی بر آمادگی ورود به کسب وکار انجام شده، بخش های بعدی این فصل بودند. درنهایت با ارائه مدلی مفهومی برای این پژوهش و تبیین ابعاد مختلف آن، فصل دوم به پایان رسید.
در فصل سوم روش پژوهش مورد استفاده در این پژوهش را معرفی کردیم. در این فصل جامعه آماری پژوهش ، نمونه آماری، روش نمونه گیری و همچنین ابزارهای جمع آوری داده ها تشریح شد.
در فصل چهارم با بهره گرفتن از داده های گردآوری شده توسط پرسشنامه، ضمن ارائه تحلیل توصیفی از این داده های آماری، فرضیه های پژوهش مورد آزمون قرار گرفت.
در این فصل ابتدا موضوع و مسأله پژوهش به اختصار بیان خواهد شد و بدنبال آن خلاصه یافته های پژوهش ارائه خواهد گردید. سپس به تفسیر نتایج حاصله و مقایسه آنها با یافته های پژوهش های پیشین و در نهایت با ذکر محدویت ها و ارائه راهکارهایی به همراه ارائه پیشنها

برای دانلود متن کامل پایان نامه به سایت 40y.ir مراجعه نمایید.
دها و توصیه هایی برای پژوهش های آتی، این فصل به اتمام خواهد رسید.
5-2 خلاصه پژوهش
در این پژوهش اثر آموزش کارآفرینی بر شکل گیری سرمایه انسانی و عملکرد های کارآفرینانه بررسی می گردد.
این پژوهش شامل پنج فصل است. فصل اول پژوهش شامل کلیات پژوهش است که به بیان موضوع پرداخته و اهداف، اهمیت و ضروریات و سؤالات پژوهش را بیان کرده است. فصل دوم مربوط به پیشینه پژوهش است و مبتنی بر چهار بخش است. در بخش اول به بیان مفاهیم کلی و انواع و استراتژیهای پرداخته شده است. در بخش دوم مفاهیم کارآفرینی و سرمایه انسانی در کارآفرینی بیان شده است. بخش سوم پژوهش های پیشین در مورد را مورد بررسی قرار داده است. در بخش چهارم نیز مدل نظری پژوهش و سازه های آن تشریح شده اند. در فصل سوم، روش نمونه گیری و جامعه آماری، روش گردآوری داده ها و آزمون های آماری بیان گردیده است. در فصل چهارم نیز تجزیه و تحلیل داده ها و نتایج به دست آمده بیان شده است. در بخش آمار توصیفی جداول و نمودارهای توزیع فراوانی ویژگی های جمعیت شناختی و اطلاعات توصیفی پاسخ دهندگان ارائه شده است. در بخش آمار استنباطی از آزمون های کولموگروف – اسمیرنوف، آزمون تی تست استفاده گردیده است. فصل پنجم خلاصه ای از کل پژوهش را بیان می کند و راهکارها و پیشنهادات محقق بیان می کند و به بیان محدودیت های پژوهش می پردازد.
در ابتدا نتایج حاصل از توصیف داده های جامعه پرداخته می شود تا خواننده دید بهتری از جامعه مورد مطالعه داشته باشد همچنین شناخت بهتری از ماهیت جامعه ای که در پژوهش مورد مطالعه قرار گرفته است کسب کند و در تعمیم نتایج تعدیلات لازم را اعمال کند.
از میان 350 افرادی که پرسشنامه بین آنها توزیع گردید تنها 277 شرکت در تکمیل پرسشنامه همکاری کردند و مابقی بدلایل مختلف (در دسترس نبودن، عدم تمایل به همکاری، موانع پیچیده بوروکراتیک و…) در تکمیل پرسشنامه ها مشارکت نداشتند.
5-3 توصیف یافته های پژوهش

 

موضوعات: بدون موضوع
[چهارشنبه 1400-01-25] [ 02:22:00 ق.ظ ]