الگوی تعالی سازمانی و سرآمدی و تاثیر آن بر سود شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران- قسمت ۷ | ... | |
شناسایی نیازها و قابلیتهای محوری برای شراکتها و پیمآن ها به منظور تحقق خط مشی و استراتژی
تاکید مجدد بر حضور در بازارهای فعلی و یا نیاز به تغییر در رویکرد بازار. همسو کردن استراتژی سازمان با شرکاء تجاری و هم پیمانان. شناسایی عوامل بحرانی موفقیت همسو کردن و توسعه مستمر استانداردهای اجتماعی و زیست محیطی با شرکاء تجاری
ارزیابی تناسب و اثر بخشی و خط مشی و استراتژی ۲-۴- خط مشی و استراتژی تفهیم شده و از طریق چارچوب فرایندهای کلیدی جاری میشوند. میتواند شامل نکات زیر باشد:
شناسایی، طراحی و تفهسم چارچوب فرایندهای کلیدی مورد نیاز، به منظور تحقق خط مشی و استراتژی سازمان. تفهیم خط مشی و استراتژی به ذینفعان و ارزیابی آگاهی آن ها از آن. همسو کردن، اولویت بندی،توافق، جاری سازی و تفهیم برنامهها، اهداف و مقاصد و پیگیری دستاوردها. ایجاد مکانیزمهای گزارش دهی گسترده در تمام سازمان به منظور پیگیری مراحل پیشرفت. ۳- معیار سه : کارکنان[۲۵]
۳-۱- منابع انسانی برنامه ریزی و مدیریت شده و بهبود می یابند. این اجزاء معیار میتواند شامل نکات زیر باشد:
ایجاد و توسعه خط مشیها، استراتژیها و برنامههای منابع انسانی مشارکت کارکنان و نمایندگان آن ها در ایجاد و توسعه خط مشیها، استراتژیها و برنامه ریزیهای منابع انسانی همسو کردن برنامههای منابع انسانی با خط مشی، استراتژی، ساختار سازمانی و چارچوب فرایندهای کلیدی مدیریت استخدام، توسعه راه کاره شغلی و برنامه ریزی جانشین پروری ترویج و اطمینان از وجود عدالت در تمامی شرایط استخدام شامل خط مشیها، استراتژیها و برنامهها به منظور ایجاد فرصتهای برابر. استفاده از نظر سنجی کارکنان و سایر روشهای دریافت بازخور جچهت بهبود خط مشیها، استراتژیها و برنامههای منابع انسانی استفاده از روشهای نوآورانه سازمانی به منظور بهبود روشهای انجام مار مانند: سازماندهی مجدد زنجیره تأمین و کار تیمی منعطف. ۳-۲- دانش و شایستگی کارکنان شناسایی شده، توسعه یافته و نگهداری میشود. این جزء معیار میتواند شامل نکات زیر باشد:
شناسایی، دسته بندی و انطباق دانش و شایستگیهای کارکنان با نیزهای سازمان ایجاد، توسعه و استفاده از برنامههای آموزشی و توسعه جهت اطمینان از انطباق کارکنان با قابلیتهای مورد نیاز سازمان در حال و آینده. توسعه هدایت و آموزش کلیه افراد به منظور کمک به تحقیق و دستیابی به تمامیتواناییهای بالقوه خود. طراحی و ترویج فرصتهای یادگیری فردی، تیمی و سازمانی توسعه کارکنان از طریق تجربه کاری. توسعه مهارتهای کار تیمی همسو کردن اهداف فردی و تیمی با مقاصد سازمان بازنگری و به روز نمودن اهداف فردی و تیمی ارزیابی عملکرد کارکنان و کمک به آنان جهت بهبود عملکردشان ۳-۳- کارکنان مشارکت داده شده و توانمند میشوند. این جزء معیار میتواند شامل نکات زیر باشد:
تشویق و حمایت و مشارکت فردی و تیمی در فعالیتهای بهبود تشویق وحمایت از مشارکت کارکنان ب عنوان مثال از طریق حضور در کنفرانسهای داخلی، مراسم و پروژههای اجتماعی ایجاد فرصتهای ترغیب کننده مشارکت و حمایت از رفتارهای نوآورانه و خلاقانه آموزش مدیران به منظور ایجاد، توسعه و استقرار خطوط توانمندسازی کارکنان در انجام فعالیتهایشان تشویق کارکنان به کار با یکدیگر به صورت تیمی ۳-۴- کارکنان و سازمان گفتگو دارند این جزء معیار میتواند شامل نکات زیر باشد:
شناسایی نیازهای ارتباطی ایجاد و توسعه خط مشی، استراتژی وبرنامههای ارتباطات بر اساس نیازهای ارتباطی ایجاد، توسعه و استفاده از کانالهخای ارتباطی بالا به پایین، به بالا و افقی شناسایی و اطمینان از فرصتهای تبادل تجارب و دانش ۳-۵- به کارکنان پاداش داده میشود مورد تقدیر قرار می گیرند و به آن ها توجه میشود.
همسو کردن پرداختها، آرایش مجدد، تعدیل نیرو و سایر امور استخدامی با خط مشی و استراتژی تقدیر از کارکنان به منظور حفظ مشارکت و توانمندسازی آن ها ارتقاء آگاهیها و مشارکت در امور بهداشتی، ایمنی، زیست محیطی و مسائل مرتبط با مسئولیتهای اجتماعی تعیین سطوح مزایا از قبیل برنامههای بازنشستگی، مراقبتهای بهداشتی از کودکان شناسایی و توجه و تمایز و تفاوت در زمینههای فرهنگی به منظور ترویج فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی فرآهم آوردن منابع و خدماتی که الزامات قانونی را برآورده نموده و در برخی موارد از این الزامات فراتر رود. ۴- معیار چهار : شرکای تجاری و منافع [۲۶] سازمانهای متعالی مشارکتها و همکاریهای تجاری بیرونی، تامین کنندگان و منابع داخلی خود را به منظور پشتیبانی از خط مشی و استراتژی و اجرای اثر بخش فرایندهایشان برنامههایشان برنامه ریزی و مدییت می کنند
۴-۱- شراکتهای بیرونی، مدیریت میشود این جزء معیار میتواند شامل نکات زیر باشد:
شناسایی فرصتهای کلیدی برای شراکتهای سازمانی و. اجتماعی در راستای خط مشی، استراتژی و مأموریت سازمان ساختار دهی شراکت و روابط با تأمین کنندگان به منظور ایجاد و حداکثر نمودن ارزش شکل دهی شراکتهای زنجیره تأمین به منظور ایجاد ارزش افزوئه برای مشتریان
[چهارشنبه 1400-01-25] [ 05:07:00 ق.ظ ]
لینک ثابت
|