شناسایی نیازها و قابلیت‌های محوری برای شراکتها و پیمآن‌ ها به منظور تحقق خط مشی و استراتژی
جهت دانلود متن کامل این پایان نامه به سایت abisho.ir مراجعه نمایید.

 

تاکید مجدد بر حضور در بازارهای فعلی و یا نیاز به تغییر در رویکرد بازار.

همسو کردن استراتژی سازمان با شرکاء تجاری و هم پیمانان.

شناسایی عوامل بحرانی موفقیت

همسو کردن و توسعه مستمر استانداردهای اجتماعی و زیست محیطی با شرکاء تجاری
تصویر درباره جامعه شناسی و علوم اجتماعی

 

ارزیابی تناسب و اثر بخشی و خط مشی و استراتژی

۲-۴- خط مشی و استراتژی تفهیم شده و از طریق چارچوب فرایند‌های کلیدی جاری می‌شوند.

می‌تواند شامل نکات زیر باشد:

 

 

شناسایی، طراحی و تفهسم چارچوب فرایندهای کلیدی مورد نیاز، به منظور تحقق خط مشی و استراتژی سازمان.

تفهیم خط مشی و استراتژی به ذی‌نفعان و ارزیابی آگاهی آن‌ ها از آن.

همسو کردن، اولویت بندی،توافق، جاری سازی و تفهیم برنامه‌ها، اهداف و مقاصد و پیگیری دستاوردها.

ایجاد مکانیزم‌های گزارش دهی گسترده در تمام سازمان به منظور پیگیری مراحل پیشرفت.

۳- معیار سه : کارکنان[۲۵]
سازمان‌های متعالی تمامی‌توان بالقوه کارکنان خود را در سطوح فردی، تیمی و سازمانی اداره کرده توسعه بخشیده و از آن بهره می گیرند. آن‌ ها عدالت و برابری را ترویج کرده، کارکنان را در امور مشارکت داده و به آنان تفویض اختیار میکنند. این سازمان‌ها به گونه ای به کارکنان خود توجه کرده، ارتباط برقرار ساخته و آن‌ ها را مورد تشویق و تقدیر قرار میدهند که در آن‌ ها انگیزه و تعهد برای استفاده از مهارت و دانش شان در جهت منافع سازمانی ایجاد شود.

 

۳-۱- منابع انسانی برنامه ریزی و مدیریت شده و بهبود می یابند.

این اجزاء معیار می‌تواند شامل نکات زیر باشد:

 

 

ایجاد و توسعه خط مشی‌ها، استراتژی‌ها و برنامه‌های منابع انسانی

مشارکت کارکنان و نمایندگان آن‌ ها در ایجاد و توسعه خط مشی‌ها، استراتژیها و برنامه ریزی‌های منابع انسانی

همسو کردن برنامه‌های منابع انسانی با خط مشی، استراتژی، ساختار سازمانی و چارچوب فرایندهای کلیدی

مدیریت استخدام، توسعه راه کاره شغلی و برنامه ریزی جانشین پروری

ترویج و اطمینان از وجود عدالت در تمامی شرایط استخدام شامل خط مشی‌ها، استراتژی‌ها و برنامه‌ها به منظور ایجاد فرصتهای برابر.

استفاده از نظر سنجی کارکنان و سایر روش‌های دریافت بازخور جچهت بهبود خط مشی‌ها، استراتژیها و برنامه‌های منابع انسانی

استفاده از روش‌های نوآورانه سازمانی به منظور بهبود روش‌های انجام مار مانند: سازماندهی مجدد زنجیره تأمین و کار تیمی منعطف.

۳-۲- دانش و شایستگی کارکنان شناسایی شده، توسعه یافته و نگهداری می‌شود.

این جزء معیار می‌تواند شامل نکات زیر باشد:

 

 

شناسایی، دسته بندی و انطباق دانش و شایستگی‌های کارکنان با نیزهای سازمان

ایجاد، توسعه و استفاده از برنامه‌های آموزشی و توسعه جهت اطمینان از انطباق کارکنان با قابلیت‌های مورد نیاز سازمان در حال و آینده.

توسعه هدایت و آموزش کلیه افراد به منظور کمک به تحقیق و دست‌یابی به تمامی‌توانایی‌های بالقوه خود.

طراحی و ترویج فرصتهای یادگیری فردی، تیمی و سازمانی

توسعه کارکنان از طریق تجربه کاری.

توسعه مهارتهای کار تیمی

همسو کردن اهداف فردی و تیمی با مقاصد سازمان

بازنگری و به روز نمودن اهداف فردی و تیمی

ارزیابی عملکرد کارکنان و کمک به آنان جهت بهبود عملکردشان

۳-۳- کارکنان مشارکت داده شده و توانمند می‌شوند.

این جزء معیار می‌تواند شامل نکات زیر باشد:

 

 

تشویق و حمایت و مشارکت فردی و تیمی در فعالیتهای بهبود

تشویق وحمایت از مشارکت کارکنان ب عنوان مثال از طریق حضور در کنفرانسهای داخلی، مراسم و پروژه‌های اجتماعی

ایجاد فرصتهای ترغیب کننده مشارکت و حمایت از رفتارهای نوآورانه و خلاقانه

آموزش مدیران به منظور ایجاد، توسعه و استقرار خطوط توانمندسازی کارکنان در انجام فعالیتهایشان

تشویق کارکنان به کار با یکدیگر به صورت تیمی

۳-۴- کارکنان و سازمان گفتگو دارند

این جزء معیار می‌تواند شامل نکات زیر باشد:

 

 

شناسایی نیازهای ارتباطی

ایجاد و توسعه خط مشی، استراتژی وبرنامه‌های ارتباطات بر اساس نیازهای ارتباطی

ایجاد، توسعه و استفاده از کانالهخای ارتباطی بالا به پایین، به بالا و افقی

شناسایی و اطمینان از فرصتهای تبادل تجارب و دانش

۳-۵- به کارکنان پاداش داده می‌شود

مورد تقدیر قرار می گیرند و به آن‌ ها توجه می‌شود.
این جزء معیار می‌تواند شامل نکات زیر باشد:

 

 

همسو کردن پرداختها، آرایش مجدد، تعدیل نیرو و سایر امور استخدامی با خط مشی و استراتژی

تقدیر از کارکنان به منظور حفظ مشارکت و توانمندسازی آن‌ ها

ارتقاء آگاهی‌ها و مشارکت در امور بهداشتی، ایمنی، زیست محیطی و مسائل مرتبط با مسئولیتهای اجتماعی

تعیین سطوح مزایا از قبیل برنامه‌های بازنشستگی، مراقبتهای بهداشتی از کودکان

شناسایی و توجه و تمایز و تفاوت در زمینه‌های فرهنگی به منظور ترویج فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی

فرآهم آوردن منابع و خدماتی که الزامات قانونی را برآورده نموده و در برخی موارد از این الزامات فراتر رود.

۴- معیار چهار : شرکای تجاری و منافع [۲۶]

سازمان‌های متعالی مشارکتها و همکاریهای تجاری بیرونی، تامین کنندگان و منابع داخلی خود را به منظور پشتیبانی از خط مشی و استراتژی و اجرای اثر بخش فرایندهایشان برنامه‌هایشان برنامه ریزی و مدییت می کنند

 

۴-۱- شراکت‌های بیرونی، مدیریت می‌شود

این جزء معیار می‌تواند شامل نکات زیر باشد:

 

 

شناسایی فرصتهای کلیدی برای شراکت‌های سازمانی و. اجتماعی در راستای خط مشی، استراتژی و مأموریت سازمان

ساختار دهی شراکت و روابط با تأمین کنندگان به منظور ایجاد و حداکثر نمودن ارزش

شکل دهی شراکت‌های زنجیره تأمین به منظور ایجاد ارزش افزوئه برای مشتریان

موضوعات: بدون موضوع
[چهارشنبه 1400-01-25] [ 05:07:00 ق.ظ ]