انواع رفتار شهروندی در سازمان …………………………………………………………………….. ۱۸
ابعاد رفتار شهروندی …………………………………………………………………………………….. ۱۹
رفتار مدنی سازمانی …………………………………………………………………………………….. ۲۴
عملکرد زمینه ای …………………………………………………………………………………….. ۲۵
چارچوب های نظری رفتار مدنی سازمانی ………………………………………………………… ۲۷
کیفیت زندگی کاری چیست …………………………………………………………………………… ۴۲
تاریخچه کیفیت زندگی کاری …………………………………………………………………………. ۴۵
اجزای کیفیت زندگی کاری …………………………………………………………………………. ۵۰
الگوی والتون ……………………………………………………………………………………….. … ۵۱
الگوی کاسیو ،الگوی هریک و مک بوی ……………………………………………………….. ۵۵
الگوی ارائه شده توسط انجمن مدیریت امریکا ……………………………………………. ۵۶
الگوی ارائه شده در شرکت جنرال موتورز ،ارائه شده توسط مورتن ………………… ۵۷
ضرورت و اهمیت برنامه های کیفیت زندگی کاری ……………………………………… ۶۱
اهداف برنامه های کیفیت زندگی کاری ………………………………………………………. ۶۳
عوامل موفقیت برنامه های کیفیت زندگی کاری ………………………………………… ۶۶
حلقه های کیفیت ………………………………………………………………………. ۶۸
سیستم های اجتماعی – فنی …………………………………………………………………… ۷۰
تصویر درباره جامعه شناسی و علوم اجتماعی
تحقیقات انجام شده ……………………………………………………………………………… ۷۳
جمع بندی و نتیجه گیری از تحقیقات پیشین …………………………………………… ۸۶
فصل سوم روش پژوهش
(مقدمه ، روش تحقیق ، جامعه آماری ، نمونه و روش نمونه گیری ) ………….. ۸۸
( متغیرها،ابزارتحقیق)……………………………………………………………………………… ۸۹
عنوان شماره صفحه
روش اجرا ……………………………………………………………………………………… ۹۲
روش تحلیل داده ها ………………………………………………………………………….. ۹۲
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
(مقدمه ، نتایج تحلیل های مربوط به آمار توصیفی) …………………………………. ۹۳
نتایج تحلیل های مربوط به آمار استنباطی …………………………………………….. ۱۰۳
فصل پنجم ، خلاصه ، بحث و نتیجه گیری ، پیشنهادها، محدودیت ها
خلاصه …………………………………………………………………………………….. ۱۱۳
بحث و نتیجه گیری …………………………………………………………………………… ۱۱۴
نتیجه گیری کلی …………………………………………………………………………… ۱۲۲
پیشنهادها …………………………………………………………………………….. ۱۲۳
محدودیت ها …………………………………………………………………………….. ۱۲۴

فهرست جداول
عنوان شماره صفحه
جدول (۱-۴) توزیع فراوانی متغیر سطح تحصیلات ……………………………………………. ۹۳
جدول (۲-۴) توزیع فراوانی متغیر جنسیت …………………………………………………….. ۹۴
جدول (۳-۴) آمار توصیفی متغیرهای پژوهش به تفکیک متغیر جنسیت ……………….. ۹۶
جدول (۴-۴) آمار توصیفی متغیرهای پژوهش به تفکیک متغیر سطح تحصیلات ……. ۹۸
جدول (۵-۴) نتایج آزمون ضریب همبستگی پیرسون برای تعیین رابطه رفتار مدنی سازمانی و کیفیت زندگی کاری در آموزگاران ۱۰۰
جدول (۶-۴) نتایج آزمون ضریب همبستگی پیرسون برای تعیین رابطه رفتار مدنی سازمانی و کیفیت زندگی کاری در آموزگاران مرد ۱۰۴
جدول (۷-۴) نتایج آزمون ضریب همبستگی پیرسون برای تعیین رابطه رفتار مدنی سازمانی و کیفیت زندگی کاری در آموزگاران زن ۱۰۵
جدول (۸-۴) نتایج آزمون ضریب همبستگی پیرسون برای تعیین رابطه رفتار مدنی سازمانی و کیفیت زندگی کاری آموزگاران با توجه به مدرک تحصیلی ۱۰۶
جدول (۹-۴) نتایج آزمون ضریب همبستگی پیرسون برای تعیین رابطه رفتار مدنی سازمانی و روابط حاکم بر محیط کار آموزگاران ۱۰۷
جدول (۱۰-۴) نتایج آزمون ضریب همبستگی پیرسون برای تعیین رابطه رفتار مدنی سازمانی و امنیت شغلی آموزگاران ۱۰۸
جدول (۱۱-۴) نتایج آزمون ضریب همبستگی پیرسون برای تعیین رابطه رفتار مدنی سازمانی وپیشرفت شغلی آموزگاران ۱۰۹
جدول (۱۲-۴) نتایج آزمون ضریب همبستگی پیرسون برای تعیین رابطه رفتار مدنی سازمانی ومشارکت آموزگاران ۱۱۰
جدول (۱۳-۴) نتایج آزمون ضریب همبستگی پیرسون برای تعیین رابطه رفتار مدنی سازمانی و رعایت حقوق و منزلت انسانی آموزگاران ۱۱۱
جدول (۱۴-۴) نتایج آزمون ضریب همبستگی پیرسون برای تعیین رابطه رفتار مدنی سازمانی و توازن بین کار و زندگی آموزگاران ۱۱۲
جدول (۱۵-۴) نتایج آزمون ضریب همبستگی پیرسون برای تعیین رابطه رفتار مدنی سازمانی و تعهد کاری در آموزگاران ۱۱۳
جدول (۱۶-۴) نتایج آزمون ضریب همبستگی پیرسون برای تعیین رابطه رفتار مدنی سازمانی و مسائل مالی و رفاهی آموزگاران ۱۱۴
فهرست نمودارها
عنوان شماره صفحه
نمودار ۱-۴ درصد فراوانی اعضای نمونه به تفکیک سطح تحصیلات ………………….. ۹۴
نمودار ۲-۴ درصد فراوانی اعضای نمونه به تفکیک جنسیت …………………………….. ۹۵
نمودار۳-۴ میانگین نمرات متغیرها به تفکیک جنسیت ………………………………….. ۹۹
نمودار۴-۴ میانگین تمرات متغیرها به تفکیک سطح تحصیلات …………………………. ۱۰۰
نمودار۵-۴ انحراف معیار نمرات متغیرها به تفکیک جنسیت …………………………… ۱۰۱
نمودار۶-۴ انحراف معیار نمرات به تفکیک سطح تحصیلات …………………………… ۱۰۲
پیوستها
پیوست الف پرسشنامه رفتار مدنی سازمانی …………..
پیوست ب پرسشنامه کیفیت زندگی کاری ………….

چکیده
بررسی رابطه رفتار مدنی سازمانی با کیفیت زندگی کاری در آموزگاران اداره آموزش و پرورش منطقه سرچهان
پژوهش حاضراز نوع همبستگی و با هدف بررسی رابطه رفتار مدنی سازمانی با کیفیت زندگی کاری، در آموزگاران اداره آموزش و پرورش سرچهان فارس انجام گرفته است . جامعه آماری این پژوهش کلیه آموزگاران (مرد و زن )دوره ابتدایی منطقه سرچهان که در سال تحصیلی ۸۸-۱۳۷۸ مشغول به تدریس می باشند ، که تعداد کل آنها ۲۰۰نفر بوده واز این تعداد ۳۸نفر زن و ۱۶۲ نفرمرد است . نمونه آماری با توجه به جدول مورگان شامل ۱۲۰ نفر از آموزگاران می باشد ، ۸۲ نفر مرد و ۳۸ نفر زن که در سال تحصیلی ۸۸-۸۷ مشغول به تدریس بودند.از آنجا که تعداد زنان جامعه آماری ۳۸ نفربود کلیه زنان انتخاب شدند و از تعداد ۱۶۲ نفر آموزگار مرد تعداد ۸۲ نفر که به صورت قرعه کشی بر اساس شماره پرسنلی انتخاب شدند. برای جمع آوری اطلاعات از دو پرسشنامه ، رفتار مدنی سازمانی و کیفیت زندگی کاری استفاده شده است . تجزیه و تحلیل داده ها از روش های آمارتوصیفی مانند محاسبه فراوانی ، درصد ، میانگین ، انحراف معیارو ضریب همبستگی پیرسون استفاده گردید. تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده از نرم افزار کامپیوتری (SPSS) نسخه شانزدهم استفاده گردید.داده ها از طریق ضریب همبستگی پیرسون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت . نتایج به دست آمده عبارتند از:

 

برای دانلود متن کامل پایان نامه به سایت fotka.ir مراجعه نمایید.

 

 

بین رفتار مدنی سازمانی و کیفیت زندگی کاری آموزگاران رابطه وجود دارد.

موضوعات: بدون موضوع
[چهارشنبه 1400-01-25] [ 12:29:00 ق.ظ ]