• نتیجه فرضیه اول حاکی از این است که میزان تاثیر ارتباطات درون سازمانی بر واکنش کارکنان در برابر تغییر از حد متوسط بیشتر است. بنابراین پیشنهاد می گردد مدیریت در راستای آموزش کارکنان در کنار ایجاد انگیزش از راه های اصولی از جمله استقلال کاری، تفویض اختیار و آزادی عمل کارکنان تلاش کند تا آنان خود را ملزم به همراهی با تغییرات سازمانی کنند.

دانلود پایان نامه - مقاله - پروژه

 

  • نتایج نشان داد که هماهنگی یا به عبارتی همراستایی مافوق با کارکنان عاملی مهم و تاثیر گذاری برای آماده سازی ذهنی و عملی کارکنان برای استقبال از پیش آیند های غیر منتظره و غیر قابل پیش بینی است بنابراین پیشنهاد می شود در راستای بهبود رابطه بین کارکنان و سرپرستان آنها برنامه هایی صورت پذیرد از جمله ایجاد فضای دوستانه با بهره گرفتن از پذیرش استقال و آزادی فکری کارکنان.

 

  • نتایج پژوهش نشان داد که ارتباطات سازمانی یکی از ابعاد موثر ارتباطات درون سازمانی در ایجاد تغییرات مثبت کارکنان بشمار می رود بر این اساس پیشنهاد می شود که کارکنان را مدیریت در راستای اتخاذ تصمیات و همچنین مسئولیت پذیری وارد سازد.

 

  • ایجاد فضاهای خلاقانه و تولید ایده های نو در راستای تقویت حس انگیزه و ایجاد کنجکاوی یکی از مولفه هایی بود که کارکنان را به سبک ها و روش های جدید سوق می داد بر این اساس پیشنهاد می شود که سازمان فضایی خلاق و نوآورانه ای در راستای آماده سازی و بستر سازی مناسبی برای تغیرات مهیا سازد. بدین صورت که سازمان جلسه های مباحثه، مناظره و اتاق های فکر در محل کارکنان طراحی کند تا آنها باآزادی کامل بتواند در آنها به بیان افکار و تبادلات افکار بین یکدیگر بپردازند.

 

۵-۴-۲- پیشنهادات برای محققان اتی

 

  • در این پژوهش تاثیر ارتباطات درون سازمانی بر روی واکنش در برابر تغییر مورد بررسی قرار گرفته است لذا پیشنهاد می شود محققان دیگر تاثیر ارتباطات درون سازمان و همچنین ابعاد آن را بر روی ابعاد واکنش در برابر تغییر را بررسی کنند.

 

  • بر اساس ادبیات تحقیق پیشنهاد می گردد متغیر هوش هیجانی را به عنوان متغیر میانجی در ارتباط بین ارتباطات درون سازمانی و واکنش در برابرتغییر وارد مدل کنند.

 

  • پیشنهاد می شود ابعاد دیگری با بهره گرفتن از ادبیات گسترده تری از تحقیق ابعاد دیگری به مدل تحقیق افزوده شود

 

منابع
بردبار، ش، (۱۳۹۱)، ” بررسی تاثیر تغییرات سازمانی بر واکنش کارکنان حوزه ستادی دانشگاه علوم پزشکی شیراز"، دانشگاه شیراز، دانشکده مدیریت
برومند، م. (۱۳۷۷)، “بررسی رتبه بندی CAMEL در بانکهای اسلامی"، مجموعه سخنرانی ها و مقالات سیزدهمین همایش بانکداری اسلامی، تهران.
حسین زاده، م.، ناجی، علی اکبر. و چمانه گیر، فرشته. (۱۳۸۷)، “مقایسه کارائی اقتصادی بانکهای خصوصی و دولتی در ایران با بهره گرفتن از روش تحلیل پوششی داده ها"، مجله دانش و توسعه، تابستان ۱۳۸۷، شماره ۲۵٫
خاکی، غ، ” روش تحقیق با رویکرد پایان نامه نویسی “، تهران، انتشارات بازتاب، چاپ پنجم، ۱۳۸۸٫
دلاور، ع؛ (۱۳۷۹). “روش تحقیق در روان‌شناسی و علوم تربیتی"، تهران، ویرایش، چاپ هشتم،
رحمان سرشت، ح. و مقدم، ع. (۱۳۸۶)، ” نقش مدلهای ذهنی در فرایند تغییر سازمانی"، دانش مدیریت، سال ۲۰، شماره ۷۸،
رضائیان، ع و بابای اهری، م، (۱۳۸۳)، “طراحی مدلی برای تغییر رفتار سازمانی"، فصلنامه مدرس علوم انسانی، دوره ۸، شماره ۲٫
رضائیان، ع، (۱۳۸۴)، مبانی مدیریت رفتار سازمانی، تهران، اتشارات سمت
سهرابی، الف. (۱۳۸۵)، ” بررسی و شناخت چالشهای استقرار و اجرای نظام پیشنهادات در سازمانهای دولتی ایران"، مجله فرهنگ مدیریت، سال چهارم، شماره ۱۳٫
طوسی، م.ع. (۱۳۷۷)، “مشارکت در مدیریت و مالکیت"، تهران، انتشارات شرکت سهامی.
قاسمی پور، الف. (۱۳۸۰)، “مشارکت مردمی در آموزش و پرورش"، تهران، انتشارات پژوهشکده تعلیم و تربیت.
کریمیان، ج، اصفهانی، پ، یارمحمدیان، م، (۱۳۹۱)، “تاثیر تغییرات سازمانی بر واکنش کارکنان حوزه ستادی دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان"، مدیریت اطلاعات سلامت، شماره ۷
میرکمالی، م. و زینلی پور، ح. (۱۳۸۷)، ” طراحی الگوی مناسب تغییر سازمانی در دانشگاههای جامع دولتی از طریق تحلیل عاملها"، مجله علوم تربیتی، پائیز ۱۳۸۸، دوره پنجم، سال شانزدهم، شماره ۳،
همدانی، ع. (۱۳۷۹)، ” جایگاه روابط کار در مدیریت اشتراکی"، مدیریت دانش، پائیز ۱۳۷۹، شماره ۵۶٫
Kotter, John P. (2008). A Sense of Urgency. United States: Harvard Business School Publishing. ISBN ۹۷۸-۱-۴۲۲۱-۷۹۷۱-۰.
Bernard Burnes,(2004). Kurt Lewin and complexity theories: back to the future?, Joumal of Change Management, Vol. 4, No. 4, 309-325.
Ahmad, A. (2004), “Relationships between communication satisfaction and organizational commitment of academic staff in a selected public university”, unpublished PhD dissertation, Universiti Putra Malaysia.
Avolio, B.J., Yammarino, F.J. and Bass, B.M. (1991), “Identifying common methods variance with data collected from a single source: an unresolved sticky issue”, Journal of Management, Vol. 17 No. 3.
Baily E. Playing the culture game: organizational culture in collegiate athletics[Thesis]. Michigan: Central Michigan University; 2007.
Ballard, D.I. and Seibold, D.R. (2004), “Organizational members’ communication and temporal experience”, Communication Research, Vol. 31 No. 2,
Bartle, P. (2007), “Participatory management, running a project an NGO a department or a firm", Retrieved 1Aug, 2007 from http://www.scn.org/ip/cds/cmp/modules/pm-int.htm.
Bickerstaff, B. (2002), “The Relation between Commercial Bank Profit Rates and Banking Concentration in Canada, Western Europe and Japan”, Journal of Banking & Finance, 3
Bordia, P., Hobman, E., Jones, E., Gallois, C. and Callan, V.J. (2004a), “Uncertainty during organizational change: types, consequences, and management strategies”, Journal of Business and Psychology, Vol. 18 No. 4.
Clark, D. (1998), “Sales mastery training prepares employees for first union’s future bank”, Journal of Retail Banking Services, Vol. 20 No. 2.
Coghlan, D. (1993). A person-centered approach to dealing with resistance to change. Leadership & Organization Development Journal, 14(4).
Cummings, T. G., & Worely, C. G. (2005). Organization development and change (۸th ed.). Mason, OH: Thomson South-Western.
Duck, J.D. (1993), “Managing change: the art of balancing”, Harvard Business Review, Vol. 71 No. 6.
Frahm, J. and Brown, K. (2007), “First steps: linking change communication to change receptivity”, Journal of Organizational Change Management, Vol. 20 No. 3.
Gillespie MA, Denison DR, Haaland S, Smerek R & Neal WS. Linking organizational culture and customer satisfaction: Results from two companies in different industries. European Journal of Work and Organizational Psychology 2008; 17(1).
Gono, C. (2001), “The Impact of Participatory Management on Productivity, Quality, and Employees’ Morale", University of Wisconsin-Stout Menomonie, Wisconsin 54741.
Green, S.E. (2004), “A rhetorical theory of diffusion”, Academy of Management Review, Vol. 29.
Herrien, C. M. and Desrosieres, W. (2010), “The intervening effects of participation on the relationship between procedural justice and managerial performance", The British Accounting Review, 34 (1).
Huy, Q.N. (2002), “Emotional balancing of organizational continuity and radical change: the contribution of middle managers”, Administrative Science Quarterly, Vol. 47 No. 1.
Jimmieson, N., Terry, D. and Callan, V. (2004), “A longitudinal study of employee adaptation to organizational change: the role of change-related information and change-related self-efficacy”, Journal of Occupational Health Psychology, Vol. 9 No. 1.
Kiefer, T. (2005), “Feeling bad: antecedents and consequences of negative emotions in ongoing change”, Journal of Organizational Behavior, Vol. 26 No. 8.
Kinlaw, D.C. (1989), Coaching for Commitment: Managerial Strategies for Obtaining Superior Performance, Pfeiffer and Company, San Diego, CA.
Klein, S.M. (1996), “A management communication strategy for change”, Journal of Organizational Change Management, Vol. 9 No. 2.
Koning, K.Z. and de Jong, M. (2007), “Evaluating the communication satisfaction questionnaire as communication audit tool”, Management Communication Quarterly, Vol. 20 No. 3.
Kotter, J.P. and Schilesinger, L.A. (2008), “Choosing strategies for change”, Harvard Business Review, Vol. 57 No. 21.
Kyle, N. (1993). Staying with the flow of change. Journal of Quality and Participation, 16(4).

موضوعات: بدون موضوع
[پنجشنبه 1400-07-29] [ 06:16:00 ب.ظ ]