• معیارهای معماری مقصد

 

    • مراحل تعریف شده برای اقلام قابل تحویل

دانلود پروژه

 

  • برنامه کاری مشترک اولویت‌بندی شده

 

  • پنجره زمان

 

  • تحویل معماری و معیارهای کسب‌و‌کار

 

مطالب متداول در قرارداد معماری کاربران کسب‌و‌کار، تولید شده در مرحله‌ی G، به شرح زیر می‌باشند :

 

  • مقدمه و پیشینه

 

  • نوع توافق نامه

 

  • دامنه

 

  • نیازمندی‌های راهبردی

 

  • نیازمندی‌های تطبیقی

 

  • پذیرندگان معماری

 

  • پنجره زمان

 

  • معیارهای معماری کسب‌و‌کار

 

  • معماری سرویس (شامل توافقنامه سطح سرویس[۵۱] )

 

همچنین این قرارداد برای مدیریت تغییرات برای معماری سازمانی در مرحله‌‌ی H استفاده می‌شود.
۳-۸-۳۰- درخواست تغییر[۳۳]
درخواست‌ها برای تغییر معماری، در مرحله‌ی H در نظر گرفته شده است. در طول پیاده‌سازی معماری و هنگامی که حقایق بیشتری شناخته می‌شوند، ممکن است که تعریف ابتدایی معماری و نیازمندی‌ها مناسب نباشند و یا برای تکمیل پیاده‌سازی یک راه‌حل کافی نباشند. در این شرایط لازم است که پروژه‌های پیاده‌سازی یا از رویکرد پیشنهادی معماری منحرف شده و یا دامنه‌ی درخواست گسترش یابد. علاوه بر این، عوامل خارجی - از جمله عوامل بازار، تغییر در راهبرد کسب‌و‌کار و فرصت‌های جدید فناوری - ممکن است فرصت‌هایی برای گسترش و پالایش معماری آشکار سازند.
در این شرایط ممکن است درخواست تغییر به منظور شروع چرخه دیگری از کار معماری ارائه شود. محتویات متداول از درخواست تغییر به شرح زیرمی باشند:

 

  • تشریح تغییر پیشنهادی

 

  • توجیه تغییر پیشنهادی

 

  • ارزیابی اثرات تغییر پیشنهادی، از جمله:

 

- ارجاع به نیازمندی‌هایی خاص
- اولویت دادن ذینفعان به نیازمندی‌ها نسبت به زمان
- مراحلی که بازنگری می‌شوند.
- مرحله‌ای که وادار به اقدامات بیشتری درخصوص اولویت‌بندی نیازمندی‌ها می‌کند.
- نتایج تحقیقات در هر مرحله و اولویت‌های بازنگری شده
- توصیه‌هایی در زمینه مدیریت نیازمندی‌ها

 

  • تعداد ارجاع به مخزن

 

۳-۸-۳۱- ارزیابی تطابق[۳۳]
هنگامی که یک معماری تعریف شده است، ضروری است که حین پیاده‌سازی آن معماری اطمینان حاصل شود که معماری چشم‌انداز اصلی به طور صحیح تحقق یافته و هر یک از درس‌های پیاده‌سازی، به فرایند معماری بازخورد داده می‌شوند. بررسی‌های دوره‌ای درخصوص تطابق پروژه‌های پیاده‌سازی در مرحله‌ی G، یک مکانیزمی برای بررسی پیشرفت پروژه و حصول اطمینان از همراستایی طراحی و پیاده‌سازی، با اهداف راهبردی و معماری فراهم می‌کند. محتویات متداول در ارزیابی تطابق به‌ شرح زیر می‌باشد:

 

  • خلاصه‌ای از پیشرفت و وضعیت پروژه

 

  • خلاصه‌ای از معماری/ طراحی پروژه

 

  • چک لیست‌های تکمیل شده‌ی معماری:

 

  • چک لیست سخت افزار و سیستم عامل

 

  • چک لیست میان افزار و سرویس‌های نرم‌افزاری

 

  • چک لیست‌های نرم‌افزارهای کاربردی

 

  • چک لیست‌های مدیریت اطلاعات

 

  • چک لیست‌های امنیتی

 

  • چک لیست‌های مدیریت سیستم

 

  • چک لیست‌های مهندسی سیستم

 

  • چک لیست‌های روش‌ها و ابزارها
موضوعات: بدون موضوع
[پنجشنبه 1400-07-29] [ 01:24:00 ق.ظ ]