صورتجلسه

دانشگاه علامه طباطبایی
دانشکده مدیریت و حسابداری
پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت جهانگردی گرایش بازاریابی
اثر تبلیغات شفاهی بر انتخاب ایران به عنوان مقصد گردشگری
نگارش
مرجان کدخدایی
استاد راهنما
دکتر مهدی کروبی
استاد مشاور
دکتر مجتبی محمودزاده
زمستان
۱۳۹۲
تقدیم به مهربان فرشتگانی که:
لحظات ناب باور بودن، لذت و غرور دانستن، جسارت خواستن، عظمت رسیدن و تمام تجربه های یکتا و زیبای زندگیم، مدیون حضور سبز آنهاست.
تقدیم به خانواده عزیزم.
تقدیر و تشکر
ایزد منان را سپاسگذارم که به من توفیق داد در مسیر مقدس علم و پژوهش گام نهم ،لکن بر خود واجب می دانم از محضر همه بزرگوارانی که قدم نهادن در این مسیر ،بدون کمک و توجه شان میسر نبوده است ،نهایت تشکر و سپاس را داشته باشم :

جناب آقای دکتر مهدی کروبی که در نهایت بزرگواری نهایت کمک و همکاری را با اینجانب نموده ،و همواره بنده را از رهنمودهای گرانقدر شان بهره مند ساخته اند ؛
جناب آقای دکتر مجتبی محمودزاده که در سمت مشاور این پایان نامه افتخار استفاده و بهره مندی از محضرشان را داشته ام ؛
جناب آقای دکتر محمود محمدیان که در سمت داور این پایان نامه قبول زحمت فرموده ،ودر نهایت بزرگواری کمال همکاری را با بنده داشته اند
چکیده :
گردشگران برای انتخاب مقاصد گردشگری نیازمند اطلاعاتی در خصوص مقصد میباشند. آنها پیوسته اطلاعاتی را از رسانه های گروهی شامل تلویزیون،ماهواره، اینترنت و… جمع آوری میکنند. اگر چه منابع مذکور اطلاعات ارزشمندی را در اختیار گردشگر قرار میدهد، اما گردشگران ترجیح میدهند بخش قابل توجهی از اطلاعات مورد نیاز خود را از منابع غیررسمی ازجمله بستگان، دوستان، آشنایان و دیگر افراد دریافت کنند. با توجه به اینکه این افراد خود ذینفع نیستند، به همین دلیل بیشتر مورد توجه خاص گردشگران میباشند.از این رو هدف اصلی این تحقیق بررسی تاثیر تبیلیغات شفاهی بر انتخاب ایران به عنوان یک مقصد گردشگری است. با بهره گرفتن از چارچوب نظری و مطالعات محقق مدلی پیشنهاد گردید که تاثیر تبلیغات شفاهی را بر چهار عامل سنجید.متغیرهای تحقیق تبلیغات شفاهی ، ارزش ادراک شده ، ریسک ادراک شده ، رضایت و تمایلات رفتاری می باشد. تحقیق از نوع هدف کاربردی است ، و ابزار سنجش پرسش نامه است که چون جامعه نامحدود بود نمونه تحقیق ۳۸۴ نفر از گردشگران اروپایی که به ایران سفر کردند بودند. در تجزیه و تحلیل پرسشنامه از مباحث استنباطی و توصیفی آماری استفاده شده است. آماره‌های توصیفی شامل جداول فراوانی و میانگین می باشد و در سطح استنباطی نیز از مدل معادلات ساختاری شامل تحلیل عاملی تائیدی و تحلیل مسیر استفاده شده است. نرم افزار های مورد استفاده جهت تجزیه و تحلیل داده ها بسته نرم افزاری SPSS نسخه ۱۹ و بسته نرم افزاری LISREL نسخه ۷۲/۸ و SMARTPLS‌ نسخه ۲ تحت ویندوز می باشندیافته های تحقیق نشان داد که تبلیغات شفاهی بر ارزش ادراک شده و ریسک ادراک شده تاثیر معناداری دارد اما بر رضایت و تمایلات رفتاری تاثیری نمی گذارد.
پایان نامه - مقاله - پروژه
کلمات کلیدی : تبلیغات شفاهی[۱] ، ارزش ادراک شده[۲] ، ریسک ادراک شده [۳]، رضایت[۴] ، تمایلات رفتاری[۵]
Email :marjanka586@gmail.com
فهرست مطالب
۱ - بیان مسئله ۲
۱-۲- اهمیت و ضرورت تحقیق ۲
۱-۳- گزاره های تحقیق ۳
۱-۴- فرضیه های تحقیق ۴
۱-۵- هدف های تحقیق یا نتایج مورد انتظار ۴
۱-۶- روش کلی تحقیق ۴
۱-۷- قلمرو مکانی-جامعه تحقیق ۵
۱-۸- قلمرو زمانی تحقیق ۵
۱-۹- روش نمونه گیری و تخمین حجم جامعه ۵
۱-۱۰- روش گردآوری اطلاعات وداده ها ۵
۱-۱۱- روش تحلیل داده ها ۵
۱-۱۲- موانع ومحدودیتهای تحقیق ۶
۱-۱۳- چارچوب کلان نظری تحقیق ۶
۱-۱۴- نقشه راه ۱۰
۱-۱۵- پیشینه تحقیق ۱۱
۱-۱۶- شرح واژه ها و اصطلاحات تحقیق ۱۲
۲-۱- مقدمه ۱۴
۲-۲- ارتباطات شفاهی ۱۵
۲-۲-۱- ارتباطات ۱۵
۲-۲-۲- مهارت ارتباطی ۱۵
۲-۳- تبلیغات شفاهی و ابزار آن ۲۰

موضوعات: بدون موضوع
[پنجشنبه 1400-07-29] [ 05:24:00 ب.ظ ]