وزارت آموزش و پرورش(۱۳۷۴)، در تحقیقی با عنوان «بررسی علل و انگیزه انتخاب رشته تحصیلی دانش آموزان دختر و پسر دوره متوسطه نظام جدید آذربایجان غربی» به این نتایج دست یافت : ۱٫ برداشت های دانش آموزان از نظرات و پیشنهادات والدین، آرزوهای شغلی و همچنین استعدادهای آنان در انتخاب رشته تحصیلی مؤثر است. ۲٫ برداش های دانش آموزان از خصوصیات و درآمدهای مشاغل، در انتخاب رشته تحصیلی آنها مؤثر است. ۳٫ میان اظهار نظرهای دانش آموزان مشغول به تحصیل در رشته های مختلف تحصیلی و برداشت آنان از نظریات و پیشنهادات والدین در انتخاب رشته تفاوت وجود دارد.
شریفی (۱۳۷۴)، در تحقیقی تحت عنوان «بررسی عوامل مؤثر در انتخاب رشته تحصیلی و علائق شغلی در دانش آموزان مقطع راهنمایی مدارس شهرستان خرم دره» به این نتایج دست یافت: ۱٫ دانش آموزان در انتخاب شغل به حقوق حاصل از آن توجه بیشتری دارند. ۲٫ دانش آموزان در انتخاب رشته تحصیلی به نظرات مشاور مدرسه اهمیت بیشتری می دهند. ۳٫ دانش آموزان در انتخاب رشته تحصیلی به رشته های نظری گرایش بیشتری دارند. ۴٫ دانش آموزان بیشترین آگاهی در مورد شغل های موجود در جامعه را از طریق مدرسه کسب می کنند.
کیانی(۱۳۶۹)، با بررسی «تأثیر وضعیت اقتصادی و شغلی والدین در انتخاب رشته تحصیلی در آذربایجان شرقی» به این نتایج دست یافت: وضعیت اقتصادی دانش آموزان رشته خدمات با سایر رشته ها تفاوت معنی داری نداشته اما میزان تحصیلات والدین آنها بطور کلی در سطح پایینتری قرار دارد. مشاغل دانش آموزان رشته علوم تجربی از سایر رشته ها در درجه بالاتری قرار دارد و محقق بطور کلی به این نتیجه رسیده است که مؤثرترین عامل در انتخاب رشته تحصیلی دختران مربوط به والدین می باشد. وضع نمرات دوره راهنمایی و مشاهده در انتخاب رشته مؤثر بوده اند (یوسفی،۱۳۸۶).
عکس مرتبط با اقتصاد
تحقیقات انجام در خارج از کشور :
در این قسمت تحقیقات انجام شده در خارج از کشور که با موضوع پژوهش حاضر مربوط می باشد، ارائه می گردد.
آدامیوتی، تریکیا و اسویت (۲۰۱۴)، در تحقیقی تحت عنوان «تفاوت های قومی – زبانی و جنسیتی در الگوهای انتخاب رشته در دبیرستان» به این نتایج دست یافتند که الگوهای انتخاب رشته ریاضی و علوم مرتبط به شدت با قومیت همراه است و دانش آموزانی که در رشته های ریاضی و علوم شرکت می کنند، به احتمال زیاد متعلق به گروه قومی زبانی آسیایی هستند.
سایتری، کرید، زیمر و جی ام بک (۲۰۱۳)، در تحقیقی با عنوان «تأثیر والدین و رفتار حرفه ای نوجوانان در یک محیط جمعی فرهنگی» که با بهره گرفتن از نظریه حرفه ای شناختی اجتماعی روابط بین متغیرهای پدر و مادر (انتظارات شغلی پدر و مادر، تجانس حرفه ای پدر و مادر با نوجوانان) و آرمانهای حرفه ای نوجوانان و اقدامات حرفه ای آنان دریک نمونه که شامل ده کلاس دانش آموزان دبیرستانی اندونزی بود مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان داد که متغیر والدین با آرمانهای حرفه ای نوجوانان و اقدامات حرفه ای همراه بود. این یافته ها نشان می دهد که انتظارات حرفه ای پدر و مادر و نوجوانان و تجانس حرفه ای پدر و مادر، نقش مهمی درآرمانها و اقدامات حرفه ای نوجوانان دارد.
تصویر درباره جامعه شناسی و علوم اجتماعی
یوشیا[۶۹] (۲۰۱۳)، در تحقیقی با عنوان «انگیزش در آموزش: اثرمشارکت والدین دانش آموزان در تعیین سرنوشت دانش آموزان در طول دوره زندگی تصمیم گیری حرفه ای» به این نتیجه رسید که انگیزه دانش آموزان در یادگیری به طور قابل توجهی با خود مختاری در انتخاب رشته در ارتباط است. انواع حمایت و مذاکره متقابل پدر و مادر به خود مختاری بیشتری در انتخاب رشته و شناسائی مقررات منجر شده است. این بحث نتیجه گیری کرد که دخالت پدر و مادر مانند تشویق و ایجاد تغییر واضح و روشن از نظر طول دوره تصمیم گیری شغلی، در انگیزه در یادگیری و تعیین سرنوشت فرزندان در تصمیم گیری شغلی تأثر دارد.
کلچی، الگن و الفیمی[۷۰](۲۰۱۳) با بررسی خانواده و معلمان به عنوان عوامل مؤثر در تصمیم گیری های شغلی در میان نوجوانان مبتلا به اختلال شنوایی در نیجریه به این نتیجه رسیدند که خانواده و معلمان به عنوان عواملی تأیین کننده در تصمیمات مثبت حرفه ای نوجوانان مبتلا به اختلال شنوایی است. همچنین این مطالعه نشان می دهد که عامل خانواده اثر قابل توجه تری در تصمیم گیری های حرفه ای دارد.
اقبال متو (۲۰۱۳)، در تحقیقی تحت عنوان «انتخاب حرفه ای دانش آموزان متوسطه با توجه خاص به جنسیت، نوع جریان آموزش والدین» به این نتایج دست یافت که در انتخاب های حرفه ای افراد تحت بررسی، برخی از تفاوت های قابل توجه بر اساس جنسیت و آموزش پدر و مادر وجود دارد.
آرایو، تاوریا، متا و الیویرا(۲۰۱۲)، با بررسی «مشارکت والدین پرتقالی در سوابق و برنامه ریزی تحصیلی و شغلی نوجوانان» به این نتایج دست یافتند که محیط خانواده به عنوان یک زمینه قوی برای برنامه ریزی شغلی نوجوانان و استدلال اخلاقی درباره اهداف نوجوانان است.
یورو، آنتونی، سانی و بیمبو (۲۰۱۲)، در تحقیقی تحت عنوان «متغیرهای پیشینه خانواده و انتخاب شغل دانش آموزان در نیجیریه» به این نتایج دست یافتند که نگرش پدر و مادر نسبت به مشاغل، سطح تحصیلات و شغل والدین در انتخاب حرفه ای دانش آموزان اعمال نفوذ می کنند.
جینپ، آلوین و لانگ[۷۱] (۲۰۱۱)، با بررسی «آرمانهای حرفه ای دانش آموزان دبیرستانهای چینی و انتظارات والدینشان» به این نتیجه رسدند که فاصله انتظارات- آرمانهای شغلی میان دانش آموزان و والدینشان نسبتا کم بود اما فاصله منزلت حرفه ای و شش تیپ شخصیتی (هالند) بیشتر بود. تفاوت های جنسیتی برای انتظارات و آرمانهای والدین برای دانش آموزان دختر و پسر وجود دارد. نوع دبیرستان و تحصیلات پدر و مادر در انتظارات و آرمانها تأثیر داشت.
ادوارد و کوئینتر(۲۰۱۱)، با بررسی «عوامل مؤثر بر انتخاب حرفه ای در میان دانش آموزان دبیرستانی در شهر کیسومو،کنیا» به این نتیجه رسیدند که در دسترس بودن فرصت های پیشرفت و تجربیات یادگیری تأثیرگذارترین عوامل بر انتخاب حرفه ای در میان دانش آموزان است.در مردان ، تجربه و انعطاف پذیری شغلی و در زنان، در دسترس بودن فرصت پیشرفت، مؤثرترین عوامل بشمار می آیند.
پری، لیو و پابیم[۷۲] (۲۰۱۰)، با بررسی «تعامل مدرسه به عنوان یک واسطه از عملکرد تحصیلی از طریق آماده سازی شغلی، پیشتیبانی حرفه ای والدین و معلم» به این نتیجه رسیدند که اثرات حمایت معلم و پشتیبانی حرفه ای پدر و مادر در آماده سازی شغلی معنادار بود. تأثیر تعامل مدرسه در کلاسهای آماده سازه سازی شغلی نیز معنادار بود.
اشبی و اسکون (۲۰۱۰)، در تحقیقی تحت عنوان «موفقیت حرفه ای : نقش آرمانهای حرفه ای نوجوانان، جاه طلبی در پیش بینی وضعیت اجتماعی و درآمد در بزرگسالی» به این یافته ها دست یافت که تعامل عوامل زمینه خانوادگی، آرمانهای حرفه ای نوجوانان و جاه طلبی، دستیابی به موقعیت اجتماعی و درآمد در بزرگسالی را تحت تأثیر قرار می دهد.
اهیولی و ورای (۲۰۰۹)، با بررسی «اطلاعات حرفه ای و مشکلات انتخاب حرفه در میان دانش آموزان نیجریه» به این نتایج دست یافتند که پس از خود ارزیابی، گام بعدی در فرایند انتخاب حرفه، برنامه ریزی برای بدست آوردن اطلاعات در مورد انتخاب حرفه های مورد علاقه است. از آنجا که حرفه ها به سرعت در حال تغییر هستند، توجه به خدمات دادن اطلاعات باید مورد توجه باشد. همچنین نتایج نشان داد که پدر و مادر تأثیر قابل توجهی در تصمیم گیری و انتخاب حرفه ای دانش آموزان دارند.
گابریل، جسیکا، یوریچ و بامرت (۲۰۰۸)، در تحقیق خود با عنوان «بررسی مفاهیم خود و ارزشهای بنیادین در انتخاب رشته» به این نتایج دست یافتند که در آلمان، مفاهیم خود و ارزشهای بنیادین، نقش عمده ای در توجیه انتخاب رشته دانش آموزان ایفا می کند ولی در ایالت متحده، انتخاب دانش آموزان به احتمال زیاد به قابلیت و توانایی بستگی دارد.
کنستانتین، والس و کیندایچی (۲۰۰۵)، با بررسی این موضوع که «تا چه حد درک موانع شغلی و حمایت پدر و مادر، تصمیم گیری حرفه ای و بی تصمیمی شغلی نوجوانان آمریکایی و آفریقایی تبار را پیش بینی می کند» به این نتیجه رسیدند که ادراک مثبت از موانع شغلی،پیش بینی کننده تصمیم گیری حرفه ای است و حمایت پدر و مادر با اطمینان شغلی در ارتباط است. نتایج همچنین برجستگی نظریه شناختی اجتماعی حرفه ای را در مفهوم مسائل حرفه ای مربوط به دانش آموزان دبیرستانی آمریکایی آفریقایی تبار نشان می دهد.
ویستن و کلر(۲۰۰۴)، در تحقیقی تحت عنوان «بررسی و تجزیه و تحلیل تأثیر خانواده در اشتغال و توسعه آن» به این نتایج دست یافتند که افراد در تصمیم گیری های حرفه ای از اعضای خانواده کمک می گیرند و مهم است که روان شناسان مشاوره درک کنند که چگونه خانواده ها می توانند درتسهیل توسعه حرفه ای تأثیر مثبت داشته باشند. در سراسر طول عمر هر دو متغیر ساختار خانواده و فرایند خانواده در زندگی حرفه ای فرزندان نفوذ دارند.
والادز (۲۰۰۲)، با بررسی «تأثیر سرمایه اجتماعی بر انتخاب رشته ریاضیات توسط دانش آموزان دبیرستانی لاتین» به این نتیجه رسید که جنبه های مشارکت والدین ممکن است در انتخاب رشته دانش آموزان سفید مؤثر باشد اما برای دانش آموزان لاتین، مؤثر نیست.
اتو (۲۰۰۰)، با بررسی «دیدگاه نوجوانان از نفوذ والدین در توسعه حرفه ای» به این نتایج دست یافت که بین ارزشها و آرمانها و برنامه های حرفه ای نوجوانان و والدین سازگاری وجود دارد و نوجوانان برای ساخت برنامه حرفه ای خود اغلب به مادران خود توجه می کنند. نتایج اهمیت پدر و مادر را به عنوان منابعی برای مشاوران در تسهیل توسعه حرفه ای نوجوانان نشان داد.
فرنگا و جویسیب (۱۹۹۸)، در تحقیق خود تحت عنوان «نگرش مربوط به علم و انتخاب رشته : مقایسه دختران و پسران» به این نتیجه رسیدند که نگرش های مربوط به علم، پیش بینی کننده مهمی برای انتخاب رشته توسط دختران می باشد اما برای پسران، نگرشهای مربوط به علم با انتخاب رشته مرتبط نیست.
بم و مورتیمر (۱۹۷۶) در تحقیقاتی که انجام دادند، به این نتیجه رسیدند که پسران اغلب همان شغلی را انتخاب می کنند که پدرانشان به آن اشتغال داشته اند زیرا به حرفه پدر آشنایی بیشتر و دسترسی راحتری داشته اند و در بعضی موارد والدین انگیزه زیادی ایجاد می کنند. گاهی نیز فرزندان تحت فشار والدین هستند که همان شغل را انتخاب کنند. البته ظاهرا در این میان عوامل حساس تری دخیل است، برای مثال ممکن است پدر ارزشهایش را به پسرش منتقل کند که با شغلش ارتباط دارد. چنین فرایندی موقعی بیشتر است که شغل پدر از اعتبار اجتماعی بالایی برخوردار باشد و پدر و پسر رابطه نزدیکتری داشته باشند و بطور کلی پدر سرمشق مثبتی برای پسر باشد(شریفی،۱۳۷۴).
هافمن(۱۹۷۴) و هوستون (۱۹۸۳) در تحقیقاتی که انجام دادند به این نتیجه رسیدند که مادر هم به عنوان سرمشق در انتخاب حرفه دختران و نگرش آنان در مورد حرفه مناسب برای دختران و پسران تأثیر می گذارد. پسران نوجوان و به خصوص دختران نوجوان که مادران شاغل دارند در مقایسه با پسران و دخترانی که مادران شاغل ندارند، بیشتر مادران خود را تحسین می کنند و مایلند که مثل آنها باشند(شریفی،۱۳۷۴).
روزنبرگ[۷۳](۱۹۵۷) در تحقیق خود رابطه بین طبقه اجتماعی و والدین و میزان درآمد آنها را با انتظارات شغلی فرزندان مورد بررسی قرار دادند. این تحقیق نشان داد که رابطه زیادی بین درآمد پدر و مادر و انتخاب شغل فرزندان وجود دارد. این تحقیق نشان داد که گویا فرزندان در نظر داشته اند همان شیوه پدرانشان را تعقیب نمایند لذا درآمد خانواده اثر مهمی در تعیین انتظارات شغلی فرزندان دارد(پور بختیار،۱۳۷۲).
گرین و پارکر[۷۴] (۱۹۶۵) در تحقیقی که انجام دادند به این نتیجه رسیدند که نوجوانان پسری که با خانواده های خود روابط با محبت و گرمی داشته اند بسوی مشاغلی که بیشتر با مردم سرو کار داشت تمایل نشان دادند در حالیکه نوجوانان دختر به این صورت نبوده اند. نوجوانان پسری که با خانواده های خود رئابط سرد داشته اند بسوس مشاغل سخت و صنعتی علاقه نشان نداده اند ولی دخترانی که در خانواده هایی تربیت شده اند که رابطه آنها با والدین سرد بوده است بسوی مشاغل صنعتی تمایل نشان داده اند (شفیع آبادی،۱۳۸۹)
کنیان پی بل[۷۵](۱۹۶۲) کوشیدند رابطه بین زمینه خانودگی و گرایش شغلی نوجوانان را مطالعه کنند. آنها تعداد۱۲۱ نفر دانش آموز پسر در کلاس یازدهم را انتخاب نمودند و پرسشنامه شغلی سوپر را که تعیین کننده زمینه فرهنگی روابط خانوادگی و استقلال نوجوانان است با این افراد اجرا کردند. محققان پیش بینی نمودند که با توجه به نظریه رو باید محیط خانوادگی گرم افرادی را پرورش دهد که بسوی مردم گرایش دارند. نتیجه این تحقیق نشان داد که این بخش از نظریه رو در مورد این نوجوانان صادق است(شفیع آبادی،۱۳۸۹).
برونکان و کرایتز[۷۶](۱۹۶۴) با بهره گرفتن از پرسشنامه روابط خانوادگی در صدد بر آمدند تا نظریه رو را مورد بررسی قرار دهند. آنها این پرسشنامه را با ۲۹۸ نفر دانشجوی روانشناسی اجرا کردند. نمرات پرسشنامه با چگونگی انتخاب شغل که توسط رو پیشنهاد شده است رابطه داشت لذا نتیجه گرفتند که انتخاب شغل با تربیت اولیه و تجارب زمان کودکی ارتباط دارد(شفیع آباد،۱۳۸۹).
یونگ و فریزن (۱۹۶۰) تحقیقی روی تمایلات والدین و تأثیر آن روی انتخاب و توسعه شغل فرزندان انجام دادند که نتایج این تحقیق نشان داد، گرچه والدین ضرورتا سعی نمی کنند که بر فرزندان خود در انتخاب شغل تأثیر بگذارند ولی با این حال والدین در انتخاب شغل و پیشرفت شغلی فرزندان بسیار مؤثرند(آقاجری،۱۳۷۴).

فصل سوم
روش تحقیق
مقدمه :
در این فصل ابتدا به بررسی نوع و روش پژوهش پرداخته می شود تحقیق حاضر از نوع کیفی بوده که هدف این روش توصیف واقعیت های اجتماعی از دیدگاه افراد است. در این پژوهش از الگوی نظریه مبنایی استفاده شده است. در ادامه به تعریف نظریه مبنایی و فرایند آن می پردازیم سپس جامعه آماری و نمونه پژوهش و پس از آن ابزار پژوهش و روش تجزیه و تحلیل داده ها ارائه می شود.
جامعه آماری :
جامعه آماری را دانش آموزان پایه اول متوسطه مجتمع آموزشی غیر انتفاعی شهید قرچه لو شهرستان پاکدشت مشغول به تحصیل در سال تحصیلی ۹۴-۹۳ و نیز مادران آنها ، تشکیل می دهد.
نمونه و روش نمونه گیری:
روش نمونه گیری هدفمند می باشد. نمونه گیری هدفمند به این معنی است که واحدها به جای انتخاب تصادفی به علت ویژگیهای آنها نسبت به پدیده مورد مطالعه انتخاب می شوند. نمونه گیری به این صورت بود که در دو کلاس پایه اول موجود در مجتمع اعلام شد که تحقیقی در زمینه انتخاب رشته تحصیلی در دبیرستان و دانشگاه از سوی محقق که در این مجتمع مشاور نیز می باشد صورت خواهد گرفت و کسانی که مایل هستند می توانند در مصاحبه شرکت کنند. دانش آموزان نیز تمایل زیادی برای شرکت در مصاحبه از خود نشان دادند. به دانش آموزانی که از آنها مصاحبه شده بود، دعوت نامه هایی به منظور حضور مادرانشان در مدرسه برای انجام مصاحبه داده شد. لازم به ذکر است که نمونه گیری از دانش آموزان و مادران، در جریان مصاحبه و با توجه به میزان اشباع پاسخها مشخص شد. در پژوهش حاضر تعداد دانش آموزانی که با آنها مصاحبه صورت گرفت، ۲۳ نفر و تعداد مادرانی که با آنها مصاحبه شد، ۱۷ نفر بود.
ابزار جمع آوری اطلاعات:
گردآوری اطلاعات از طریق مصاحبه(نیمه ساختاری) می باشد. هدف مصاحبه پی بردن به آنچه در ذهن مردم است، می باشد. این نوع مصاحبه بین مصاحبه های ساخت دار و اکتشافی قرار دارد و شامل سوالهای خاص است ولی پرسیدن آنها به صورت باز پاسخ می باشد. از همه مصاحبه شوندگان سوالهای یکسانی پرسیده می شود ولی آنها در پاسخ گویی به سوالات آزادی دارند. مصاحبه مورد نظر با راهنمایی اساتید راهنما و مشاور توسط محقق نوشته شد. مصاحبه بصورت آزمایشی با سه نفر از دانش آموزان اجرا شد و مصاحبه های ضبط شده روی ورق پیاده شدند و به اساتید ارائه شد. ایرادات توسط آنها برطرف شد و پس از آماده نمودن کامل سوالات مصاحبه و تایید نهایی توسط اساتید، به مجتمع آموزشی شهید قرچه لو در شهرستان پاکدشت مراجعه شد. محقق چون در این مجتمع آموزشی مشاور است ، با همکاری کامل مدیر و دانش آموزان مواجه شد. دانش آموزان پایه اول که با آنها در مورد تحقیق در زمینه انتخاب رشته صحبت شده بود به صورت داوطلبانه به محقق مراجعه کرده و مصاحبه با آنها صورت گرفت. در ضمن دعوت نامه هایی به دانش آموزان جهت حضور مادرانشان ارائه شد. در این پژوهش بدلیل اینکه امکان مصاحبه با پدر نبود، نظر پدر را از مادر پرسیدم. اگردر طول مصاحبه پاسخهای داده شده از سوی مصاحبه شوندگان کافی نبود، مصاحبه گر با طرح سوالات لازم اطلاعات کافی و روشنی بدست می آورد. در طول مصاحبه یادداشت برداری نمی شد و مصاحبه ها با رضایت مصاحبه شوندگان ضبط می شد. سپس مصاحبه های ضبط شده یادداشت برداری شدند.
روش اجرای تحقیق :
روش پژوهش حاضر کیفی است و از الگوی نظریه زمینه ای استفاده شده است.
نظریه زمینه ای (بنیادی)، از اهمیت قابل توجهی در میان انواع روش شناسی کیفی برخوردار است. این نظریه، عنوان نوعی نظریه کلان قابل طرح است که محقق می تواند بر اساس آن، اقدام به تولید یک تبیین عام (یک نظریه ) از یک فرایند، کنش یا تعامل کند که بر اساس دیدگاه تعداد بسیاری از مشارکت کنندگان شکل گرفته است. سه خصوصیت کلیدی در زبان روش شناختی نظریه بنیادی وجود دارد که کمک جدی به مطالعات کیفی نموده است. این خصوصیت ها عبارتند از : حساسیت نظری، نمونه گیری نظری و اشباع نظری. در طراحی مدل پارادایمی نظریه بنیادی، محقق به طور مداوم، میان تفکر استقرایی ( ایجاد مفاهیم، مقولات و روابط بین آنها ) و تفکر قیاسی ( آزمون مفاهیم، مقولات و روابط بین آنها ) در رفت و برگشت قرار می گیرد. نظریه زمینه ای به عنوان مسیر و بستری سازمان یافته برای جمع آوری و تحلیل اطلاعات با هدف تولید نظریه معرفی گردید (ایمان،۱۳۹۱).
نظریه زمینه ای یک نظریه مسئله – محور است و بر ارتباط دادن مراحل و گام هایی استوار است که به تعیین ساختار نظری مسئله کمک می کند. در فرایند ساخت این نظریه، داده های گردآوری شده در سه مرحله کد بندی شده و به هم متصل می شوند که عبارتند از کد گذاری باز، کد بندی محوری و کد بندی گزینشی یا انتخابی (محمد پور،۱۳۹۰).

روش تجزیه و تحلیل داه ها:
پژوهش حاضر از نوع کیفی(مصاحبه نیمه ساخت یافته) بود و برای تجزیه و تحلیل مصاحبه به روش تحلیل محتوا، ابتدا با شیوه کدگذاری اقدام به طبقه بندی داده ه به صورت کلی و در مرحله بعد کدگذاری به صورت جزئی تر انجام شد. بدین منظور محتوای داده ها بررسی و کدگذاری و مورد تحلیل قرار گرفت. در کدگذاری باز، متن هر مصاحبه چندین بار خوانده شد و جملات اصلی آن استخراج و به صورت کدهایی ثبت شد. سپس کدهایی که به لحاظ مفهومی با یکدیگر مشابه بودند، در دسته های مشترک قرار گرفتند. در کدگذاری محوری کدها و دسته های اولیه که در کدگذاری باز ایجاد شده بودند با یکدیگر مقایسه و ضمن ادغام موارد مشابه، دسته هایی که به یکدیگر مرتبط بودند حول محور مشترکی قرار گرفتند.
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل داده

مقدمه :
هدف از پژوهش حاضر تعیین میزان همسویی گرایشات تحصیلی و شغلی دانش آموزان با آرزوهای تحصیلی و شغلی والدین بوده است. برای دسترسی به این هدف کلی، سؤالاتی برای پژوهشگر مطرح بوده است (میزان همسویی گرایشات تحصیلی دانش آموزان با آرزوهای تحصیلی والدین به چگونه است؟ میزان همسویی گرایشات شغلی دانش آموزان با والدین چگونه است؟)، که در این فصل داده های حاصل از اجرای پژوهش مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهد گرفت. در ادامه ابتدا جداول جمعیت شناختی و سپس جداول حاصل از کدگذاری و فراوانی مربوطه ارائه می گردد.
یافته ها :
جدول ۱-۴ ویژگیهای جمعیت شناختی گروه نمونه (دانش آموزان)

 

برای دانلود متن کامل پایان نامه به سایت tinoz.ir مراجعه کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

حق انحصاری © 2021 مطالب علمی گلچین شده. کلیه حقوق محف

 

موضوعات: بدون موضوع
[چهارشنبه 1400-01-25] [ 12:47:00 ق.ظ ]