پایان نامه در مورد : ارائه مدل مطلوب توسعه زیر ساختهای صنعت چرم- فایل ۶۹ | ... | |
با توجه به پائین بودن کیفیت پوست های ایرانی و گران بودن چرم تمام شده نسبت به خارجی سفارشات اندکی برای تولید چرم مبلی ماشین و خانگی به واحدهای تولیدی انجام شده و در نتیجه نوآوری اندکی در این زمینه وجود دارد.
با توجه به آگاهی و دانش پائین در واحدهای تولیدی چرم نسبت به چرم زیره، نوآوری در تولید آن کمتر به چشم می خورد.
همیشه بازار خوبی برای چرم سراجی وجود دارد ولی به علت کمبود پوست مناسب برای دباغی چرم سراجی میزان تولید زیاد آن امکان پذیر نمی باشد.
تمام همکاران در صنعت چرم در عرصه رقابت به بازی برد – باخت در بین همکاران فکر می کنند و همیشه با حرکاتی ناشایست زمینه برای سود بیشتر مصرف کنندگان چرم و ضرر بیشتر برای تولید کنندگان چرم را فراهم می آورند، که در صورت تغییر این روش و فراهم آوردن زمینه ای مناسب برای رقابت سالم و در خور شان چرم سازان راه همواری برای توسعه این صنعت خواهیم داشت.
تعامل و همکاری بین همکاران در صنعت چرم به جزء در عرصه رقابت و بازار بسیار عالی می باشد ولی در عرصه رقابت و بازار همیشه به بازی برد – باخت در بین همکاران فکر می کنند!
به علت پرداخت حساب توسط خریداران چرم به بیش از ۶ ماه و بیشتر و شاید تا ۲-۳ سال میزان بازگشت سرمایه هر سال دیرتر انجام می گیرد.
به علت عدم جذب نیروی متخصص در واحدهای تولیدی چرم، پرسنل شاغل در این واحد ها آشنایی کمتری با این صنعت دارند و در نتیجه بهره وری به طور متوسط پایین می باشد.
به علت مشکلات بنیادی در صنعت میزان زمان ارائه محصول و خدمات به بازار همیشه با تاخیر زیادی انجام می گیرد.
با توجه به شرایط کنونی در بازار چرم اکثر شکایات و ایراداتی که توسط مشتریان گرفته می شوند برای گرفتن امتیازات بیشتر از قبیل افزایش مدت پرداخت و یا شاید ندادن حساب و یا بعلت معیوب بودن پوست می باشد و در بین این شکایات ۲۰% به نحوه ساخت و دباغی بر می گردد.
به علت افزایش مواد اولیه شیمیایی و پوست میزان سهم بازار همیشه نسبت به سال گذشته کاهش می یابد.
به علت افزایش مواد اولیه شیمیایی و پوست میزان هزینه سالانه افزایش می یابد.
[پنجشنبه 1400-07-29] [ 02:14:00 ب.ظ ]
لینک ثابت
|