در تمامی سطوح سازمانی ارزش های مشترک و الگوی اخلاقی وجود دارد.

 

 

 

۴

 

مدیریت مبتنی بر فرآیندها و واقعیت ها

 

فرآیندها برای رسیدن به نتایج مطلوب طراحی شده اند.
پایان نامه - مقاله - پروژه

 

داده ها و اطلاعات مقایسه ای (مقایسه شده) برای تعیین اهداف میان مدت چالش برانگیز استفاده می شوند.

 

سازمان قابلیت فرایند خود را کاملاً درک کرده و از آن برای بهبود عملکرد استفاده می کند.

 

 

 

۵

 

توسعه و مشارکت کارکنان

 

کارکنان پذیرفته اند که مسایل به آنها تعلق دارد و آنها برای حل مسایل پاسخگو هستند.

 

کارکنان برای دستیابی به اهداف درازمدت سازمان نوآور و خلاق هستند.

 

کارکنان برای انجام کارها توانمند(Empowered) شده اند و دانش و تجارب خود را در سطح وسیعی منتشر کرده و به اشتراک می گذارند.

 

 

 

۶

 

یادگیری، نوآوری و بهبود مستمر

 

فرصت های بهبود شناسایی شده و مورد استفاده قرا می گیرند.

 

تک تک افراد بهبود مستمر را به عنوان یک هدف دراز مدت پذیرفته اند.

 

بهبود و نوآوری موفق کاملاً در سازمان گسترده و با آن یکپارچه و آمیخته شده است.

 

 

 

۷

 

توسعه شراکت ها

 

فرآیندی برای انتخاب و مدیریت تأمین کنندگان
(Suppliers) وجود دارد.

 

بهبود و موفقیت های تأمین کنندگان مورد تقدیر قرار گرفته و شرکای خارجی کلیدی شناسایی شده اند.

 

سازمان و شرکای کلیدی اش به یکدیگر وابسته اند و طرح ها و خط مشی ها به کمک هم و بر مبنای دانش مشترک
(Shared Knowledge) ایجاد می شوند.

 

 

 

۸

 

مسئولیت اجتماعی شرکت

 

قوانین و مقررات درخواست شده درک و رعایت می شوند.

 

سازمان مشارکت فعال در جامعه دارد.

 

انتظارات اجتماعی از سازمان اندازه گیری شده و بر مبنای آنها عمل می شود.

 

 

 

مأخذ: (نجمی و حسینی،۱۳۸۷)
…………………………………
۱-One the Way 2- Mature
۲-۴-۶-۱۲- معرفی مدل
مدل تعالی سازمان EFQM بر پایه ۹ معیار اصلی شکل گرفته است که با یکدیگر ارتباط متقابل دارند و به شکل یک چرخه پیشبرنده بر هم تأثیر می گذارند. از آن میان، پنج معیار توانمندساز۱ یک سازمان محسوب می شوند و چهار معیار دیگر نتیجه عملکرد فعالیت های سازمان هستند که هر کدام به صورت مختصر در ادامه و در قالب شکل ۲-۷ شرح داده شده اند (گرامی و نورعلیزاد، ۱۳۸۸).
توانمندسازها

موضوعات: بدون موضوع
[پنجشنبه 1400-07-29] [ 06:09:00 ب.ظ ]