اولویت بنمدی فعالیت‌های بهبود

ترغیب و تشویق همکاری‌های درون سازمانی

۱-۲- شخصاً در مشارکت شرکت می‌کنند

مشارکت برای اطمینان از ایجاد و استفاده از سیسستم‌های مدیریت و بهبود مستمر آن‌ ها، شخصا مشارکت می‌کنند.
می‌تواند شامل نکات زیر باشد:

 

برای دانلود متن کامل پایان نامه به سایت tinoz.ir مراجعه کنید.

 

همسوسازی ساختار سازمان به منظور حمایت از پیاده سازی خط مشی و استراتژی.

تعمین مالکین شفاف برای فرایندها.

اطمینان از ایجاد و استقرار فرایندی جهت توسعه، جاری سازی و به روز آوری خط مشی و استراتژی

اطمینان از ایجاد و استقرار فرایندی جهت اداره مؤثر سازمان

اطمینان از ایجاد و استقرار فرایندی به منظور اندازه گیری، بازنگری و بهبود نتایج کلیدی

اطمینان از ایجاد و استقرار فرایند یا فرایند‌هایی به منظور ترغیب، شناسایی، برنامه ریزی، و استقرار برنامه بهبود در جهت توانمندسازی رویکردها،به عنوان مثال از طریق خلاقیت، نوآوری و فعالیت‌های یادگیری.

۱-۳- رهبران با مشتریان، شرکای تجاری و نمایندگان جامعه در تعامل هستند.

می‌تواند شامل نکات زیر باشد:

 

 

برآوردن، درک و پاسخگویی به نیازها و انتظارات

برقراری شراکت‌های تجاری و مشارکت در آن‌ ها

برقراری فعالیتهای بهبود مشترک و مشارکت در آن‌ ها

قدردانی از افراد و تیم‌های ذینفع بخاطر همکاری در کسب و کار، وفاداری و غیره

مشارکت در مجامع حرفه ای، کنفرانس هخا و سمینارها، به ویژه موارد مرتبط با ترویج و حمایت از تعالی

ترویج، حمایت و مشارکت در فعالیتهایی با هدف بهبود محیط جهانی و. همکاری سازمان با جامعه یا با در نظر گرفتن احترام به حقوق و منافع نسلهای آتی

۱-۴- رهبران، فرهنگ تعالی را بین کارکنان سازمان تقویت می کنند.

می‌تواند شامل نکات زیر باشد:

 

 

تفهیم مأموریت، آرمان، ارزشها، خط مشی و استراتژی، برنامه‌ها، اهداف ومقاصد به کارکنان به طور شخصی

در دسترس کارکنان هستند به طور فعالانه و الهام بخش به سخنان آنان گوش می سپارند، آنان را متحد میکنند و پاسخگوی آنان هستند.

کمک وپشتیبانی از کارکنان جهت دست‌یابی آن‌ ها به برنامه‌ها، اهداف و مقاصد خود.

انگیزش و توانمندسازی کارکنان به منظور مشارکت در فهالیهای بهبود

قدردانی به موقع و مناسب از تلاشهای فردی و تیمی در کلیه سطوح سازمان.

ترویج ترویج و تشویق فرصتهای برابر و تمایزات

۱-۵- رهبران تحولات سازمانی را شناسایی و از آن حمایت می کنند.

می‌تواند شامل نکات زیر باشد:

 

 

درک محرکهای درونی و بیرونی تحولات سازمانی

شناسایی تحولات مورد نیز در سازمان شامل مدل سازمانی و روابط بیرونی آن

رهبری ایجاد برنامه‌های تحول

ایجاد اطمینان و سرمایه گزاری و تخصص منابع و حمایت از تحول

مدیریت ریسک و ارائه مجموعه کلی برنامه‌های تحول

اطمینان از اعمال مؤثر تحولات و مدیریت ذی‌نفعان

تفهیم تحولات سازمانی و دلایل اعمال آن‌ ها به کارکنان و سایر ذی‌نفعان

حمایت و توانمندسازی کارکنان در مدیریت تحول

اندازه گیری و بازنگری اثر بخشی تحولات و تبادل دانش بدست آمده

۲- معیار دو : خط مشی و استراتژی[۲۴]

سازمان‌های متعالی ماموریت و آرمان خود را از طریق ایجاد و تدوین یک استراتژی و متمرکز بر منافع ذی‌نفعان و با در نظر گرفتن بازار و بخشی که در آن فعالیت می کنند به اجرا در می آورند. خط مشی‌ها، برنامه‌ها، اهداف و فرایندها به منظور تحقق استراتژی‌ها تدوین و جاری می‌شوند

 

۲-۱- خط مشی و استراتژی مبتنی بر نیاز و انتظارات حال و آینده ذی‌نفعان است.

می‌تواند شامل نکات زیر باشد:

 

 

جمع آوری و درک اطلاعات به منظور تعیین بازارها و بخشیهایی از بازار که سازمان در حال و آینده در آن فعالیت می کند.

شناسایی، درک و پیش بینی نیازها و انتظارات فعلی و آینده ذی‌نفعان شامل مشتریان،کارکنان،شرکاء جامعه و سهام داران
تصویر درباره بازار سهام (بورس اوراق بهادار)

 

شناسایی، درک و پیش بینی توسعه وضعیت بازار شامل فعالیتهای رقبا.

۲-۲- خط مشی مبتنی بر اطلاعات بیرونی است.

و استراتژی مبتنی بر اطلاعات حاصل از اندازه گیری عملکرد، تحقیقات، یادگیری و فعالیتهای بیرونی مرتبط است.
می‌تواند شامل نکات زیر باشد:

 

 

تجزیه و تحلیل خروجی حاطل از شخص‌های عملکرد داخلی

تجزیه و تحلیل خروجی حاصل از فعالیتهای یادگیری

تجزیه و تحلیل تصویر بیرونی سازمان و داده‌های مرتبط با آگاهی از نام تجاری

تجزیه و تحلیل عملکرد رقبا و بهترین سازمان‌ها در همان رده.

تجزیه و تحلیل داده‌های مرتبط با شایستگی‌های محوری شرکاء تجاری بالفعل و بالقوه

تجزیه وتحلیل داده‌های کوتاه مدت و بلند مدت موضوعات اجتماعی، زیست محیطی، ایمنی و قانونی.
تصویر درباره جامعه شناسی و علوم اجتماعی

 

تجزیه و تحلیل داده‌های اثرات و محصولات و خدمات در تمامی طول چرخه عمر آن‌ ها.

شناسایی و درک شاخص‌های اقتصادی و آماری جمعیت شناسی.
عکس مرتبط با اقتصاد

 

تجزیه و تحلیل داده‌ها به منظور تعیین تأثیر تکنولوژی و مدل‌های کسب و کار جدید در عملکرد سازمان.

۲-۳- خط مشی و استراتژی، ایجاد، بازنگری و به روز می‌شوند.

می‌تواند شامل نکات زیر باشد:

 

 

ایجاد، بازنگری و به روز آوری خط مشی و استراتژی سازگار با مأموریت و آرمان سازمانی و مفاهیم تعالی

ایجاد تعادل بین نیازها و انتظارات کوتاه مدت و بلند مدت ذی‌نفعان

ارزیابی ریسکها و شناسایی راه های مقابله با آن‌ ها

شناسایی مزیتهای رقابتی حال و آینده

موضوعات: بدون موضوع
[چهارشنبه 1400-01-25] [ 03:15:00 ب.ظ ]