الگوی تعالی سازمانی و سرآمدی و تاثیر آن بر سود شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران- قسمت ۶ | ... | |
اولویت بنمدی فعالیتهای بهبود ترغیب و تشویق همکاریهای درون سازمانی ۱-۲- شخصاً در مشارکت شرکت میکنند مشارکت برای اطمینان از ایجاد و استفاده از سیسستمهای مدیریت و بهبود مستمر آن ها، شخصا مشارکت میکنند.
برای دانلود متن کامل پایان نامه به سایت tinoz.ir مراجعه کنید.
همسوسازی ساختار سازمان به منظور حمایت از پیاده سازی خط مشی و استراتژی. تعمین مالکین شفاف برای فرایندها. اطمینان از ایجاد و استقرار فرایندی جهت توسعه، جاری سازی و به روز آوری خط مشی و استراتژی اطمینان از ایجاد و استقرار فرایندی جهت اداره مؤثر سازمان اطمینان از ایجاد و استقرار فرایندی به منظور اندازه گیری، بازنگری و بهبود نتایج کلیدی اطمینان از ایجاد و استقرار فرایند یا فرایندهایی به منظور ترغیب، شناسایی، برنامه ریزی، و استقرار برنامه بهبود در جهت توانمندسازی رویکردها،به عنوان مثال از طریق خلاقیت، نوآوری و فعالیتهای یادگیری. ۱-۳- رهبران با مشتریان، شرکای تجاری و نمایندگان جامعه در تعامل هستند. میتواند شامل نکات زیر باشد:
برآوردن، درک و پاسخگویی به نیازها و انتظارات برقراری شراکتهای تجاری و مشارکت در آن ها برقراری فعالیتهای بهبود مشترک و مشارکت در آن ها قدردانی از افراد و تیمهای ذینفع بخاطر همکاری در کسب و کار، وفاداری و غیره مشارکت در مجامع حرفه ای، کنفرانس هخا و سمینارها، به ویژه موارد مرتبط با ترویج و حمایت از تعالی ترویج، حمایت و مشارکت در فعالیتهایی با هدف بهبود محیط جهانی و. همکاری سازمان با جامعه یا با در نظر گرفتن احترام به حقوق و منافع نسلهای آتی ۱-۴- رهبران، فرهنگ تعالی را بین کارکنان سازمان تقویت می کنند. میتواند شامل نکات زیر باشد:
تفهیم مأموریت، آرمان، ارزشها، خط مشی و استراتژی، برنامهها، اهداف ومقاصد به کارکنان به طور شخصی در دسترس کارکنان هستند به طور فعالانه و الهام بخش به سخنان آنان گوش می سپارند، آنان را متحد میکنند و پاسخگوی آنان هستند. کمک وپشتیبانی از کارکنان جهت دستیابی آن ها به برنامهها، اهداف و مقاصد خود. انگیزش و توانمندسازی کارکنان به منظور مشارکت در فهالیهای بهبود قدردانی به موقع و مناسب از تلاشهای فردی و تیمی در کلیه سطوح سازمان. ترویج ترویج و تشویق فرصتهای برابر و تمایزات ۱-۵- رهبران تحولات سازمانی را شناسایی و از آن حمایت می کنند. میتواند شامل نکات زیر باشد:
درک محرکهای درونی و بیرونی تحولات سازمانی شناسایی تحولات مورد نیز در سازمان شامل مدل سازمانی و روابط بیرونی آن رهبری ایجاد برنامههای تحول ایجاد اطمینان و سرمایه گزاری و تخصص منابع و حمایت از تحول مدیریت ریسک و ارائه مجموعه کلی برنامههای تحول اطمینان از اعمال مؤثر تحولات و مدیریت ذینفعان تفهیم تحولات سازمانی و دلایل اعمال آن ها به کارکنان و سایر ذینفعان حمایت و توانمندسازی کارکنان در مدیریت تحول اندازه گیری و بازنگری اثر بخشی تحولات و تبادل دانش بدست آمده ۲- معیار دو : خط مشی و استراتژی[۲۴] سازمانهای متعالی ماموریت و آرمان خود را از طریق ایجاد و تدوین یک استراتژی و متمرکز بر منافع ذینفعان و با در نظر گرفتن بازار و بخشی که در آن فعالیت می کنند به اجرا در می آورند. خط مشیها، برنامهها، اهداف و فرایندها به منظور تحقق استراتژیها تدوین و جاری میشوند
۲-۱- خط مشی و استراتژی مبتنی بر نیاز و انتظارات حال و آینده ذینفعان است. میتواند شامل نکات زیر باشد:
جمع آوری و درک اطلاعات به منظور تعیین بازارها و بخشیهایی از بازار که سازمان در حال و آینده در آن فعالیت می کند. شناسایی، درک و پیش بینی نیازها و انتظارات فعلی و آینده ذینفعان شامل مشتریان،کارکنان،شرکاء جامعه و سهام داران
شناسایی، درک و پیش بینی توسعه وضعیت بازار شامل فعالیتهای رقبا. ۲-۲- خط مشی مبتنی بر اطلاعات بیرونی است. و استراتژی مبتنی بر اطلاعات حاصل از اندازه گیری عملکرد، تحقیقات، یادگیری و فعالیتهای بیرونی مرتبط است.
تجزیه و تحلیل خروجی حاطل از شخصهای عملکرد داخلی تجزیه و تحلیل خروجی حاصل از فعالیتهای یادگیری تجزیه و تحلیل تصویر بیرونی سازمان و دادههای مرتبط با آگاهی از نام تجاری تجزیه و تحلیل عملکرد رقبا و بهترین سازمانها در همان رده. تجزیه و تحلیل دادههای مرتبط با شایستگیهای محوری شرکاء تجاری بالفعل و بالقوه تجزیه وتحلیل دادههای کوتاه مدت و بلند مدت موضوعات اجتماعی، زیست محیطی، ایمنی و قانونی.
تجزیه و تحلیل دادههای اثرات و محصولات و خدمات در تمامی طول چرخه عمر آن ها. شناسایی و درک شاخصهای اقتصادی و آماری جمعیت شناسی.
تجزیه و تحلیل دادهها به منظور تعیین تأثیر تکنولوژی و مدلهای کسب و کار جدید در عملکرد سازمان. ۲-۳- خط مشی و استراتژی، ایجاد، بازنگری و به روز میشوند. میتواند شامل نکات زیر باشد:
ایجاد، بازنگری و به روز آوری خط مشی و استراتژی سازگار با مأموریت و آرمان سازمانی و مفاهیم تعالی ایجاد تعادل بین نیازها و انتظارات کوتاه مدت و بلند مدت ذینفعان ارزیابی ریسکها و شناسایی راه های مقابله با آن ها شناسایی مزیتهای رقابتی حال و آینده
[چهارشنبه 1400-01-25] [ 03:15:00 ب.ظ ]
لینک ثابت
|