نگارش پایان نامه در رابطه با بررسی عوامل موثر بر قصد کارآفرینانه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی ... | ... | |
لینان و همکاران
۲۰۱۱
عوامل موثر بر سطوح تمایل به کارآفرینی: بررسی نقش آموزش
نتایج تحقیق نشان داد که نگرش فردی و کنترل رفتاری ادراک شده مهمترین عوامل موثر بر تمایلات کارآفرینانه هستند. همچنین نقش موثر آموزش در ایجاد این تمایلات و نگرش ها مورد بررسی قرار گرفت.
تورکر و سلچوک
۲۰۰۹
کدام عوامل بر تمایلات کارآفرینانه دانشجویان موثرند؟
مدل حمایت از کارآفرینی در این تحقیق تاثیر عوامل زمینه ای بر تمایلات کارآفرینانه یعنی عوامل آموزشی، رابطه ای و ساختاری به عنوان عوامل موثر بر تمایلات کارآفرینانه مورد مطالعه قرار گرفت. نتایج نشان داد که عوامل حمایتی آموزشی و ساختاری بر تمایل دانشجویان به کارآفرینی تاثیر دارند.
ب: تحقیقات داخلی
رحمانیان کوشککی و همکاران
۱۳۹۱
« بررسی عوامل اثرگذار بر قصد کارآفرینانه دانشجویان کشاورزی دانشگاه آزاد ایلام
اثرات متغییرهای مستقل (باور به خودکارآمدی، نگرش نسبت به کارآفرینی، حمایت خانواده و هنجارهای ذهنی) بر متغیر وابسته (نیات کارآفرینانه دانشجویان) آزموده شد. نتایج نشان داد تمامی متغیرهای مستقل، بغیر از نگرش نسبت به کارآفرینی رابطه مثبت و معناداری با نیت های کارآفرینانه دارند
آراستی و
۱۳۹۰
نقش آموزش درس “مبانی کارآفرینی” در
نتایج تحلیل داده ها نشان می دهد که آموزش درس مبانی کارآفرینی بر قصد کارآفرینی دانشجویان و عوامل تعیین کننده آن شامل نگرش نسبت به رفتار، هنجارهای ذهنی و درک کنترل رفتاری تاثیرگذار است.
جمشیدی فر و
۱۳۸۹
بررسی عوامل مؤثر بر روحیه کارآفرینی دانشجویان دانشکده کشاورزی تبریز
نتایج نشان داد که ۳۸ درصد دانشجویان به دلایلی از جمله نبود سرمایه یا نبود مهارتهای لازم برای کسب و کار، تمایلی به کارآفرینی ندارند. همچنین نتایج تحلیل مدل لوجیت نشان داد که متغیرهای سن، سطح تحصیلات، دریافت وام، موانع اقتصادی، سابقه فعالیت، درآمد، کسب مهارتهای لازم و ریسک پذیری از عوامل مؤثر برای انگیزه به کارآفرینی از سوی دانشجویان بودند که از بین این متغیرها، سن و موانع اقتصادی اثر معنی دار منفی و بقیه متغیرها اثر معنی دار مثبت داشتند.
قاسمی و
۱۳۸۹
تحلیل عاملی عوامل موثر در ایجاد روحیه کارآفرینی دانشجویان تحصیلات تکمیلی (مطالعه موردی: پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران)
نتایج حاصل از تحلیل عاملی متغیرهای تاثیرگذار در ایجاد روحیه کارآفرینی را در چهار عامل آموزشی، روانشناختی، ارتباطی و دانشگاهی دسته بندی کرد که این چهار عامل در مجموع حدود ۴۶/۵۰ کل واریانس را تبیین نمودند.
[پنجشنبه 1400-07-29] [ 01:34:00 ق.ظ ]
لینک ثابت
|