n= حداقل حجم نمونه لازم
N= حجم جامعه آماری (که در این تحقیق ۱۲۲۰ نفر می‏باشد)
p= نسبت توزیع صفت در جامعه
za/2= مقدار به دست آمده از جدول توزیع نرمال استاندارد (در این تحقیق و با در نظر گرفتن مقدار خطای ۰۵/۰، مقدار به دست آمده از جدول توزیع نرمال استاندارد ۹۶/۱ می‏باشد).
d= خطای پذیرفته شده توسط محقق یا بازه قابل تحمل از برآورد پارامتر مورد نظر (معمولاً در علوم اجتماعی برابر ۰۵/۰ در نظر گرفته می‏شود.) ( رفیع پور، ۱۳۷۸).
نکته‏ای که لازم است در خصوص این فرمول، گفته شود آن است که چنان‏چه مقدار p در دسترس نباشد، می‏توان مقدار ۵/۰ را برای آن در نظر گرفت (آذر و مومنی، ۱۳۸۷ )، که در این حالت، این فرمول بزرگترین و محافظه ‏کارانه‏ترین عدد ممکن را به دست خواهد داد، که در این تحقیق نیز عدد ۵/۰ برای آن در نظر گرفته شد.
دانلود پایان نامه - مقاله - پروژه
بنابراین حداقل حجم نمونه لازم ۲۹۲ نفر می‏باشد که مبنای تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
با توجه به اینکه جامعه مورد نظر همگن بوده ، پس برای نمونه‌گیری در این تحقیق از روش نمونه گیری تصادفی ساده استفاده شده‌است.

روش‌های تجزیه و تحلیل اطلاعات:

تجزیه و تحلیل داده‌های بدست آمده از تحقیق حاضر شامل دو بخش به شرح زیر می باشد:
الف. آمار توصیفی:
به منظور توصیف یافته‏ها، از جداول و نمودارهای فراوانی استفاده خواهد شد. ضمن این که به منظور توصیف بهتر داده‏ها از شاخص‏های مرکزی و همچنین شاخص‏های پراکندگی بهره گرفته خواهد شد.
ب. آمار استنباطی:
آمار استنباطی مورد استفاده در این تحقیق عبارتند از:
۱: آزمون کلموگروف اسمیرونف:
در راستای تایید یا عدم تایید توزیع نرمال بودن داده ها جهت سنجش متغیرها از آزمون کلموگروف و اسمیرونوف و آزمون دوربین واتسون استفاده می گردد. در صورتی که فرض نرمال بودن مشاهدات مورد تایید قرار بگیرد از برازش مدل رگرسیونی و در غیر این صورت از آزمون فریدمن به منظور انجام آزمون فرضیات استفاده می نماییم.

 

    1. آزمون رگرسیون:

 

در تحلیل رگرسیون هدف پیش بینی تغییرات یک یا چند متغیر وابسته (ملاک) با توجه به تغییرات متغیرهای مستقل (پیش بین) است. لذا برای بررسی تاثیر سرمایه فکری سازمان بر رضایت شغلی و حفظ منابع انسانی کارکنان ادارات مرکزی بانک مسکن از آزمون رگرسیون استفاده شده است.

 

    1. آزمون فریدمن:

 

جهت اولویت بندی میزان اهمیت هر کدام از ابعاد متغیرهای به دست آمده از مرحله قبل و یا به عبارتی دیگر جهت اولویت بندی میزان اهمیت هر کدام از ابعاد متغیرها ی سرمایه فکری سازمان بررضایت شغلی و حفظ منابع انسانی کارکنان ادارات مرکزی بانک مسکن ، از آزمون فریدمن استفاده شده است.
فصل چهارم:
“تجزیه و تحلیل داده ها”

مقدمه

 

در این فصل از تحقیق، داده‏های گردآوری شده در راستای سؤالات تحقیق در دو سطح توصیفی و استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. به این منظور در ابتدا به بررسی ویژگی‏های جمعیت شناختی افراد نمونه تحقیق پرداخته شده و سپس فرضیات اساسی تحقیق، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته‏اند.

 

بخش تحلیل توصیفی تحقیق

 

جنسیت

 

یافته‏های تحقیق حاکی از آن است که ۸/۲۶ درصد از افراد نمونه تحقیق، زن و ۲/۷۳ درصد مرد می‏باشند (جدول ۴-۱).

 

جدول ۴-۱: توزیع جنسیت

 

 

 

جنسیت

 

 

تعداد

 

 

درصد

 

موضوعات: بدون موضوع
[پنجشنبه 1400-07-29] [ 01:45:00 ب.ظ ]