طرح های پژوهشی انجام شده درباره بررسی تاثیر طرح هدفمند کردن یارانه ها بر سبد مصرفی خانوار ... | ... | |
۱۰۰
قبل از اجرای طرح
Sig=000/0
۴۴۰/۰
۳۹۶/۴
۱۵/۲۶
۱۰۰
بعد از اجرای طرح
بررسی های آماری حاکی از آن است که: میانگین میزان خرید و مصرف کالاها و خدمات سبد مصرفی، توسط افراد جامعه مورد مطالعه،بعد از اجرای طرح هدفمندی یارانه ها، برابر با ۱۵/۲۶ می باشد، در حالی که این رقم قبل از اجرای طرح برابر با ۷۳/۱۹ بوده است. هم چنین مقدار آزمون آماری ( t=18/15 ) و سطح معناداری حاصل مورد پذیرش است. (۰۰۰/۰ =sig ). بنابراین می توان نتیجه گرفت که میزان خرید و مصرف افراد جامعه مورد مطالعه، بعد از اجرای طرح، نسبت به قبل از آن، افزایش قابل ملاحظه ای داشته است و متعاقب آن فرضیه پژوهش مبنی بر وجود تفاوت معنادار ما بین رفتار مصرفی خانوارها، بعد از اجرای طرح نسبت به قبل از اجرا، تأیید می شود.
آزمون آماری
خطای معیار میانگین
انحراف معیار
میانگین
تعداد
سبد بودجه و هزینه
t=14/86
۳۷۰/۰
۶۹/۳
۳۴/۱۸
۱۰۰
قبل از اجرای طرح
Sig=0/000
۴۵۰/۰
۴۹/۴
۱۱/۲۴
۱۰۰
بعد از اجرای طرح
بررسی های آماری حاکی از آن است که: میانگین میزان مخارج هزینه شده برای تهیه کالاها و خدمات سبد مصرفی، توسط افراد جامعه مورد مطالعه،بعد از اجرای طرح هدفمندی یارانه ها، برابر با ۱۱/۲۴ می باشد، در حالی که این رقم قبل از اجرای طرح برابر با ۳۴/۱۸ بوده است. هم چنین مقدار آزمون آماری ( t=14/86 ) و سطح معناداری حاصل مورد پذیرش است. (۰۰۰/۰ =sig ).
[پنجشنبه 1400-07-29] [ 02:44:00 ب.ظ ]
لینک ثابت
|