۱۰۰

 

قبل از اجرای طرح

 

 

 

Sig=000/0

 

۴۴۰/۰

 

۳۹۶/۴

 

۱۵/۲۶

 

۱۰۰

 

بعد از اجرای طرح

 

 

 

بررسی های آماری حاکی از آن است که: میانگین میزان خرید و مصرف کالاها و خدمات سبد مصرفی، توسط افراد جامعه مورد مطالعه،بعد از اجرای طرح هدفمندی یارانه ها، برابر با ۱۵/۲۶ می باشد، در حالی که این رقم قبل از اجرای طرح برابر با ۷۳/۱۹ بوده است. هم چنین مقدار آزمون آماری ( t=18/15 ) و سطح معناداری حاصل مورد پذیرش است. (۰۰۰/۰ =sig ). بنابراین می توان نتیجه گرفت که میزان خرید و مصرف افراد جامعه مورد مطالعه، بعد از اجرای طرح، نسبت به قبل از آن، افزایش قابل ملاحظه ای داشته است و متعاقب آن فرضیه پژوهش مبنی بر وجود تفاوت معنادار ما بین رفتار مصرفی خانوارها، بعد از اجرای طرح نسبت به قبل از اجرا، تأیید می شود.
پایان نامه - مقاله - پروژه
جدول شماره ۴ـ۱۶:نتایج آزمون t در رابطه با مقایسه سبد بودجه و هزینه خانوارها در دو مقطع زمانی قبل و بعد از اجرا

 

 

آزمون آماری

 

خطای معیار میانگین

 

انحراف معیار

 

میانگین

 

تعداد

 

سبد بودجه و هزینه

 

 

 

t=14/86

 

۳۷۰/۰

 

۶۹/۳

 

۳۴/۱۸

 

۱۰۰

 

قبل از اجرای طرح

 

 

 

Sig=0/000

 

۴۵۰/۰

 

۴۹/۴

 

۱۱/۲۴

 

۱۰۰

 

بعد از اجرای طرح

 

 

 

بررسی های آماری حاکی از آن است که: میانگین میزان مخارج هزینه شده برای تهیه کالاها و خدمات سبد مصرفی، توسط افراد جامعه مورد مطالعه،بعد از اجرای طرح هدفمندی یارانه ها، برابر با ۱۱/۲۴ می باشد، در حالی که این رقم قبل از اجرای طرح برابر با ۳۴/۱۸ بوده است. هم چنین مقدار آزمون آماری ( t=14/86 ) و سطح معناداری حاصل مورد پذیرش است. (۰۰۰/۰ =sig ).
بنابراین می توان نتیجه گرفت که میزان بودجه خانوارهای جامعه مورد مطالعه برای تهیه کالاها و خدمات سبد مصرفی خانوار، بعد از اجرای طرح، نسبت به قبل از آن، افزایش داشته است. بنابراین قانون انگل مبنی بر اینکه با افزایش درآمد میزان بودجه خانوارها برای تهیه کالاهای سبد مصرفی خانوارها دچار تغییر می شود نیز،مورد تأیید قرار گرفته زیراکه با اجرای طرح هدفمندی یارانه ها،درآمد خانوارهای مورد مطالعه نیز دچار افزایش شده است، و متعاقب آن فرضیه پژوهش مبنی بر وجود تفاوت معنادار ما بین سبد بودجه و هزینه خانوارها ی جامعه مورد مطالعه در دو مقطع زمانی قبل و بعد از اجرای طرح تأیید می شود.
جدول شماره ۴ـ۱۷:نتایج آزمون t در رابطه با مقایسه میزان رضامندی خانوارها از تأمین نیازهایشان در دو مقطع قبل و بعد از اجرا

موضوعات: بدون موضوع
[پنجشنبه 1400-07-29] [ 02:44:00 ب.ظ ]