۶ ـ به مسئولین توصیه می شود که با توجه به سنت حسنه وقف ، نذر و . . . در جامعه سعی شود که سهم بیشتری از موقوفات را جذب نمایند .
۷ ـ به مسئولین توصیه می گردد برخی از اماکن آموزشی که موقعیت تجاری دارند که از نظر استاندارد آموزشی مناسب نیستند و همچنین برخی از تجهیزات بلا استفاده را به فروش رسانده و از درآمدهای حاصل اماکن آموزشی مناسبی احداث نمایند .
۸ ـ به مسئولین توصیه می گردد با رعایت احتیاط و به نحو مقتضی به قانونی نمودن اخذ مبلغی تحت عنوان حق فارغ التحصیلی اقدام لازم را مبذول نمایند .
۹ ـ توصیه می شود بودجه را به موقع در اختیار مدیران مدارس قرار دهند تا صرف نیازهای اساسی شود زیرا در غیر این صورت برخی از فعالیتهای اساسی حذف ۰ یا ناقص انجام شده و احتمالا مبالغی از بودجه صرف هزینه ای غیر ضروری خواهد شد.
۱۰ ـ به مسئولین سازمان مدیریت و برنامه ریزی توصیه می شود برای جلوگیری از ضایع شدن برخی از منابع بودجه ها را مطابق با پیشرفت عملیات و در زمان مناسب در اختیار ادارات نوسازی و تجهیزات مدارس قرار دهند .
مقاله - پروژه
۱۱ ـ به مسئولین توصیه می شود با برگزاری دوره ی آموزش مالی مدیران را با روش های مناسب بودجه ریزی و انجام هزینه ها آشنا سازند تا از هدر رفتن منابع مالی جلوگیری گردد .
۱۲ ـ توصیه می شود با توجه به کمبود بودجه آموزش و پرورش صرفا بودجه را با توجه به اولویت های منطقی نه سلیقه ای هزینه نمایند تا بیشترین استفاده از آن به عمل آید .
۱۳ ـ حداکثر استفاده از ارتقا احتمالی هماهنگی درست و اقتصادی دولت در جهت پیشرو اهداف و برنامه های مبتنی بر تامین منابع مالی .
۱۴ ـ حد اکثر استفاده از مناسبات موجود بین وزارت آموزش و پرورش و فراکسیون اکثریت در مجلس و قوه مجریه در جهت پیشرو اهداف و برنامه های مربوط به تامین منابع مالی و جلوگیری از تصویب طرحها و برنامه های معارض با اهداف برنامه ها.
۱۵ ـ به مسئولین توصیه می گردد بودجه سرانه را به صورت کامل به مدارس واگذار نموده و از برخی از خریدهای غیر ضروری خودداری به عمل آید تا مدیران بودجه را صرف نیازهای اساسی خود نمایند .
ب ) راه حل و تامین هزینه ها از طریق مالیاتی و عوارض ها
۱ ) تخفیف مالیاتی به افرادی که به مدارس کمک مالی قابل توجهی اعطا می نمایند.
۲ ـ اخذ شهریه تحصیلی بالاتر از دانش آموزان خانواده های مرفه جامعه با نوید کسر مالیات کمتر از این افراد و اختصاص چنین هزینه های به دانش آموزان خانواده های بی بضاعت .
۳ ـ مالیات آموزشی در انواع مالیات مستقیم و غیر مستقیم و . . . تخصیص این منابع به استان یا محل درآمد
۴ ـ معاف از مالیات بر مدارس خصوصی که ملک خرید و فروش می کند .
۵ ـ اجباری کردن مالیات آموزشی از همه افرادی که به صورت های مختلف مالیات می پردازند .
۶ ـ اخذ عوارض و مالیات ویژه آموزش و پرورش از دارایی های غیر منقول در شهرها.
۷ ـ اخذ مالیات بر فروش کالای لوکس و صنعتی ـ اخذ مالیات از مشاغل های موضوع ماده ۹۵ قانون های مستقیم بند الف ، ب ، ج

 

    • پیشنهادهای پژوهش

 

 

 

    •  

 

 

 

            • انجام پژوهش با توجه به موضوع فوق به صورت میدانی و نظرخواهی از متخصصین امر.

           

            • ارائه مدلی با توجه به پژوهش های بعدی به آموزش و پرروش ایران با توجه مالیات های محلی.

           

            • ایجاد کارآفرینی سازمانی در آموزش و پرورش ایران جهت اخذ منابع پولی بیشتر.

           

            • اجباری کردن مالیات آموزشی از همه افرادی که به صورت های مختلف مالیات می پردازند.

           

           

       

       

 

محدودیت های پژوهش

 

        •  

       

       

 

 

 

      • نبود منابع کافی در مورد پژوهش حاضر در کشور
موضوعات: بدون موضوع
[پنجشنبه 1400-07-29] [ 07:17:00 ق.ظ ]