ب) با توجه به الگوی بدست آمده در این پژوهش که ابعاد زمینه ای، ساختاری و محتوایی شبکه های دانش را تبیین نموده است، محققین متخصص در زمینه تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم های انفورماتیک می توانند پلت فرم[۳۳۷] تکنولوژیکی شبکه های دانش طراحی نمایند.
ج) محققین می توانند با بهرهگیری از فنون تصمیم گیری چند معیاره در رتبهبندی شاخص های تاثیرگذار بر الگوی توسعه شبکه های دانش که میتواند منجر به شکلگیری ماتریسی شبیه “ماتریس برنامه ریزی استراتژیک کمی” شود، نقشه راه عملیاتی و اولویت بندی شده پیاده سازی الگوی شبکه های دانش را تبیین نمایند.
فهرست منابع
فهرست منابع فارسی:
آذر، عادل و مصطفایی، خدیجه (۱۳۹۱)، نگاشت شناخت رویکردی نوین در مدلسازی نرم، پژوهش های مدیریت در ایران، دوره ۱۶، شماره ۳، پاییز ۱۳۹۱٫
ابراهیمی حسین زاده، بهمن (۱۳۸۸)، اهمیت شبکه سازی در توسعه فناوری نانو، مجموعه مقالات دومین کنفرانس مدیریت تکنولوژی.
اخوان، پیمان و باقری، روح اله (۱۳۹۰)، مدیریت دانش از ایده تا عمل، انتشارات آتی نگر.
اوما سکاران، ترجمه محمد صائبی و محمود شیرازی (۱۳۷۵)، روش های تحقیق در مدیریت، تهران: انتشارات مرکز آموزش دولتی.
بامداد صوفی، جهانیار (۱۳۹۲)، رویکردی فراتحلیلی به روش شناسی تحقیق در مطالعات سازمانی، مقاله منتشر نشده.
تولایی، روح اله و رشیدی، محمدمهدی (۱۳۹۱)، مدیریت ارزش آفرین دانش و دستاوردهای نوین آن در صنعت نفت، انتشارات موسسه مطالعات بین المللی انرژی.
تولایی، روح اله و دیگران (۱۳۸۸)، درآمدی بر شناخت مدل مطلوب فراگرد مدیریت دانش در صنعت نفت جمهوری اسلامی ایران، فصلنامه علمی-پژوهشی مدیریت و منابع انسانی در صنعت نفت؛ شماره ۷٫
جباری، محمد (۱۳۸۶)، اقتصاد دانش محور، فصلنامه راهبرد شماره ۴۶٫
حبیبی، علی (۱۳۸۷)، پیاده سازی مدیریت دانش در سازمانهای مهندسی، تهران: ارگ.
حنفی زاده، پیام و محرابیون محمدی، محمد (۱۳۹۲)، طراحی سیستم الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت: یک رویکرد سیستمی نرم، مجموعه مقالات دومین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت.
خاکی، غلامرضا (۱۳۸۳)، روش تحقیق در مدیریت، تهران: مرکز انتشارات علمی دانشگاه آزاد اسلامی.
دانایی فرد، حسن، الوانی، سید مهدی و آذر، عادل (۱۳۸۸)، روش شناسی پژوهش کیفی در مدیریت: رویکردی جامع، تهران: انتشارات صفار-اشراقی.
سپهری، محمد مهدی و ریاحی، آسیه (۱۳۸۹)، کاربست تحلیل شبکه های اجتماعی برای استخراج نیازهای سیستم مدیریت دانش در سازمانهای دانش بنیان، فصلنامه علمی-پژوهشی سیاست علم و فناوری، سال سوم، شماره ۲، زمستان ۱۳۸۹٫
صدقی، شهرام و دیگران (۱۳۹۰)، مفاهیم و راهکارهای عملی برای شبکهسازی مراکز رشد ایران، پارک فناوری پردیس، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری.
سهرابی یورتچی و دیگران (۱۳۸۹)، ارائه الگوی کاربردی برای سنجش میزان توانمندی تسهیم دانش (بررسی دانشگاه های دولتی تهران)، فصلنامه علوم و فناوری اطلاعات، شماره ۶۳، پاییز ۱۳۸۹ صص: ۲۸-۵٫
فقیهی، ابوالحسن و بامداد صوفی، جهانیار (۱۳۷۸)، کثرت گرایی روش تحقیق در پژوهش های سازمانی، فصلنامه مطالعات مدیریت، شماره ۲۱ و ۲۲٫
رضائیان، علی (۱۳۸۸)، مبانی سازمان و مدیریت، تهران: انتشارات سمت.
مرادی، خدیجه و صفوی، زینب (۱۳۹۱)، بررسی نقش و جایگاه کتابخانه های عمومی کشورهای در حال توسعه در اقتصاد دانش محور، نشریه سازمان اسناد آستان قدس رضوی، دوره ۴، شماره ۱۴ و ۱۵٫
نظافتی، نوید (۱۳۸۸)، گزارش نهایی پروژه مستندسازی تجربیات ۵۰ نفر از خبرگان صنعت نفت، تهران: موسسه مطالعات بین المللی انرژی وزارت نفت.
نظام نامه پژوهش، فناوری و نوآوری وزارت نفت (۱۳۸۹)، ابلاغ شده توسط وزیر نفت.
ولی زاده، ریحانه (۱۳۹۱)، مدل انتخاب عرضه کننده با بکارگیری رویکرد تفکر نرم و مدل نقشه ی شناختی (مورد مطالعه شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب)، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی.
هومن، حیدرعلی (۱۳۹۰)، مدل یابی معادلات ساختاری با کاربرد نرم افزار لیزرل، انتشارات سمت.
فهرست منابع لاتین:
Abrenthy M.A. & et al. (2005), A multi-method approach to building causal performance maps from expert knowledge, Management Accounting Research, Vol. 16.
Aggestam, Lena (2006), Learning Organization Or Knowledge Management: Which Came First, The Chicken Or The Egg?, Information Technology and Control, vol.35, No.3: 295-302.
Alavi, M. & Tiwana, A. (2002), Knowledge Integration in Virtual Teams: The Potential Role of KMS, Journal of the American Society for Information Science and Technology, 53(12):1029–۱۰۳۷٫
Alavi, M. and Leidner, D.E. (2001), “Review: Knowledge Management and Knowledge Management Systems: Conceptual Foundations and Research Issues", MIS Quarterly, 25(1), pp. 107-136.
Arthur, J. B., and C.L Huntley (2005), Ramping up the organizational learning curve: Assessing the impact of deliberate learning on organizational performance under gain sharing, AcademyofManagementJournal, 48(6): 1159-1170.
Andreas Seufert, Georg von Krogh, Andrea Bach (1999),"Towards knowledge networking", Journal of Knowledge Management, Vol. 3 Iss: 3 pp. 180 - 190
Armstrong. M.(2006), A handbook of Human Resource Management Practice (10th edition), Kogan Page , London ISBN 0-7494-4631-5
Axelrod R. (1976), Structure of decision _ the cognitive maps of political elites, Princeton University Press, Princeton, NJ.
Axelsson, B. (1995), The Development of Network Research - A Question of Mobilization and Perseverance, Business Marketing: An Interaction and Network Perspective, Dordrecht, Kluwer Academic Publishers,P.P: 111-137
Back, Andrea and eta. (2005), Putting Knowledge Networks into Action (Methodology, Development,Maintenance), Springer.
Bartalanffy, L. (1969), General System Theory: Foundations, Development, Applications New York, Braziller.
Bartlett, C. (1996), McKinsey & Company: managing knowledge and learning, Boston, MA: Harvard Business School, Jun 1996.
Becerra-Fernandez, I., Gonzalez, A. and Sabherwal, R. (2004), “Knowledge Management", first Edition, Prentice Hall.
Boisot, M., H. (1998), Knowledge assets: securing competitive advantage in the information economy, Oxford: Oxford University Press.
Bontis, N. (2001), “Assessing Knowledge Assets: A Review of the Models used to Measure Intellectual Capital.”, International Journal of Management Review, Vol. 3 No. 1: 41-60.
Britto,1. (1998) ‘Technological Diversity and Industrial Networks: An Analysis of the Modus Operandi of Co-operative Arrangements’, SPRU Electronic Working Paper Series Paper No 4, Brighton, SPRU, University of Sussex
Bueno S., Salmeron J. L. (2008), Fuzzy modeling enterprise resource planning tool selection, Computer Standards and Interfaces, Vol. 30, No. 3.
Buzan, T. (1993), The Mind Map Book. BBC Books, London.
Cabrera, E. F., and A. Cabrera (2005), Fostering knowledge sharing through people management practices, International Journal of Human Resource Management, (16)3: 720-735.
Cater, T. (2001), knowledge management as a means of developing a firms competitive advantage, management, 6(1/2): 133-153.
Carmines, E. a. (1979), Reliability and Validity Assessment, Newbury Park, CA: Sage Pulications.
Carley, K. M. (1997). Extracting Team Mental Models Through Textual Analysis. Journal of Organizational Behavior 18, 533-558.
Cassell C. & Symon G. (2004), Essential guide to qualitative methods in organizational
research, SAGE Publications Limited.