- اولویت بندی موانع فقدان بسترهای جذب اسپانسرهای بین المللی در حمایت مالی در ورزش قهرمانی استان فارس
۱-۵ سوالات تحقیق
مهمترین موانع ساختاری-مدیریتی در جذب حامیان مالی در ورزش قهرمانی استان فارس چه می باشد؟
- مهمترین موانع عدم توفیق اسپانسرها در فرایند حمایت مالی در جذب حامیان مالی در ورزش قهرمانی استان فارس چه می باشد؟
- مهمترین موانع عدم استفاده از اصول بازاریابی در جذب حامیان مالی در ورزش قهرمانی استان فارس چه می باشد؟
- مهمترین موانع سطح پایین حرفه ای ورزش استان فارس در جذب حامیان مالی در ورزش قهرمانی استان فارس چه می باشد؟
- مهمترین مشکلات حقوقی و رسانه ای در جذب حامیان مالی در ورزش قهرمانی استان فارس چه می باشد؟
- مهمترین فقدان جنبه های تکنیکی در باشگاه ها در جذب حامیان مالی در ورزش قهرمانی استان فارس چه می باشد؟
- مهمترین فقدان بسترهای جذب اسپانسرهای بین المللی در جذب حامیان مالی در ورزش قهرمانی استان فارس چه می باشد؟
- مهمترین موانع در جذب حامیان مالی در ورزش قهرمانی استان فارس چه می باشد؟
۱-۶ قلمرو تحقیق
۱-۶-۱ قلمرو موضوعی
قلمرو موضوعی این پژوهش بررسی تاثیر موانع ساختاری-مدیریتی، موانع عدم توفیق اسپانسرها در فرایند حمایت مالی، موانع عدم استفاده از اصول بازاریابی، موانع سطح پایین حرفه ای ورزش استان فارس، مشکلات حقوقی و رسانه ای در جذب حامیان مالی، فقدان جنبه های تکنیکی در باشگاه ها و فقدان بسترهای جذب اسپانسرهای بین المللی در عدم حمایت مالی از ورزش قهرمانی استان فارس می باشد.
۱-۶-۲ قلمرو زمانی
قلمرو زمانی جمع آوری داده های این تحقیق در تابستان و پاییز سال ۱۳۹۳ صورت گرفت.
۱-۶-۳ قلمرو مکانی
قلمرو مکانی این تحقیق استان فارس بود.
۱-۷ محدودیت تحقیق
-
- نیاز به هماهنگیهای بسیار زیاد برای ملاقات کردن با مدیران شرکتها.
- دسترسی محدود به برخی منابع
۱-۸ تعریف واژهها و اصطلاحات
۱-۸-۱ تعریف نظری واژهها و اصطلاحات
۱-۸-۱-۱ ورزش قهرمانی
عبارت است از ورزشهای رقابتی و سازمان یافتهای که ورزشکاران ماهر برای کسب جایگاه رتبه مند در آن شرکت میکنند.
۱-۸-۱-۲ شرکت خصوصی
شرکتی که بیش از ۵۰ درصد سهام آن متعلق به اشخاص حقیقی یا حقوقی غیر دولتی باشد، به طوری که تصمیمگیری در مورد مسائل آن بدون نیاز به آراء اعضاء دولتی میباشد.
۱-۸-۱-۳ حمایت ورزشی
حمایت ورزشی را میتوان به عنوان سرمایهگذاری در فعالیتهای ورزشی، افراد و یا رویدادها برای دسترسی به بهره برداری بالقوه از مسائل تجاری مربوط به ورزش تعریف کرد.
۱-۸-۱-۴ حمایت مالی
حمایت مالی یک رابطه تجاری بین یک مهیا کنندهی وجوه، منابع یا خدمات برای یک فرد، رویداد یا سازمان است که در عوض حقوق و تداعی معانی را پیشنهاد میکند که ممکن است برای مزایای تجاری در عوض سرمایهگذاری حمایت مالی، استفاده شده باشند.
۱-۸-۲ تعریف عملیاتی واژهها و اصطلاحات
۱-۸-۲-۱ حمایت ورزشی
حمایت ورزشی به معنای ارائه کلیه خدمات در برگزاری رویداد یا مسابقه ورزشی می باشد.
۱-۸-۲-۲ حمایت مالی
حمایت مالی به معنای پرداخت هزینه های مالی در برگزاری رویداد ها و مسابقات در ازای استفاده از نام تجاری مسابقه یا رویداد. در تحقیق حاضر حمایت مالی در ورزش با بهره گرفتن از سوالات پرسشنامه سنجیده گردید.
فصل دوم
مبانی نظری تحقیق
این فصل شامل دو قسمت کلی میباشد که عبارتند از مبانی نظری و پیشینه تحقیق. در قسمت مبانی نظری درباره مباحث مختلف پیرامون بازاریابی ورزشی و حمایت مالی ورزشی صحبت خواهد شد و در قسمت پیشینه تحقیق به تحقیقاتی که در داخل ایران و خارج ایران در زمینه این پژوهش انجام شده میپردازیم و در انتهای این قسمت از این تحقیقات نتیجهگیری کلی خواهد شد.
۲-۱ بازاریابی
تعریفهای گوناگونی برای بازاریابی بیان شده است. در یک تعریف ساده، بازاریابی عبارت است از: تامین رضایت مشتری به شیوهای سودآور (محرم زاده،۱۳۸۵). امروزه صاحب نظران؛ بازاریابی را فرایند ارضای نیازها و خواسته های بشر تعریف میکنند، به نظر فیلیپ کاتلر ، برجسته ترین صاحبنظر در این رشته، بازاریابی عبارت است از فعالیتی انسانی در جهت ارضای نیازها و خواسته ها از طریق فرایند مبادله. منشا و رکن اساس نظام بازاریابی، نیازها و خواسته های انسان است (روستا احمد و همکاران،۱۳۸۳). تفاوت بین بازاریابی و فروش بیشتر از شباهت آنهاست. فروش روی نیازهای فروشنده؛ بازاریابی روی نیازهای خریدار متمرکز است. با توجه به مرکز دانش کسب و کار، مفهوم بازاریابی فلسفهای است که شرکتها باید نیازهای مشتریانشان را تجزیه و تحلیل کنند و در آن زمان تصمیم بگیرند که آنها را بهتر از رقیب راضی کنند به علاوه؛ با وجود تصورهای غلط، بازاریابی همیشه تبلیغات نیست در حقیقت تبلیغات فقط شامل یک بخش کوچکی از کل آمیخته بازاریابی است. متغیرهای آمیخته بازاریابی بر اساس ویژگیهای صنعت همچنانکه آنها به سختی به وسیله گرایشات صنعت جهانی و محلی تحت تاثیر قرار گرفتهاند در روش های منحصر به فردی بیان خواهند شد(ژولیه،۲۰۰۴).
۲-۲ بازاریابی ورزشی
بازاریابی ورزشی شامل تمام فعالیتهایی است که طراحی شده تا نیازها وخواستههای مشتریان ورزش را بوسیله فرایند تبادل برطرف سازد بازاریابی ورزشی در دو محور اصلی توسعه یافته است: بازاریابی خدمات و محصولات ورزشی مستقیماً با مشتریان ورزش و بازاریابی خدمات و محصولات صنعتی و مشتری دیگر بوسیله استفاده ازترویجات ورزش (مولین[۷]،۲۰۰۷). پیتس و استاتلر در سال ۱۹۹۶ بازاریابی ورزشی را به عنوان فرآیندی از فعالیتهای طرح ریزی و اجرای برای محصول، قیمت گذاری، ترویج و توزیع یک محصول ورزشی به منظور ارضای نیازها و امیال مشتریان که اهداف سازمانی را نیز بدست میآورد تعریف میکند(ریکرت،۲۰۰۵).
لویس و اپنزلر[۸] (۱۹۸۵) بازاریابی ورزشی را با دو کاربرد بدین گونه تعریف میکنند.
موضوعات: بدون موضوع
[پنجشنبه 1400-07-29] [ 06:36:00 ب.ظ ]