۳-تعریف نظری دینداری تجددگرایی اسلامی …………………………………………………………………………………………. ۸۶
۴-تعریف عملیاتی دینداری تجددگرایی اسلامی ………………………………………………………………………………………. ۸۶
۵-تعریف نظری اسلام گرایی رادیکال ………………………………………………………………………………………………………… ۸۷
۶-تعریف عملیاتی اسلام گرایی رادیکال ……………………………………………………………………………………………………. ۸۸
۷-تعریف نظری دینداری سنت گرایانه …………………………………………………………………………………………………….. ۸۸
۸-تعریف عملیاتی دینداری سنت گرایانه ( طردگرا) ………………………………………………………………………………… ۸۹
۹-تعریف عملیاتی دینداری سنت گرایانه جدید ……………………………………………………………………………………….. ۹۰
۳-۱-۲-۳ نحوه شاخص سازی انواع دینداری ………………………………………………………………………………………….. ۹۱
۳-۱-۲-۴ سنجش اعتبار و روایی شاخص انواع دینداری …………………………………………………………………………. ۹۱
۳-۱-۳ متغیر وابسته نگرش به جامعه مدنی …………………………………………………………………………………………….. ۹۲
۳-۱-۳-۱ تعریف نگرش ……………………………………………………………………………………………………………………………….۹۲
۳-۱-۳-۲ تعریف عملیاتی نگرش ……………………………………………………………………………………………………………… ۹۲
۳-۱-۳-۳ جامعه مدنی ………………………………………………………………………………………………………………………………. ۹۳
۳-۱-۳-۴ تعریف عملیاتی نگرش به جامعه مدنی …………………………………………………………………………………….. ۹۳
۱) تعریف عملیاتی دموکراسی …………………………………………………………………………………………………………………… ۹۳
۲) تعریف عملیاتی نهادینه شدن قانون …………………………………………………………………………………………………….. ۹۴
۳) تعریف عملیاتی غیرمطلق بودن حکومت …………………………………………………………………………………………….. ۹۵
۴) تعریف عملیاتی تکثرگرایی بنیادی ……………………………………………………………………………………………………….. ۹۵
۵) تعریف عملیاتی حاکمیت روح تسالم و تسامح …………………………………………………………………………………….. ۹۶
۶) تعریف عملیاتی گفتمان ………………………………………………………………………………………………………………………… ۹۷
۷) تعریف عملیاتی تشکل ها …………………………………………………………………………………………………………………….. ۹۷
۳-۱-۳-۶ تعریف عملیاتی بعد عاطفی (ارزیابی ) نگرش به جامعه مدنی ………………………………………………. ۱۰۰
۳-۱-۳-۷ تعریف عملیاتی بعد شناختی نگرش به جامعه مدنی …………………………………………………………….. ۱۰۲
۳-۱-۳-۸ تعریف عملیاتی بعد رفتاری یا تمایل به عمل در نگرش به جامعه مدنی ………………………………. ۱۰۳
۳-۱-۳-۹ نحوه عملیاتی کردن شاخص کلی نگرش به جامعه مدنی ……………………………………………………… ۱۰۴
۳-۱-۳-۱۰ سنجش اعتبار و روایی شاخص های نگرش به جامعه مدنی ………………………………………………. ۱۰۵
۳-۲ روش تحقیق …………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۰۷
۳-۳ جامعه آماری ……………………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۰۸
۳-۴ روش تعیین حجم نمونه …………………………………………………………………………………………………………………. ۱۰۹
۳-۵ روش نمونه گیری ……………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۱۰
۳-۶ تکنیک گردآوری داده ها …………………………………………………………………………………………………………………. ۱۱۲
فصل چهارم : یافته های پژوهش
۱- مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۱۱
فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری
۵-۱ نتیجه گیری …………………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۴۷
۵-۲ نتایج توصیفی ………………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۴۷
۵-۳ نتایج تبیینی ………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۵۰
۵-۴ پیشنهادات ………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۵۴
۵-۵ محدودیت های پژوهش …………………………………………………………………………………………………………………… ۱۵۵
منابع فارسی ……………………………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۵۶
منابع لاتین ………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۶۰
ضمائم
پرسشنامه ……………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۶۲
فهرست جداول
جدول ۳-۱ متغیرهای زمینه ای ………………………………………………………………………………………………………………. ۸۰
جدول ۳-۲ شاخص انواع دینداری از نظر ویلیام شپرد ……………………………………………………………………………… ۸۱
جدول ۳-۳ شاخص سازی مفهوم جامعه مدنی ………………………………………………………………………………………… ۹۸
جدول ۳-۴ شاخص سازی مفهوم نگرش به جامعه مدنی ……………………………………………………………………… ۱۰۴
جدول ۳-۵ توزیع دانشجویان برحسب جنسیت و مقطع تحصیلی در دانشگاه شاهد ……………………………. ۱۰۷
جدول ۶-۳ توزیع دانشجویان برحسب جنسیت و مقطع تحصیلی در دانشگاه شاهد ……………………………. ۱۰۸
جدول ۴-۱ توزیع فراوانی و درصد نمونه بر حسب جنسیت ………………………………………………………………….. ۱۱۲
جدول ۴-۲ توزیع فراوانی و درصد نمونه برحسب گروه سنی ………………………………………………………………… ۱۱۳
جدول ۴-۳ توزیع فراوانی و درصد نمونه برحسب مقطع تحصیلی ………………………………………………………… ۱۱۴
جدول ۴-۴ توزیع فراوانی و درصد نمونه برحسب وضعیت تأهل ………………………………………………………….. ۱۱۵
جدول ۴-۵ توزیع فراوانی و درصد نمونه برحسب دانشگاه ……………………………………………………………………… ۱۱۶
جدول ۴-۶ توزیع فراوانی و درصد نمونه برحسب نوع دینداری ……………………………………………………………. ۱۱۷
جدول ۴-۷ توزیع فراوانی و درصد نمونه برحسب رشته تحصیلی ……………………………………………………………۱۱۸
جدول ۴-۸ توزیع فراوانی و درصد نمونه برحسب عضویت در نهادهای جامعه مدنی ………………………….. ۱۱۹
جدول ۴-۹ توزیع فراوانی و درصد نمونه برحسب نگرش به قوی تر بودن جامعه مدنی در حکومت ها ۱۲۰
جدول ۴-۱۰توزیع فراوانی و درصد نمونه برحسب نگرش به موقعیت جامعه مدنی در ایران ……………….. ۱۲۲
جدول ۴-۱۱ توزیع فراوانی و درصد نمونه برحسب میزان نگرش به جامعه مدنی ………………………………… ۱۲۳
جدول ۴-۱۲ آماره های توصیفی میزان نگرش به جامعه مدنی …………………………………………………………….. ۱۲۳
جدول ۴-۱۳ توزیع فراوانی و درصد نمونه برحسب میزان نگرش به بعد شناختی جامعه مدنی ………….. ۱۲۴
جدول ۴-۱۴ آماره های توصیفی میزان نگرش به بعد شناختی جامعه مدنی ………………………………………. ۱۲۵
جدول ۴-۱۵ توزیع فراوانی و درصد نمونه برحسب میزان نگرش به بعد رفتاری جامعه مدنی ……………… ۱۲۶
جدول ۴-۱۶ آماره های توصیفی میزان نگرش به بعد رفتاری جامعه مدنی …………………………………………… ۱۲۶
جدول ۴-۱۷ توزیع فراوانی و درصد نمونه برحسب میزان نگرش به بعد عاطفی جامعه مدنی ………………..۱۲۷
جدول ۴-۱۸ آماره های توصیفی میزان نگرش به بعد عاطفی جامعه مدنی ………………………………………….. ۱۲۸
جدول ۴-۱۹ آماره های توصیفی پیرامون انواع دینداری و نگرش به بعد شناختی جامعه مدنی …………. ۱۲۸
جدول ۴-۲۰ آزمون تحلیل واریانس پیرامون انواع دینداری و نگرش به بعد شناختی جامعه مدنی ……… ۱۲۹
جدول ۴-۲۱ نتایج آزمون شفه پیرامون انواع دینداری و میزان نگرش به بعد شناختی جامعه مدنی …… ۱۲۹
جدول ۴-۲۲ آماره های توصیفی پیرامون انواع دینداری و میزان نگرش به بعد رفتاری جامعه مدنی … ۱۳۱
جدول ۴-۲۳ آزمون تحلیل واریانس پیرامون انواع دینداری و میزان نگرش به بعد رفتاری جامعه مدنی.۱۳۱
جدول ۴-۲۴ انواع دینداری و میزان نگرش به بعد رفتاری جامعه مدنی ………………………………………………… ۱۳۲
جدول ۴-۲۵ آماره های توصیفی پیرامون انواع دینداری و میزان نگرش به بعد عاطفی جامعه مدنی …….۱۳۳

 

موضوعات: بدون موضوع
[چهارشنبه 1400-01-25] [ 05:13:00 ق.ظ ]