پژوهش های انجام شده با موضوع بررسی وضعیت یادگیری سازمانی و ارائه راههای بهبود آن در دبیرستانهای شهر تهران ... | ... | |
۶۵/۰
۱۷-۲۰
تفکر سیستمی
۶۵/۰
۲۱-۲۵
رهبری مشارکتی
۸۱/۰
۲۶-۳۱
توسعه شایستگی کارکنان
۷۸/۰
۳۲-۳۴
ساختار سازمانی
۶۷/۰
۳۵-۳۷
استراتژی
۳-۴- تعیین روایی و پایایی ابزارهای اندازه گیری پژوهش:
۳-۴-۱ روایی پرسشنامه:اعتبار یا روایی با این مساله سروکار دارد که یک ابزار اندازه گیری تا چه حد چیزی را اندازه می گیرد که ما فکر می کنیم. برای تعیین روایی از روش های مختلفی می توان استفاده کرد. در این تحقیق برای تعیین روایی از روایی محتوایی استفاده شده است. برای روایی صوری و محتوایی پرسشنامه ها از نظرات متخصصان و اساتید راهنما و مشاور استفاده شده است. ۳-۴-۲ پایایی پرسشنامه ها:قابلیت اعتماد یا پایایی یک ابزار عبارت است از درجه ثبات آن در در اندازه گیری هر آنچه اندازه می گیرد(بیابانگرد،۱۳۸۷). پایایی این ابزار در پژوهش کاظم پور (۱۳۹۱)، ۸۸/۰ به دست آمده است. در این پژوهش برای بررسی پایایی ابزار از ضریب آلفای کرونباخ استفاده گردید. بدین منظور یک نمونه اولیه شامل ۳۰ پرسشنامه پیش آزمون گردید و سپس با بهره گرفتن از دادههای به دست آمده از این پرسشنامهها و به کمک نرمافزار آماری Spss میزان ضریب پایایی برای مولفه چشم انداز مشترک(۷۶/۰)، فرهنگ سازمانی(۸۵/۰)، کار و یادگیری تیمی(۷۴/۰)، اشتراک دانش(۷۷/۰)، تفکر سیستمی(۶۵/۰)، رهبری مشارکتی(۶۸/۰) ، توسعه شایستگی کارکنان(۸۱/۰) ، ساختار سازمانی(۷۸/۰) و استراتژی(۶۷/۰) و برای کل پرسشنامه ۹۰/۰ بوده است که مبین سطح مطلوب پایایی این پرسشنامه می باشد. جدول شماره (۳-۴) : پایایی خرده قیاس های یادگیری سازمانی
مقیاس
ضریب آلفای کرونباخ
چشم انداز مشترک
۷۶/۰
فرهنگ سازمانی
۸۵/۰
کار و یادگیری تیمی
۷۴/۰
[پنجشنبه 1400-07-29] [ 05:38:00 ب.ظ ]
لینک ثابت
|