هزینه مالی در دانشگاه بالا بوده و نسبت هزینه های مالی به کل درآمد با توجه به پائین بودن درآمد و نیز بالا بودن هزینه های مالی نسبت به وصعیت مطلوب(کمتر از۲ درصد) به عنوان یک نقطه ضعف برای واحد به شمار می رود.
دانلود پایان نامه - مقاله - پروژه
نسبت هزینه های آموزشی به کل درآمد
دانشگاه از نظر میزان هزینه های آموزشی در سطح مناسبی قرار دارد و نسبت هزینه های آموزشی به کل درآمد برای واحد یک نقطه قوت می باشد.
نسبت تخفیفات نقدی به کل درآمد
حجم تخفیفات نقدی نسبت به کل دارای نوسان زیادی بوده ولی در حال حاضر نسبت به استاندارد(کمتر از ۲درصد) بالا می باشد و یک نقطه ضعف برای واحد به شمار می رود.
نسبت هزینه های اداری به کل هزینه ها
دانشگاه از نظر هزینه های اداری نیز مانند حوزه مالی صرفه جویی مناسبی داشته و در سالیان اخیر نسبت هزینه های اداری به کل هزینه ها از وضعیت مطلوب(کمتر از ۱۵درصد) نیز بهتر بوده است که می تواند به عنوان یک نقطه قوت برای عملکرد واحد به شمار آید.
نسبت هزینه حقوق و دستمزد کارکنان(کارمندان و هیات علمی) به کل هزینه ها
دانشگاه از نظر نسبت هزینه حقوق و دستمزد کارکنان(کارمندان و هیات علمی) به کل هزینه ها نسبت به شاخص مطلوب(حدود ۵۰ درصد) بالاتر بوده و به عنوان یک نقطه ضعف در این مورد باید برنامه ریزی کند و با مدیریتمناسب به شاخص استاندارد نزدیک شود.
۱۰-۳: عوامل محیطی(بیرونی) مؤثر بر عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی بندر لنگه
۱۰-۳-۱: عوامل محیطی مؤثر بر عملکرد دانشگاه در حوزه آموزشی
عوامل محیطی مؤثر بر عملکرد دانشگاه در حوزه آموزشی (فرصت‌ها و تهدیدهای محیط خارجی) همراه با میزان اهمیت(وزن) و واکنش دانشگاه نسبت به عامل مزبور(رتبه) توسط ۳۵ نفر مشخص شده است (مجموع وزن‌ها ۱ و مقیاس رتبه ۱ تا ۵ می‌باشد). از بین این شاخص‌ها بیشترین میزان اهمیت مربوط به شاخص « نرخ تورم » با میانگین وزن ۰۳۸/۰ و میانگین رتبه ۶۹/۲ و کمترین میزان اهمیت مربوط به شاخص «حمایت از مالکیت معنوی» با میانگین وزن ۰۰۶/۰ و میانگین رتبه ۸۴/۲ بوده است (جدول ۱۸).
جدول ۱۸٫ مد، درصد فراوانی مد، میانگین وزن و رتبه عوامل محیطی مؤثر بر عملکرد دانشگاه در حوزه آموزشی

 

عامل شاخص مد (نما) درصد
برای مد
میانگین وزن میانگین رتبه
عوامل اقتصادی درآمد قابل تصرف فرصت ۶۶٫۰ ۰٫۰۱۸ ۲٫۴۸
نرخ تورم تهدید ۹۰٫۶ ۰٫۰۳۸ ۲٫۶۹
درصد بیکاری تهدید ۶۳٫۵ ۰٫۰۲۸ ۲٫۶۴
کسری بودجه
موضوعات: بدون موضوع
[پنجشنبه 1400-07-29] [ 02:32:00 ب.ظ ]