نقش کوشش های ارتباطی (برپست الکترونیک مستقیم، رفتار ترجیحی و پاداش ملموس ) بر اعتماد ، تعهد ارتباطی و وفاداری رفتاری
فروشگاه های زنجیره ای لباس فروشی در هلند و بلژیک
نتایج به دست آمده ازنمونه آماری هلندی از وجود رابطه مستقیم پست مستقیم و پاداش مادی بر اعتماد حمایت کرد اما تاثیر رفتار ترجیحی بر اعتماد معنادار مشاهده نشده است اما در نمونه آماری بلژیکی رابطه و تاثیر مستقیم رفتار ترجیحی و پاداش مادی بر اعتماد حمایت کرده است اما تاثیر پست مستقیم بر اعتماد مشاهده نشده است.و در هر دو نمونه بلژیکی و هلندی تاثیر مستقیم و معناداری بین اعتماد و تعهد ارتباطی وتاثیر مستقیم و معنادار تعهد ارتباطی بر وفاداری مشتریان پشتیبانی کرده است.
۱۵
فولرتون در سال۲۰۰۵
آیا تعهد در رابطه وفاداری و کیفیت خدمات در خدمات خرده فروشی اهمیت دارد
صنعت خرده فروشی
تعهد موثر و مستمر تشکیل دهنده بخش اعظم رابطه وفاداری – کیفیت خدمت است. همچنین وی دریافت که تعهد موثر خرده فروشی، اثری مثبت بر روی وفاداری مشتری دارد
۱۶
اندوبیسی در سال۲۰۰۷
بررسی اثر استراتژی بازاریابی رابطه مند بر وفاداری مشتری
بانک های مالزی
چهارعامل کلیدی بازاریابی رابطه مند یعنی اعتماد، تعهد، رابطه، رسیدگی به شکایات مشتریان بر وفاداری مشتریان بررسی شد. با استناد به نتایج تحقیق، محقق پیشنهاد نمود که در ارزیابی پرورش مشتریان وفادار ضرورت دارد، توجه ویژه ای به این چهار عامل کلیدی بازاریابی رابطه مند داده شود
۱۷
هفرنان و همکاران در سال۲۰۰۸
بازاریابی رابطه مند : تاثیر هوش هیجانی و اعتماد بر عملکرد بانکها
بانک ها
همبستگی مثبت بین متغیرهای مستقل( هوش هیجانی و اعتماد) بر عملکرد بانک ها
۲-۱۸ خلاصه فصل دوم
این فصل شامل دو بخش مبانی تحقیق و پیشینه تحقیق می باشد.که در بخش اول توضیحاتی در مورد فروشگاه های زنجیره ای ، متغیر های مستقل، تعاریفی از بازاریابی تعاملی و تاکتیک های بازارایابی تعاملی شامل، ارتباطات، شخصی سازی، پاداش و رفتار ترجیحی و همچنین در خصوص متغیرهای وابسته، تعهد ارتباطی و رفتار خرید نیز بیان شد. و در بخش دوم خلاصه ای از تحقیقات گذشته در زمینه بازاریابی تعاملی و رفتار خرید مصرف کننده بیان گردیده است.
فصل سوم:
روش شناسی تحقیق
۳-۱ مقدمه
تحقیق فرآیندی پویا برای حل مشکل و دستیابی به راه حل مشکلات می باشد. بشر از دیر باز به دنبال شناخت پدیده ها بوده است و از همان زمان مباحثی پیرامون روش شناخت در ذهن وی قرار گرفته است .پایه هر تحقیق «روش شناخت یا روش تحقیق »است . روش شناسی مبحثی است که به بررسی روش های شناخت در علوم می پردازد.
تحقیق را می توان تلاشی منظم و سازمان یافته برای بررسی مساله ای خاص که به یک راه حل نیاز دارد توصیف کرد و شامل گامهایی است که طراحی و پیگیری می شوند تا پاسخهایی برای مساله مورد علاقه ما در محیط کاری به دست آید (سکاران ، ۱۳۹۰).
مواد و مصالح و توالی مراحل تحقیق در ذهن مجریان تحقیق شباهتی به آنچه روی کاغذ گزارش می شود ندارد.آنچه در نهایت سر هم بندی و متقن می شود ،از صافی چکش کاری های همیشگی عقلائی سازی می گذرد که مسیر زیگزاگ تحقیق را صاف و مستقیم می نمایند و کل مطالعه را به طرح منطقی خوش ساختی مبدل می سازد که نقطه شروعی دارد و نقطه پایانی(بلیکی ، ۱۳۹۰ ،۱۴). روش تحقیق ،مجموعه ای از قوائد و استفاده از ابزار های معتبر و نظام یافته است که باید به بررسی واقعیت بپردازد و پس از کشف مجهولات و حل مجهولات به صورت قابل اطمینان نتایجش در اختیار محققین و سایر افراد علاقه مند قرار گیرد .
در این فصل پس از مقدمه به بیان روش تحقیق، مدل مفهومی تحقیق ،جامعه آماری، حجم نمونه، ابزار تحقیق، روایی و پایایی پرسشنامه، روش جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها، متغیر های تحقیق و معرفی نرم افزار آماری پرداخته شده است .
۳-۲ روش تحقیق
پژوهشگر پس از تهیه و تنظیم موضوع تحقیق باید در فکر انتخاب روش تحقیق باشد. هدف از انتخاب روش تحقیق این است که مشخص نماییم برای بررسی موضوعی خاص چه روش تحقیقی لازم است و محقق چه روش و شیوه ای را اتخاذ کند تا هر چه دقیقتر و سریعتر به پرسش یا پرسشهای تحقیق مورد نظر دست یابد .
این تحقیق بر اساس طرح تحقیق ، توصیفی و از نوع علی می باشد و براساس هدف، از نوع کاربردی است. اجرای تحقیق توصیفی می تواند برای شناخت بیشتر شرایط موجود یا یاری دادن به فرایند تصمیم گیری باشد. تحقیق توصیفی می تواند شامل جمع آوری اطلاعات برای آزمون فرضیه یا پاسخ به سؤالات مربوط به وضعیت فعلی موضوع مطالعه شود. یک مطالعه ی توصیفی چگونگی وضع موجود را تعیین و گزارش می کند(خاکی، ۱۳۸۷).
۳-۳ روش های گردآوری اطلاعات
مرحله گردآوری داده ها آغاز فرآیندی است که طی آن محقق یافتههای میدانی و کتابخانهای را گردآوری میکند و به روش استقرایی به طبقهبندی و سپس تجزیه و تحلیل آنها میپردازد و فرضیههای تدوین شده خود را مورد ارزیابی قرار میدهد و در نهایت پاسخ مسأله خود را به اتکای آنها مییابد، به عبارتی محقق به اتکای اطلاعات گردآوری شده واقعیت و حقیقت را آنطور که هست کشف می کند. بنابراین اعتبار اطلاعات اهمیت بسیاری زیادی دارد، زیرا اطلاعات غیرمعتبر مانع از کشف حقیقت و واقعیت میگردد و مسأله مورد نظر محقق به درستی معلوم نمیگردد. اطلاعات و دادههای آماری یا در اسناد مختلف وجود دارند یا محقق آنها را از جامعه ثبت و جمع آوری میکند و در برخی اوقات آنها را میسازد.
جمع آوری داده ها در این تحقیق ترکیبی از روش های کتابخانه ای و میدانی است.
روش های کتابخانه ای در تمامی تحقیقات مورد استفاده قرار می-گیرد. در این تحقیق نیز محقق برا ی جمع آوری ادبیات و سوابق موضوع از منابع فارسی و لاتین کتابخانهای، مقالات، کتابهای مورد نیاز و نیز از شبکه جهانی اینترنت استفاده و نتایج مطالعات خود را در ابزار مناسب اعم از فیش، جدول و فرم، ثبت و نگهداری کرده ودر پایان کار نسبت به طبقه بندی و بهره برداری از آن ها اقدام نموده است.
روش های میدانی به روش هایی اطلاق می گردد که محقق برای گردآوری داده ناگزیر است به محیط بیرون برود و با مراجعه به افراد یا محیط و نیز برقراری ارتباط با واحد تحلیل یعنی افراد (در این پژوهش)، اطلاعات مورد نیاز خود را جمع آوری کند. در این روش جهت جمع آوری داده ها از پرسشنامه استاندارد که قبلا توسط چندین پژوهشگر مورد استفاده قرار گرفته استفاده گردیده و تنها در مواردی با توجه به موضوع، بومی سازی شده و پس از تعیین روایی و پایایی، از آن بهره برداری شده است.
۳-۴ جامعه آماری
جامعه آماری به کل گروه ، افراد، وقایع یا چیز هایی اشاره دارد که محقق می خواهد به تحقیق درباره آنها بپردازد. جامعه آماری دارای صفت مشترکی هستند که آنها را از سایرین متمایز می کنند، به این صفت مشترک صفت مشترک جامعه آماری می گویند. جامعه آماری در این تحقیق شامل مشتریان فروشگاه های زنجیره ای در استان گیلان می باشد.
۳-۵ نمونه آماری
موضوعات: بدون موضوع
[پنجشنبه 1400-07-29] [ 01:13:00 ب.ظ ]