4- فرضیه های تحقیق
هدف نهائی در تولید کالاها و خدمات، برآوردن نیازهای مصرف کنندگان می­باشد.با شناسایی این نیاز­ها و برآورد مناسب آن به شکل­های گوناگون هم مصرف کنندگان و هم تولیدکنندگان به خواسته­ های خود می­رسند.در این پژوهش تلاش شده ، تا از طریق دنبال کردن فرضیه ­های زیر تأثیر عناصر آمیخته بازاریابی را بر استراتژی تبلیغات رستوران پاکت بسنجیم.
فرضیه اصلی
عناصر آمیخته بازاریابی بر ارزیابی مصرف­ کنندگان مجموعه پاکت مؤثر است.
فرضیات فرعی

 

    1. کیفیت محصولات پاکت از نظر مشتریان با اهمیت است.

 

    1. قیمت محصولات پاکت از نظر مشتریان با اهمیت است.

 

    1. روش­های توزیع و بازاررسانی محصولات پاکت از نظر مشتریان با اهمیت است.

 

    1. اطلاع­رسانی مجموعه پاکت از نظر مشتریان با اهمیت است.

 

    1. بسته­بندی محصولات پاکت از نظر مشتریان با اهمیت است.

 

    1. برند مجموعه پاکت از نظر مشتریان با اهمیت است.

 

5- انجام پژوهش
روش پژوهش
این تحقیق از نظر هدف از پژوهش­های کاربردی­ محسوب می­ شود. همچنین براساس چگونگی بدست آوردن داده ­های مورد نیاز(طرح پژوهش) یک تحقیق توصیفی- پیمایشی بشمار می ­آید.
روش­های جمع­آوری اطلاعات
1- روش میدانی: در این پژوهش اطلاعات مربوط به فرضیه ­ها و اهداف از طریق پرسشنامه جمع ­آوری گردیده که پرسشنامه مورد نظر بین مشتریان رستوران پاکت و گروه خبرگان که در صنعت مواد غذایی فعالیت داشته اند توزیع و جمع­آوری شده است.
2- برای انجام مطالعات اولیه و بررسی مباحث تئوریک و پیشینه پژوهش از روش کتابخانه­ای از جمله مطالعه کتابهای تخصصی و مقالات و غیره استفاده شده است.
پایان نامه - مقاله - پروژه
6- قلمرو تحقیق
الف) قلمرو زمانی
اطلاعات مورد نیاز این تحقیق مربوط به دوره زمانی 90-1387 بوده و زمان انجام پژوهش از مردادماه 1391 تا دی­ماه 1391بوده است.
ب) قلمرو مکانی
قلمرو مکانی این تحقیق تهران بزرگ و شامل مناطق 3-2-1 می­باشد.
ج) قلمرو موضوعی
موضوع این پژوهش درقلمرو دانش بازاریابی و مدیریت تبلیغات است و بطور اخص بررسی چگونگی طراحی استراتژی تبلیغات مجموعه پاکت را بررسی می­ کند.
در زمینه تبلیغات می­توان جنبه­ های زیر را مورد مطالعه قرار داد:
- تحقیق در مورد محتویات تبلیغ
- تحقیق در مورد وسیله یاکانال ارتباطی
- تحقیق در مورد تأثیر تبلیغات
- تحقیق در مورد طراحی برنامه­ ها یا استراتژی­ های تبلیغات
این تحقیق در زمینه طراحی استراتژی تبلیغات و بررسی عناصر آمیخته بازاریابی بر آن انجام می­گردد.
7- تعریف واژه ­ها و اصطلاحات تخصصی
استراتژی
تشخیص فرصت­های اصلی و تمرکز منابع سازمان در جهت تحقق منافع نهفته در آن.(کتاب تفکر استراتژیک- دکتر غفاریان و دکتر کیهانی)
تبلیغات
عبارت است از، ارتباط و معرفی غیر شخصی محصول و یا خدمات از طریق حامل­های مختلف در مقابل دریافت وجه برای موسسات انتفاعی یا غیرانتفاعی یا افرادی که به نحوی در پیام مشخص شده ­اند(روستا و همکاران،1387).
آمیخته بازاریابی
مجموعه ­ای است از ابزارهای قابل کنترل بازاریابی که شرکت­ آن­ها را در هم می­آمیزد تا پاسخگوی بازار مورد هدف باشد. این ابزارهای قابل کنترل عبارتند از: محصول، قیمت،توزیع و ترویج(p4)(پارسائیان،1386.(
فصل دوم
ادبیات موضوع
2- 1- تعریف استراتژی[1]
واژه استراتژی از استراتگوس گرفته شده است.در گذشته های دور واژه استراتگوس به وظیفه و نقش (یک امیر ارتشی) اشاره داشت و سپس مفهوم ((هنر ژنرال)) به آن اطلاق گردید،که حاکی از مهارت­ های روانشناختی و رفتاری است که به کمک آن چنین نقش و وظیفه ای را تقبل می کرد(کویین). با توجه به قدمت مفهوم استراتژی و کاربردهای محدود لیکن عمیق آن در اعصار مختلف زندگی بشر بررسی سیر تکوین آن نیز بسیار راهگشا خواهد بود.

 

    • در زمان پریکلس(450پیش از میلاد) به معنی مهارت مدیریت(اداره امور، رهبری، سخنوری، قدرت) به کار می­رفت.

 

    • اولین اشاره به این‌ مفهوم در کتاب هنر جنگ اثر ژنرال چینی سان تزو [2]صورت پذیرفته که در سال 340 قبل از میلاد نگاشته شده است. او درکتاب خود مولفه­های عمده استراتژی نظامی را مطرح کرد. او در این­باره می­گوید که باید به آنچه دشمن می­خواهد به آن برسد پی برد و آنگاه او را از رسیدن به آن محروم ساخت.

 

    • در زمان اسکندر (330 پیش از میلاد) این واژه به عنوان مهارت در به کارگیری نیروها برای غلبه بر مخالفان و ایجاد نظام حکومت متحد جهانی مورد اشاره قرار می­گرفت.

 

    • بروس هندرسون [3]صاحبنظر برجسته و مؤسس گروه مشاورین‌ بوستون استراتژی را ایجاد یک مزیت منحصربه فرد برای تمایز سازمان از رقبا تعریف می‌کند و اساس کار را مدیریت این تمایز می‌داند.

 

2-2-1- نظریه پردازان مدیریت استراتژیک
2-2-1-1- نظریه فرد دیوید[4]
از دید­گاه فرد دیوید استراتژی­ها ابزاری هستند که شرکت می ­تواند بدان وسیله به هدف­های بلند­مدت خود دست یابد و به نظر وی استراتژی­ها به چهار دسته تقسیم می­شوند که هر کدام دارای زیرمجموعه­هایی هستند.
- استراتژی­ های یکپارچگی: استراتژی عمودی به بالا/ استراتژی عمودی به پایین/ استراتژی افقی

موضوعات: بدون موضوع
[پنجشنبه 1400-07-29] [ 05:14:00 ق.ظ ]