درک مددجو از محتوای آموزش

 

۶ سوال

 

۷۲۱/۰

 

 

 

کیفیت آموزش

 

۶ سوال

 

۷۶۱/۰

 

 

 

چنانچه درجدول فوق مشاهده می شود آلفای کرونباخ برای کل گویه ها ۷۸۴/۰ به دست آمده است و هم چنین این ضریب برای گویه های مهارت ۷۴۲/۰ برای گویه های مدت آموزش ۷۲۱/۰ و برای کیفیت آموزش ۷۶۱/۰ به دست آمده است که با توجه به اینکه مقادیر به دست آمده از ۷/۰ بیشتر است، بنابراین سوالات دارای پایایی هستند.
دانلود پروژه
۳-۷- روش‌ها و ابزار تجزیه و تحلیل داده‏ها
برای تجزیه و تحلیل داده ها از برنامه رایانه ای SPSS استفاده شده است. اولین مرحله در تحلیل داده ها ،آماده سازی آن ها برای انواع تحلیل آماریست. این کار با کدگذاری پاسخ ها و در واقع تبدیل داده های خام به معادلهای عددی و سپس انتقال آنها به کامپیوتر صورت پذیرفت.
با آماده شدن داده ها سنجش کلیه متغیرهای تحقیق با بهره گرفتن از آمار توصیفی در قالب جداول و نمودارهای توزیع فراوانی و آمار استنباطی مورد تجزیه تحلیل قرار می گیرد.
الف) آمار توصیفی
اولین مرحله در بررسی داده ها تحلیل جداگانه متغیرهاست ؛ آمار توصیفی آماری هستند که الگوی پاسخ های افراد نمونه را تلخیص می کند (دی.ای .دواس،۱۹۹۱، ص۱۳۶). اولین کاری که بعد از گردآوری اطلاعات انجام می گیرد شمارش تعداد افرادی است که پاسخ های معینی به هر سوال داده اند: نحوه پراکندگی یا توزیع نمونه را در طبقات مختلف هر متغیر بررسی می شود در نتیجه این شمارش، توزیع فراوانی است.
ساده ترین راه دستیابی به توزیع فراوانی ترسیم جداول و نمودارها است. گذشته از نمایش فراوانی می توان آن را تلخیص کرد. متداول ترین آماره های تلخیص کننده توزیع فراوانی ، اندازه های گرایش مرکزی و پراکندگی است. اندازه های گرایش مرکزی مشخص کننده متوسط پاسخ ها و یا پاسخ نماینده است.
ب)آمار استنباطی
در آمار توصیفی با بهره گرفتن از آزمونهای پارامتریک و ناپارامتریک روابط بین متغیرهای تحقیق بررسی شده و درستی و یا نادرستی آنها با اثبات می رسد. برای آزمون فرضیات این تحقیق بسته به سطح سنجش آن ها از خی دو و آزمون t استفاده شده است.
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل
۴-۱- مقدمه
به منظور پاسخ به سوالات پژوهشی بایستی فرضیه های مرتبط با آنها آزمون نموده؛ به این منظور در این فصل داده‌هایی که از طریق پرسشنامه‌های جمع‌ آوری شده بدست آمده‌اند، با بهره گرفتن از دو روش آمار توصیفی و آمار استنباطی در سه بخش مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. بدین ترتیب که ابتدا در بخش‌های اول و دوم فصل حاضر با توصیف نظرهای نمونه آماری در رابطه سؤالات و متغیرها از جدول توزیع فراوانی و درصد پاسخهای مربوط استفاده گردیده است و سپس با استفاده ازآمار استنباطی مورد آزمون قرار گرفته تا رد یا تأیید شوند.
۴-۲- یافته های توصیفی:
در این بخش با بهره گرفتن از آمار توصیفی شاخص درصد فراوانی و جداول میباشد به توصیف وضعیت پاسخگویی جمعیت نمونه پرداخته میشود.
۴-۲- ۱- توصـیف آماری سؤالات پرسشنامه
۴-۲-۱-۱-توزیع نسبی پاسخگویان بر حسب خصوصیات فردی (سوالات عمومی)
- توزیع نسبی پاسخگویان بر حسب سن:
جدول ۴-۱- توزیع نسبی پاسخگویان بر حسب سن

 

 

کمیت پاسخ
نوع پاسخ

 

فراوانی

 

درصد

 

 

 

۲۰ تا ۳۰ ساله

 

۴۳

 

۳۰%

 

 

 

۳۱ تا ۴۰ ساله

 

۵۵

 

۳۴%

 

 

موضوعات: بدون موضوع
[پنجشنبه 1400-07-29] [ 03:57:00 ب.ظ ]