بهشتی، سعید(1385)، فلسفه تعلیم و تربیت در جهان امروز ، قبسات، شماره 39،صص 124 – 109
بهشتی، سعید(1385)فلسفه تعلیم و تربیت در جهان امروز ، قبسات، شماره39، صص 124 – 109
بنی سی پری ، دوایی مهدی(1387)، گذری بر فلسفه آموزش وپرورش ،قم : انتشارات سفیراردهال
بی نا (1367)، نقش معلم دردوره ابتدایی، مترجم: رحیمی، چنگیز، مجله رشد معلم، اسفند 1367 ، ش 54 ،صص 48-51
پورظهیر، تقی (1382)، مقدمه ای بر برنامه ریزی آموزشی و درسی، تهران: موسسات انتشارات آگاه
پورظهیر، تقی (1382)، مبانی واصول آموزش وپرورش، تهران
پور مقدّس، علی (1348)، تعلیم وتربیت تطبیقی، تهران: انتشارات مشعل
تلخابی، مسعود(1381)، ایده آلیسم از آغاز تا امروز، مجله کیهان فرهنگی، مهر 1381 ، شماره 192، صص 62-71
توحیدی، س (1373)، سفرنامه تربیتی یک معلم (بازدید از مدارس انگلستان) قسمت پنجم، مجله رشد معلم ، بهمن 1373، شماره 107، صص57 -61
تورانی، حیدر (1380)، کیفیت بخشی آموزش و پرورش ابتدایی دوره ابتدایی، تهران: نشر قو
جعفریان یسار، حمید(1387)، مبانی، اصول، فلسفه و مکاتب آموزش و پرورش، تهران:ظفر
جعفری، مسعود (1378)، سیر رمانتیسم در اروپا، چاپ اول ، تهران: نشر مرکز
جی اف. نلر (1377)، آشنایی با فلسفه آموزش وپرورش، ترجمه: فریدون بازرگان دیلمقانی، چاپ اول، تهران: سمت
خلعتبری، جواد و نصیری، رکسانا ( 1385)، خلاصه مباحث اساسی کارشناسی ارشد علوم تربیتی1، جلد دوم، تهران: نشر پردازش
خلیلی شورینی، سیاوش (1378)، مکاتب فلسفی وآرای تربیتی، تهران: یادواره کتاب
دفتر اطلاع رسانی سنجش افکار (1388)، نظام آموزشی ایالت متحده امریکا
رضایی، علی‌رضا (1388)، درآمدی بر نظریه پردازی‌های اثبات‌گرایانه و پسا اثبات‌گرایانه در سیاست و روابط بین الملل، راهبرد، شماره 18، صص15-19
زیبا کلام، فاطمه(2831)، مبانی فلسفی آموزش و پرورش در ایران، تهران:حفیظ
سبحانی، جعفر (1385)، هرمنوتیک، قم: موسسه امام صادق (ع)
سجادی، مهدی (1380)، تبیین رویکرد استنتاج در فلسفه تعلیم وتربیت، تهران: امیرکبی
سرکارانی، محمد رضا (1382)، اصطلاحات آموزش ومدرن سازی با تأکید بر مطالعه تطبیقی، وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی
سنجری، هادی؛ مرعشی، سید منصور؛ سنجری، محمد (1389) بررسی جایگاه و نقش معلم در تعلیم و تربیت از منظر مکاتب و آرای تربیتی، انجمن فلسفه وتعلیم وتربیت ایران، مجموعه مقالات برگزیده نخستین همایش انجمن فلسفه تعلیم وتربیت ایران
شاوردی، شهرزاد (1385)، اصلاحات آموزشی در ژاپن، مجله رشد معلم ،آبان 1385، شماره 203، صص 32- 33
شفیلد، هری (1375)، کلیات فلسفه آموزش و پرورش، ترجمه غلامعلی سرمد، نشر قطره: تهران
شریفانی، محمد؛ قمی، محمد (1389)، مقایسه تطبیقی مدار حرکت تربیتی انسان در اسلام با اگزیستانسیالیسم، فصلنامه علمی –پژوهشی اندیشه نوین دین، ش 23، زمستان 89 ، صص 64-39
شریعتمداری، علی (1387)، اصول فلسفه تعلیم و تربیت، تهران: امیر کبیر
شرفی،محمدرضا(1388)، فلسفه تربیتی اسلام با رویکرد تطبیقی،تهران :موسسه فرهنگی منادی تربیت
شعاری نژاد، علی اکبر (1365)، فلسفه آموزش وپرورش، تهران: انتشارات امیرکبیر
شعاری نژاد، علی اکبر (1365)، فلسفه آموزش وپرورش، تهران: انتشارات امیرکبیر
شعبانی ورکی، بختیار و رضا محمدی چابکی(1387)، تاریخ فلسفه تعلیم و تربیت در ایران، فصلنامه تعلیم و تربیت، سال بیست و چهارم، شماره 4، صص50-17
شکریان، مریم (1389)، مبانی تعلیم وتربیت اسلام،30/10/ 90 برگرفته از: http://rasekhoon.net
صانع پور، مریم خدا (1381)، دین در رویكردی اومانیستی، تهران: موسسه فرهنگ و اندیشه معاصر
صانع پور، مریم (1378)، نقدی بر معرفت شناسی اومانیستی، تهران: موسسه فرهنگ و اندیشه معاصر
صفایی محمود، سعید و محبت، هدیه (1391)، هرمنوتیک فلسفی و برنامه درسی، فصلنامه نوآوریهای آموزشی، ش 41، سال یازدهم ، بهار 1391، صص 113-116
صفوی، امان الله (1366)، روند تکوینی و تطبیقی تعلیم وتربیت جهانی در قرن بیستم، چاپ اول، تهران: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
ضمیری، محمدعلی (1374)ف آموزش و پرورش، چاپ اول، شیراز: راهگشای شیراز
علم الهدی، جمیله (1386) فلسفه تعلیم و تربیت رسمی از دیدگاه اسلام، وزارت آموزش و پرورش ،طرح تدوین سند ملی آموزش وپرورش، کمیته مطالعات نظری
علوی، سیدمحمدرضا (1384)، نکات اساسی در فلسفه تعلیم و تربیت ومکاتب فلسفی – تربیتی، کرمان: دانشگاه شهید باهنرکرمان
علوی، سیدمحمدرضا (1389)، فرهنگ تفضیلی مفاهیم فلسفی و فلسفی – تربیتی(فارسی – انگلیسی)، کرمان: دانشگاه شهید باهنرکرمان
عمانی،احمدرضا. فرج اله حسینی، سید جمال (1384)، واکاوی تطبیقی مکاتب فلسفی با رویکردی برمکتب ترویج، جهاد، بهار1384، سال بیست وپنجم، شماره267، صص3-1
فرجاد، محمدعلی (1373)، آموزش وپرورش تطبیقی، جلد 1و 2 ، تهران: انتشارات رشد
فرمهینی فراهانی، محسن (1384) اصول و فلسفه تعلیم و تربیت، تهران: انتشارات جهاد دانشگاهی
فرمهینی فراهانی، محسن (1383)، تعلیم وتربیت و پست مدرنیسم، تهران: آییژ
فرمهینی فراهانی، محسن (1378)، فرهنگ توصیفی علوم تربیتی، تهران:اسرار دانش
فرمهینی فراهانی، محسن (1384)، برنامه ریزی آموزشی ودرسی، تهران: انتشارات دانشگاه تهران
کانل، و.ف (1368)، تاریخ آموزش و پرورش در قرن بیستم، ترجمه: حسن افشار، تهران: نشر مرکز
گلستانی، سید هاشم (1378)، نقد وتحلیل پاره ای نظرات در فلسفه تعلیم و تربیت، مجله پژوهشی دانشگاه اصفهان، جلد دهم ، ش 1و 2 ، صص 112 -99
گوتگ، جرالد ال. (1380)، مکاتب فلسفی و آراء تربیتی ، ترجمه: پاک سرشت، دکتر محمدجعفر، تهران: انتشارات سمت
لطف آبادی، حسن(1386)، رویکردی نو به فلسفه ی تعلیم و تربیت، فصلنامه ی نوآوریهای آموزشی، سال ششم، شماره 20، صص 40 -11
محمدی نصرآبادی، ولی الله (1383)، نگرشی به آپارتاید: یک دهه پس از سقوط، فصلنامه مطالعات آفریقا، سال نهم، شماره نهم، ص58
محمود نژاد، محمود (1381)، آشنایی با مکتب های فلسفی در تعلیم وتربیت، تهران: انتشارات آن
محمودی، امیرعباس (1388)، رئالیسم 2 ،10/9/90 ،http:/nadi2009.blogfa.com
مشکی باف مقدم، زهره (1389)، ماتریالیسم یا ماده گرایی، 28/8/91 falsafeh.blogfa.com/post-7.aspx
مطلق، ایمان (1390)، نگاهی به تاملات دکارت، ماهنامه فلسفه نو، پیش شماره، اردیبهشت ۱۳۹۰، صص:14-17
مغنیان، داوود (1384)، گذری بر فلسفه تعلیم وتربیت،تهران: شهرآشوب
مهدوی، زینب. خدابخش کهرلایی، سونیا. فرمهینی فراهانی، محسن(1390)، بررسی مبانی فلسفه تربیتی فرانوین و شناخت چالش ها و فرصت های آن درآموزش و پرورش ایران»، دومین همایش انجمن فلسفه تعلیم و تربیت، بهار1390
مهرمحمدی، محمود(1379)، ماهیت تدریس و ارتباط آن با یادگیری، مجموعه مقالات بازاندیشی فرایند یاددهی ـ یادگیری، تهران: انتشارات مدرسه
میرزا محمدی،محمدحسن؛ علیین، حمید؛ حسنی، غفور (1387)، مقایسه اهداف تعلیم وتربیت از دیدگاه ایده آلیسم و پراگماتیسم، ماهنامه علمی پژوهشی دانشور، سال پانزدهم، ش 30، شهیور 88 ، صص 52- 45
میرزا محمدی، محمدحسن(1388)، اصول و فلسفه تعلیم و تربیت، چاپ سوم، تهران: پوران پژوهش
میرزا محمدی، محمدحسن (1386)، فلسفه آموزش و پرورش ونیازهای ما، ماهنامه ویژه اندیشه و حوزه معرفت شناسی، اردیبهشت 1386 ، ش 14، صص 3- 2

موضوعات: بدون موضوع
[چهارشنبه 1400-01-25] [ 04:22:00 ق.ظ ]