اعتباریابی و تحلیل داده‌ها :‌ برای اینکه مشخص شود که تفاوت معناداری بین دودسته از پاسخها یعنی گزینه‌های خیلی زیاد و زیاد در مقایسه با کم و خیلی کم وجود دارد یا نه، فرمول زیر را به کار می‌بریم
پایان نامه - مقاله - پروژه

با توجه به اینکه z بدست آمده از z جدول دردو سطح ۵/۰ و ۱/۰ یعنی ۳۳/۲ و ۶۴/۱ خیلی بیشتر می‌باشد و چنین به نظر می‌رسد که بین تو نوع پاسخ ( خیلی زیاد و زیاد با کم و خیلی کم ) تفاوت معناداری وجود دارد و فرض پژوهش در سطح ۰۱/۰ a=یعنی با درجه اطمینان ۹۹ درصد پذیرفته می‌شود لذا می‌توان گفت که :‌ برنامه‌ریزی اردوهای تربیتی با توجه به اهمیت نیازهای رشد شخصیت دانش آموزان دوره ابتدایی تهیه می‌شود.
فرض دو : برنامه‌ریزی اردوهای تربیتی تا چه اندازه با توجه به نیازهای رشد اخلاقی دانش آموزان تهیه می‌شود ؟
سئوالات موجود در پرسشنامه که به این فرض مرتبط می‌باشد عبارتند از سئوالات ۸، ۹، ‌۱۰، ‌۱۱ و ۱۲ که در زیر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

مجموع خیلی زیاد زیاد متوسط کم خیلی کم  
۳۰۰ ۸۴ ۹۹ ۸۳ ۲۹ ۵ فراوانی
۱۰۰ ۲۸ ۳۳ ۶/۲۷ ۷/۹ ۷/۱ درصد

(جدول شماره۲ )

(نمودار شماره ۲)
توصیف کلامی :‌ براساس اطلاعات بدست آمده از جدول فراوانی و نمودار مشاهده می‌گردد که بیشترین درصد پاسخها مربوط به گزینه زیاد می‌باشد. ( در حدود ۳۳ درصد ) و کمترین پاسخها مربوط به گزینه خیلی کم ( در حدود ۷/۱ درصد )، حدود ۶۱ درصداز پاسخها متعلق به گزینه‌های خیلی زیاد و زیاد می‌باشد که بیانگر این است که پاسخ دهندگان معتقدند که تا حد زیادی اردوهای تربیتی با توجه به نیازهای رشد اخلاقی دانش آموزان تهیه می‌شود.
اعتباریابی و تحلیل داده‌ها :‌ دراین قسمت براساس فرمول زیر ابتدا z محاسبه شده و سپس این مقدار با z جدول مقایسه خواهد شد.

با توجه به اینکه z بدست آمده از z جدول در دو سطح ۵/۰ و ۱/۰ یعنی با مقدار ۳۳/۲ و ۶۴/۱ خیلی بیشتر می‌باشد و به نظر می‌رسد که بین دو نوع پاسخ ( خیلی زیاد و زیاد با کم و خیلی کم ) تفاوت معناداری وجود دارد. لذا فرض پژوهش در سطح ۰۱/۰ =aیعنی با درجه اطمینان ۹۹ درصد پذیرفته می‌شود لذا می‌توان گفت که :‌ برنامه‌ریزی اردوهای تربیتی تا حد خیلی زیادی با توجه به نیازهای رشد اخلاقی دانش آموزان تهیه می‌شود.
فرض سه :‌ آیا در برنامه‌ریزی اردوهای تربیتی به نیازهای رشد عاطفی دانش آموزان توجه کافی می‌شود ؟
سئوالات موجود در پرسشنامه که به این فرض مربوط می‌باشد عبارتند از سئوالهای ۱۳، ۱۴ و ۱۵ که در زیر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

مجموع خیلی زیاد
موضوعات: بدون موضوع
[پنجشنبه 1400-07-29] [ 05:12:00 ب.ظ ]