پژوهش های انجام شده در مورد بررسی میزان تأثیر اردوهای تربیتی ـ آموزشی بر رشد شخصیت دانش ... | ... | ||||||||||||||||||||||||
اعتباریابی و تحلیل دادهها : برای اینکه مشخص شود که تفاوت معناداری بین دودسته از پاسخها یعنی گزینههای خیلی زیاد و زیاد در مقایسه با کم و خیلی کم وجود دارد یا نه، فرمول زیر را به کار میبریم با توجه به اینکه z بدست آمده از z جدول دردو سطح ۵/۰ و ۱/۰ یعنی ۳۳/۲ و ۶۴/۱ خیلی بیشتر میباشد و چنین به نظر میرسد که بین تو نوع پاسخ ( خیلی زیاد و زیاد با کم و خیلی کم ) تفاوت معناداری وجود دارد و فرض پژوهش در سطح ۰۱/۰ a=یعنی با درجه اطمینان ۹۹ درصد پذیرفته میشود لذا میتوان گفت که : برنامهریزی اردوهای تربیتی با توجه به اهمیت نیازهای رشد شخصیت دانش آموزان دوره ابتدایی تهیه میشود.
(جدول شماره۲ ) (نمودار شماره ۲) با توجه به اینکه z بدست آمده از z جدول در دو سطح ۵/۰ و ۱/۰ یعنی با مقدار ۳۳/۲ و ۶۴/۱ خیلی بیشتر میباشد و به نظر میرسد که بین دو نوع پاسخ ( خیلی زیاد و زیاد با کم و خیلی کم ) تفاوت معناداری وجود دارد. لذا فرض پژوهش در سطح ۰۱/۰ =aیعنی با درجه اطمینان ۹۹ درصد پذیرفته میشود لذا میتوان گفت که : برنامهریزی اردوهای تربیتی تا حد خیلی زیادی با توجه به نیازهای رشد اخلاقی دانش آموزان تهیه میشود.
[پنجشنبه 1400-07-29] [ 05:12:00 ب.ظ ]
لینک ثابت
|