۵

 

کمبود مربیان در استان

 

۸.۲۸

 

 

 

۶

 

پایین بودن بهره وری اماکن و پراکندگی بیش از حد اماکن

 

۹.۱۳

 

 

 

۷

 

کمبود حقوق و مزایا در بخش تربیت بدنی برای جذب نیروهای متخصص و تحصیل کرده
دانلود پروژه

 

۸.۴۱

 

 

 

۸

 

ضعف در جذب اسپانسر ورزشی

 

۹.۱۱

 

 

 

۹

 

پایین بودن سطح آگاهی مردم استان نسبت به فواید فعالیت بدنی و زیان های کم تحرکی

 

۹.۳۹

 

 

 

۱۰

 

نبود اتفاق نظر در مورد تعاریف ورزش همگانی و تفریح در بین برنامه ریزان و سیاست گزاران

 

۹.۱۲

 

 

 

نتایج آزمون رتبه ای فریدمن نشان داد کمبود اعتبار جاری هیئت های ورزشی استان ، کمبود امکانات و فضای ورزشی ویژه بانوان،جانبازان و معلولان، فقدان قوانین مدون و مورد نیاز استان، پایین بودن سطح آگاهی مردم استان نسبت به فواید فعالیت بدنی و زیان های کم تحرکی ،مهمترین اولویت نقاط ضعف ورزش همگانی استان تهران از دیدگاه مدیران ورزش استان می باشد.
ماتریس ارزیابی عوامل درونی ورزش همگانی:
پس از اینکه عوامل داخلی (قوت ها و ضعف ها) شناسایی شدند، عوامل اولویت دار در یک ستون ماتریس قرار گرفته و با بهره گرفتن از ضرایب و رتبه های خاص امتیاز بندی شدند تا در نهایت مشخص شود که برنامه راهبردی ورزش همگانی استان تهران در آیندهای که میخواهد برای آن برنامه ریزی کند، قوتهای بیشتری خواهد داشت یا با ضعفهای بیشتری مواجه خواهد شد. جدول ۱-۶ ماتریس ارزیابی عوامل داخلی را نشان می دهد. نحوه تهیه ماتریس به شرح زیر می باشد :
- در این ماتریس عوامل استراتژیک یا اولویت دار داخلی در ستون اول و در قالب قوت ها و ضعف ها فهرست شدند.
- سپس در ستون دوم با توجه به میزان اهمیت و حساسیت هر عامل و با مقایسه این عوامل با یکدیگر، ضریب اهمیتی بین صفر الی یک به آنها تعلق گرفت.
- در ستون سوم با توجه به کلیدی یا عادی بودن قوتها و ضعفها به ترتیب رتبه ۴ یا ۳ به قوت ها و رتبه ۲ یا ۱ به ضعفها اختصاص پیدا کرد. تخصیص رتبه بدین صورت بود که اگر قوت پیش روی ورزش همگانی استان تهران یک قوت عالی بود رتبه ۴ و چنانچه یک قوت معمولی بود رتبه ۳ به عامل مورد نظر داده شد. همچنین اگر ضعف پیش روی ورزش همگانی استان تهران یک ضعف معمولی بود رتبه ۱ و اگر یک ضعف جدی بود رتبه ۲ به آن تعلق گرفت.
- در ستون چهارم ضرایب ستون دوم و رتبه های ستون سوم برای هر قوت یا ضعف در هم ضرب شدند تا امتیاز قوت یا ضعف برای ورزش همگانی استان تهران مشخص شود. در انتهای این ستون از مجموع امتیازات بدست آمده ، امتیاز نهائی ورزش همگانی استان تهران از نظر برخورداری از قوتها و ضعفها تعیین گردید.
- با توجه به اینکه امتیاز نهائی ورزش همگانی استان تهران در این ماتریس ۳۹۵/۲ محاسبه شد نتیجه می گیریم ضعف های پیش روی ورزش همگانی استان تهران تا اندازه ای بر قوت های آن غلبه خواهد کرد.
- شایان ذکر است میزان ضرایب اهمیت و اولویت مولفه ها به صورت میانگین عددی که جامعه آماری تحقیق پلسخگو بودهاند ارائه گردیده است.
جدول ۴-۷ ماتریس عوامل درونی ورزش همگانی

 

 

 

 

ردیف

 

عنوان

 

وزن

 

امتیاز

 

امتیاز نهایی

 

 

 

ضعف

موضوعات: بدون موضوع
[پنجشنبه 1400-07-29] [ 03:34:00 ب.ظ ]